Το αμιγώς ηλεκτρικό Citroën e-C4, μέλος της δημοφιλούς οικογένειας C4, είναι μια σημαντική προσθήκη στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Με ξεχωριστό σχεδιασμό του, ενδιαφέρουσες ηλεκτρικές επιδόσεις και έμφαση στην άνεση και την πρακτικότητα, είναι ένα άνευ ρύπων όχημα που ξεχωρίζει στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σχεδιαστικά πρόκειται για ένα 4θυρο αμάξωμα που συνδυάζει τη σιλουέτα ενός fastback, με στοιχεία από SUV και sedan μοντέλα, ενώ κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Villaverde της Μαδρίτης. Το Citroën e-C4 Χ διαθέτει μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση που το διαφοροποιεί από τα αντίστοιχα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έχει κομψό και αεροδυναμικό προφίλ με απαλές γραμμές και η μάσκα του κοσμείται από το εμβληματικό λογότυπο Citroën με το διπλό Chevron. Το μοντέλο κατηγοριοποιείται σαν ένα συμπαγές crossover και το αυξημένο ύψος κύλισης, οι έντονοι θόλοι των τροχών και οι μεγάλοι τροχοί, του δίνουν συγχρόνως σπορ και SUV εμφάνιση.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στη σχεδίαση του e-C4 Χ είναι τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας LED, τα οποία προσθέτουν μια φουτουριστική πινελιά στο μπροστινό μέρος και συμβάλλουν στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου (συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,29 Cd). Το πίσω μέρος του, είναι εξίσου εντυπωσιακό, με πίσω φώτα LED που τονίζουν ακόμη περισσότερο το μοντέρνο στυλ του. Συνολικά, το Citroën e-C4 Χ συνδυάζει σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία με πρακτικότητα, καθιστώντας το μια ελκυστική επιλογή για όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα με ξεχωριστή εμφάνιση.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Citroën e-C4 Χ είναι ευρύχωρο και άνετο σχεδιασμένο με έμφαση στην άνεση οδηγού και επιβατών. Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, υλικά υψηλής ποιότητας και μια μινιμαλιστική αλλά λειτουργική διάταξη. Το ταμπλό διαθέτει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής (10 ιντσών) που χρησιμεύει ως κόμβος infotainment, παρέχοντας πρόσβαση στην πλοήγηση, την ψυχαγωγία και τις ρυθμίσεις του οχήματος.

H οθόνη αφής, η οποία παρέχει πρόσβαση στην πλοήγηση, την ψυχαγωγία, την ενσωμάτωση smartphone (συμπεριλαμβανομένων των Apple CarPlay και Android Auto) και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Η διεπαφή χρήστη είναι διαισθητική και ανταποκρίνεται, καθιστώντας εύκολη τη χρήση της εν κινήσει.

Τα καθίσματα Advanced Comfort παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή στήριξη και είναι γενναιόδωρα μαλακά, εξασφαλίζοντας άνετη οδήγηση ακόμα και σε μακρινά ταξίδια. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, καθιστώντας το μια δελεαστική επιλογή για οικογένειες ή όσους ταξιδεύουν συχνά με επιβάτες.

Η σχεδίαση του πίσω μέρους «κρύβει» τις διαστάσεις του αμαξώματος, και ιδιαίτερα το μήκος, χάρη στο οποίο ο χώρος των αποσκευών είναι 510 έως 1.360 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις. Η άνεση των επιβατών γίνεται αισθητή κυρίως για τους πίσω, που έχουν στη διάθεσή τους 198 χλστ χώρο για τα γόνατα και κλίση στην πλάτη του καθίσματος έως 27 μοιρών. Ταυτόχρονα το εξωτερικό πλάτος των 1.834 χιλιοστών επιτρέπει σε τρία άτομα να κάθονται άνετα πίσω.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στο εσωτερικό είναι η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας, όπως επιφάνειες με μαλακή αφή, χρωμιωμένες πινελιές και ποικιλία επιλογών ταπετσαρίας, στοιχεία που ενισχύουν την συνολική αίσθηση πολυτέλειας και φινέτσας στην καμπίνα, ενώ οι πολλές και πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα διευκολύνουν την καθημερινότητα των επιβατών.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, με έως και 20 σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης του συστήματος ασφάλειας ADAS, το νέο e-C4 X έρχεται με: αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control που αναλαμβάνει και τη στάση, αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, έξυπνους προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και πολλά άλλα βοηθήματα που συνήθως συναντάς σε πολυτελή μοντέλα ανώτερης κατηγορίας.

Σύστημα κίνησης

Κάτω από το κομψό εξωτερικό του e-C4 Χ κρύβεται ένα ικανό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που προσφέρει επιδόσεις και αποδοτικότητα. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 136 ίππους (100 kW) και 260 Nm ροπής, παρέχοντας ζωηρή επιτάχυνση και αρκετή ισχύ για καθημερινή οδήγηση.

Το e-C4 Χ προσφέρει πολλαπλές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των Normal, Eco και Sport, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζουν τις επιδόσεις του οχήματος στις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους. Το e-C4 είναι σχεδιασμένο περισσότερο για άνετη οδήγηση και μετακινήσεις στην πόλη παρά για υψηλές επιδόσεις, αλλά η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται (σε sport mode) σε 9.5΄΄ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα, τιμές αξιοπρεπέστατες αν αναλογιστούμε και το βάρος που φθάνει τα σχεδόν 1.600 κιλά.

Όσον αφορά την αυτονομία, το e-C4 Χ εκτιμάται ότι προσφέρει περίπου 320 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση, καθιστώντας το κατάλληλο για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις και μεγαλύτερα ταξίδια με περιστασιακή επαναφόρτιση. Στην διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση ήταν στις 15,5 KWh ανά 100 χλμ, τιμή που σχεδόν επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή. Επίσης, το όχημα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση AC και DC, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίζετε (400 V) γρήγορα τη μπαταρία όταν χρειάζεται. Στο 80% η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε 30 λεπτά της ώρας (σε ταχυφορτιστή DC 100 kW), κάτι που σημαίνει ότι κάθε λεπτό φόρτισης στον ταχυφορτιστή δίνει 10 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Η Citroen πάντως, προσφέρει 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) για την καλή λειτουργία της μπαταρίας του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας το 70% της χωρητικότητας των 50 kWh της.

Από τη θέση του οδηγού

Αυτό που καταλαβαίνεις από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα στην άνετη θέση οδηγού του μικρομεσαίου γαλλικού crossover με τους υψηλού προφίλ τροχούς των 18 ιντσών, είναι η άνεση σε όλα τα τερέν του οδικού μας δικτύου, γεγονός που οφείλεται στην προσεγμένη ρύθμιση της ανάρτησης, παρά το ότι πίσω υπάρχει ο κλασικός ημιάκαμπτος άξονας.

Το σύστημα ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions με το οποίο εφοδιάζεται το ηλεκτρικό γαλλικό crossover, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και τις ατέλειες του δρόμου, παρέχοντας μια βελούδινη και μαλακή οδήγηση, ενώ τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών στην καμπίνα ενισχύουν περαιτέρω την αίσθηση γαλήνης κατά την οδήγηση.

Επίσης, η από «το μηδέν» ροπή που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει άμεση επιτάχυνση, καθιστώντας την οδήγηση στην πόλη και το προσπέρασμα εύκολη διαδικασία, ενώ το πάτημα στο δρόμο είναι ιδιαίτερα σταθερό χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους του, το οποίο είναι αποτέλεσμα της τοποθέτησης της βαριάς μπαταρίας κάτω από το δάπεδο της καμπίνας.

Το e-C4 Χ προσφέρει επίσης ένα σύστημα αναγεννητικής πέδησης που επιτρέπει στους οδηγούς να ανακτούν ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί σε διαφορετικά επίπεδα (D & B), επιτρέποντας στους οδηγούς να ρυθμίσουν το στυλ οδήγησής τους και να μεγιστοποιήσουν την αποδοτικότητα.

Οι θετικές εντυπώσεις μας ολοκληρώνονται με τα δυνατά – με καλή αίσθηση (παρά τις …παρενέργειες της ανάκτησης ενέργειας) φρένα και τα πανίσχυρα φώτα, ενώ για άλλη μια φορά (όπως σχεδόν σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα) σημειώνουμε την έλλειψη ρεζέρβας. Στα μείον και η μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω και η έλλειψη πίσω καθαριστήρα με αποτέλεσμα πολλές φορές η ορατότητα προς τα πίσω να μειώνεται δραματικά.

Δια ταύτα

Το Citroën e-C4 Χ είναι ένα όμορφο και ιδιαίτερο σχεδιαστικά ηλεκτρικό όχημα που συνδυάζει άνεση, πρακτικότητα και βελούδινη αίσθηση οδήγησης, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα κίνησής του προσφέρει μεγάλη αυτονομία για καθημερινή χρήση και αρκετή για περιαστικές διαδρομές.

Με έμφαση στην άνεση και την καινοτομία είναι μια από τις καλύτερες αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις για οικογένειες, συμπέρασμα που ενισχύεται και από την (για ηλεκτρικά) προσιτή τιμή του που ξεκινά από τα 37.300 ευρώ (με την κρατική επιδότηση).

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι – Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός – Τεχνολογία
  • Αυτονομία
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά – Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα – Φώτα

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη πίσω καθαριστήρα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: Επιβατικό, μεσαίο, 4θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.600×1.834×1.520 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.670 χλστ
  • Ύψος από το έδαφος: 1.525 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 510 / 1.360 λτ
  • Βάρος: 1.584 κιλά
  • Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
  • Ισχύς: 136 ίπποι
  • Ροπή (Nm): 260
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 50 KWh – 400V (46,3KWh ωφέλιμη)
  • Βάρος μπαταρίας: 457 κιλά
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μιας σχέσης
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 195/60/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής: 10,9 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 9.5΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα
  • Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 300 χλμ
  • Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): 15,5 kWh/100 χλμ
  • Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (wallbox 11Kw) 5h, 0 – 80% (ταχυφορτιστής 100 kW) 30 λεπτά
  • Εγγύηση μπαταρίας: 8ετής ή 160.000 χλμ