Οι Martin McCormack – Barney Mitchell ήταν οι νικητές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, στον τριήμερο αγώνα που επέστρεψε στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Τα πληρώματα αγωνίστηκαν σε συνολικά 14 Ειδικές Διαδρομές, σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, με τον τερματισμό να πραγματοποιείται νωρίς το απόγευμα της Κυριακής 5 Νοεμβρίου στην Ελευσίνα, την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023.
Η Ιταλοβρετανική μάχη που αναμενόταν για την πρώτη θέση έπειτα από το πρώτο σκέλος του αγώνα, δεν έγινε ποτέ, καθώς ο McCormack ανέβασε ρυθμό το Σάββατο και ξέφυγε γρήγορα στην κατάταξη, οδηγώντας στο όριο το Ford Escort RS1800 MKII. Κερδίζοντας τις 12 από τις 14 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, οι McCormack-Mitchell πέτυχαν μια δίκαιη νίκη, κάνοντας μια καλή προπόνηση ενόψει της επικείμενης συμμετοχής τους στο Roger Albert Clark, στον σημαντικότερο αγώνα Ιστορικών αυτοκινήτων που διεξάγεται στο νησί. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Valter Pierangioli-Sauro Farnocchia με το Ford Sierra RS Cosworth 4×4. Έκαναν δυναμικό ξεκίνημα την Παρασκευή και βρέθηκαν στην πρωτοπορία του αγώνα, ωστόσο το Σάββατο ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην πρωινή Ειδική Διαδρομή, εξανέμισε τις ελπίδες του Ιταλικού πληρώματος για επικράτηση επί Ελληνικού εδάφους.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου τερμάτισαν οι Ernie και Karen Graham που λίγο έλειψε να «χύσουν την καρδάρα με το γάλα» την Κυριακή, όταν είχαν μικροέξοδο με το Ford Escort RS1800 MKII. Οι Βρετανοί που συμμετείχαν για τέταρτη χρονιά στον αγώνα, δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις Ειδικές Διαδρομές και ανυπομονούν να έρθουν και του χρόνου. Το χειροκρότημα των θεατών απέσπασαν οι Oldrich Kovarik jnr-Marek Kapic που οδήγησαν θεαματικά και γρήγορα το Skoda Favorit 136 L, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Το πλήρωμα δεν πτοήθηκε από τον σπασμένο άξονα του τσεχικού αγωνιστικού, επιδιόρθωσε τη βλάβη και φεύγει από την Ελλάδα με θετικές εντυπώσεις.
Πέμπτοι γενικής και πρώτοι μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων τερμάτισαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας που έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα αντιστεκόμενοι στην πίεση των Γάλλων αντιπάλων τους. Έχοντας στην κατοχή τους ένα Ford Escort MKII, οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας πέτυχαν την τέταρτή τους νίκη στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι και είναι το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου των ιστορικών Ιστορικών αυτοκινήτων.
Οι Eric Guignard-David Meffre, αν και ταλαιπωρήθηκαν από μηχανικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου, κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό με το Renault 5 Turbo, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην έκτη θέση. Έβδομοι στον εθνικό αγώνα τερμάτισαν οι Γιώργος Παραδείσης-Πλούταρχος Στεργίου, με Ford Escort MKII που μόλις στην τελευταία Ειδική Διαδρομή κατάφεραν να ξεπεράσουν το εμπόδιο των εν τέλει όγδοων, Κωνσταντίνου Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκου που με το προσθιοκίνητο 100άρι Toyota Starlet που προετοιμάζει ο οδηγός, έκαναν την επίδοση του αγώνα. Ένατοι τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας με ένα Toyota Starlet EP71 Turbo που εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους στην Ειδική Διαδρομή «Λιβαδειά» την Κυριακή, εμπρός από τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-Χαρά Μωραϊτη. Έχοντας στα χέρια τους μία Toyota Corolla, κατάφεραν να βγουν αλώβητοι από τις σκληροτράχηλες, ακροπολικές Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Τους ακολούθησαν οι Δημήτρης Μελάς-Στάθης Βαρδαξής (Porsche 911), οι οποίοι παρά τη μικρή τους εμπειρία, επέδειξαν ωριμότητα, καταφέρνοντας να τερματίσουν ψηλά στην κατάταξη, στο πρώτο τους Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Πιο πίσω, βρέθηκαν οι Γερμανοί με παραστάσεις από πολλούς αγώνες ράλι στην Ευρώπη, Siegfried και Renate Mayr με Volvo 240 που αγωνίστηκαν για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είδαν την καρώ σημαία του τερματισμού στην Ελευσίνα οι Βρετανοί Tom Coughtrie-Alex Lee, οδηγώντας ένα δεξιοτίμονο Ford Escort RS1800 MKII, αφήνοντας πιο πίσω τους Αλέξανδρο Ρουστέμη-Γρηγόρη Ανδριανόπουλο που ξεπέρασαν τα προβλήματα που είχαν με το Ford Sierra RS Cosworth. Στην επιστροφή τους στα μπάκετ έπειτα από 7 χρόνια απουσίας, οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής στην πρώτη τους επαφή με το Opel Corsa A GSi έφτασαν το απόγευμα της Κυριακής στον τερματισμό στην Ελευσίνα, σε ένα δύσκολο και απαιτητικό, όπως χαρακτήρισαν οι ίδιοι, Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Άξια αναφοράς είναι και η συμμετοχή των Oldrich Kovarik snr-Petr Dufek με το παλαιότερο αυτοκίνητο του αγώνα, ένα Skoda Octavia Super, που τερμάτισαν τον δύσκολο αγώνα κερδίζοντας δίκαια την συμπάθεια των θεατών.
Όμως το πιο όμορφο αυτοκίνητο του αγώνα ήταν η Mercedes 500SL των Αντώνη Γκάνου – Πέτρου Κώνστα που μας θύμισαν την εποχή του ΄80 όταν οι αείμνηστοι Μπιορν Βάλντεγκαρντ και Χάνου Μίκολα συμμετείχαν με τα εντυπωσιακά γερμανικά κουπέ στο Ακρόπολις.
Acropolis Rally Legends
Οι Ανδρέας Χριστοδουλάκης-Σταύρος Αναμολίδης επικράτησαν στο 2ο Acropolis Rally Legends που διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά παράλληλα με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Ο αγώνας αποτέλεσε τον 6ο γύρο του νεοσύστατου Κυπέλλου Legends και συμμετείχαν αυτοκίνητα των κατηγοριών Α και Ν με Δελτίο Αναγνώρισης από την Παγκόσμια Ομοσπονδία, από το 1991 έως το 2000.
Μετά τα προβλήματα των Χριστοδούλου – Καρανικόλα που προηγούντο με διαφορά οδηγόντας ένα Mitsubishi Evo6 και έχοντας χτίσει διαφορά ασφαλείας από τη 2η ημέρα του αγώνα, οι τελικοί νικητές κινήθηκαν χωρίς περιττά ρίσκα, ανεβαίνοντας στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο Ανδρέας Χριστοδουλάκης επέστρεψε στην ενεργό δράση έπειτα από 16 χρόνια απουσίας και με την καθοδήγηση του Σταύρου Αναμολίδη, κατέκτησε την πρώτη νίκη σε επίπεδο γενικής στην καριέρα του, με ένα Subaru Legacy 4WD Turbo. Άτυχοι του αγώνα ήταν οι Νίκος Μοσχόπουλος-Ειρήνη Κόγια Γραμματικού που εγκατέλειψαν λίγα μόλις μέτρα πριν τον τερματισμό της προτελευταίας Ειδικής Διαδρομής από κομμένο ημιαξόνιο κι ενώ ήταν στη δεύτερη θέση με ένα Toyota Yaris. Επωφελήθηκαν αυτής της εξέλιξης οι Αχιλλέας Χριστοδούλου-Επαμεινώνδας Καρανικόλας, οι οποίοι επέστρεψαν με τη διαδικασία superrally, έπειτα από την εγκατάλειψή τους το Σάββατο. Το δίδυμο του Mitsubishi Lancer Evo VI κέρδισε όλες τις Ειδικές Διαδρομές της Κυριακής και τερμάτισε στη δεύτερη θέση του αγώνα.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Κυριάκος Βυτόγιαννης-Δημήτρης Βυτόγιαννης με Subaru Impreza GT Turbo, στη δεύτερη συμμετοχή τους στον αγώνα. Τέταρτοι τερμάτισαν οι Βασίλης Καραθανάσης-Ελένη Καραθανάση (Opel Astra GSi), με το μοναδικό δικίνητο αυτοκίνητο που τερμάτισε στο απαιτητικό 2ο Acropolis Rally Legends.
Το 2ο Acropolis Rally Legends ολοκληρώθηκε, δίνοντας την ευκαιρία σε αγωνιζόμενους με νεότερες κατασκευές να ζήσουν την περιπέτεια ενός τριήμερου αγώνα. Ραντεβού στο ΙΡΑ του 2024.