H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Γενικής Ασφάλειας Προϊόντων της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων, ανακοίνωσε ότι, η Toyota Motor Europe N.V/S.A. σε συνεργασία με την Toyota Ελλάς A.B.E.E., Γενικό Αντιπρόσωπο και εισαγωγέα των Toyota και Lexus στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης και προληπτικής αναβάθμισης λογισμικού της τηλεματικής μονάδας DCM στο σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης (e-Call) οχημάτων στα Toyota Aygo, CHR, Corolla, RAV-4, Yaris, HiLux και στα Lexus NX, UX, RX, RZ.
Η συγκεκριμένη ανάκληση περιλαμβάνει την προληπτική αναβάθμιση λογισμικού της τηλεματικής μονάδας DCM στο σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης (e-Call) και αφορά σε 4146 οχήματα Toyota παραγωγής από Οκτώβριο 2020 έως και Αύγουστο 2023, και 90 οχήματα Lexus NX, UX, RX, RZ παραγωγής από Νοέμβριο 2021 έως και Ιούλιο 2023.
Στα εμπλεκόμενα οχήματα, εξοπλισμένα με μονάδα DCM (Data Communication Module – Μονάδα Μεταφοράς Δεδομένων), εκτός από άλλες υπηρεσίες, υποστηρίζεται ένα σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης (eCall), οι οποίες πραγματοποιούνται χειροκίνητα ή/και αυτόματα σε περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων. Λόγω προγραμματισμού του λογισμικού στην χωρητικότητα μνήμης της DCM, υπάρχει πιθανότητα να μην ολοκληρωθεί η διαδικασία τερματισμού λειτουργίας στην DCM, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, όταν το αυτοκίνητο απενεργοποιηθεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνει και επανεκκίνηση της DCM όταν το αυτοκίνητο τεθεί ξανά σε λειτουργία, καθιστώντας έτσι την λειτουργία eCall προσωρινά μη διαθέσιμη.
Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.
Η αναβάθμιση του λογισμικού θα πραγματοποιηθεί αυτόματα και ασύρματα από τον κατασκευαστή (μέσω της λειτουργίας ΟΤΑ – Over The Air) και χωρίς κανένα κόστος για τους κατόχους των εμπλεκόμενων οχημάτων. Ως εκ τούτου δεν απαιτείται καμία ενέργεια από τους ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχημάτων όπως επίσκεψη σε εξουσιοδοτημένο Συνεργείο του δικτύου της Toyota Ελλάς A.B.E.E.
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι καταναλωτές παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την Toyota Ελλάς – Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο τηλέφωνο 210 2808222 (ώρες λειτουργίας από 09:00πμ έως 05:00μμ).