Αγωγές κατά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Toyota, υπέβαλαν οκτώ αμερικανικές ασφαλιστικές εταιρείες διεκδικώντας τα χρήματα που κατέβαλαν εξαιτίας συγκρούσεων οχημάτων που αποδίδονται σε μη σκοπούμενη επιτάχυνση αυτοκινήτων της εταιρείας.
Την αρχή έκανε η εταιρεία Allstate Insurance και ακολούθησαν άλλες επτά εταιρείες του κλάδου, ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο στις αστικές προσφυγές στις ΗΠΑ εναντίον της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία προσπαθεί να υπερβεί την κρίση ασφαλείας που ξεκίνησε με τις ευρείες διαμαρτυρίες για την ανεξέλεγκτη επιτάχυνση σε κάποια μοντέλα της.
Τα προβλήματα επιτάχυνσης της Toyota οδήγησαν σε ανανεωμένη έρευνα από ομοσπονδιακούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, αρκετές ακροάσεις στο Κογκρέσο και μία σειρά ανακλήσεων παγκοσμίως που κατέστρεψαν το καλό όνομα της εταιρείας στα θέματα ποιότητας.
Η Αρχή για την Ασφάλεια στην κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους ερευνά εκθέσεις σύμφωνα με τις οποίες τουλάχιστον 89 θάνατοι σε συγκρούσεις οχημάτων από το 2000, ενδέχεται να συνδέονται με ξαφνικές επιταχύνσεις στα πολυτελή Lexus της εταιρείας.
Η Toyota αντιμετωπίζει επίσης διεκδικήσεις περίπου 10 δισ. δολάρια από αστική ευθύνη στα αμερικανικά δικαστήρια για εξαπάτηση του καταναλωτή, προσωπικά τραύματα και αδικαιολόγητους θανάτους εξαιτίας προβλημάτων στην επιτάχυνση.
Οι τελευταίες αγωγές που κατατέθηκαν στο Ανώτατο Δικαστήριο της Κομητείας του Λος Άντζελες, αντηχούν διεκδικήσεις ότι η Toyota αγνόησε και έκρυψε ένα ελάττωμα που κάνει ορισμένες μηχανές της να βγαίνουν εκτός ελέγχου και δεν τοποθέτησε ένα σύστημα υπερίσχυσης των φρένων που θα απέτρεπε τα ατυχήματα.
Οι επτά ασφαλιστικές εταιρείες συλλογικά ζητούν αποζημιώσεις τουλάχιστον 188.000 δολαρίων, κλάσμα των τριών εκατομμυρίων δολαρίων που ζητά η Allstate για τον εαυτό της και τους συνεργάτες της,
Οι αγωγές των επτά εταιρειών κατατίθενται μόλις δυο εβδομάδες μετά την αποκάλυψη ότι η Toyota συμφώνησε να πληρώσει 10 εκ. δολάρια για να διευθετηθεί το θέμα με τις διεκδικήσεις της οικογένειας ενός αστυνομικού από την Καλιφόρνια και τριών συγγενών του, ο θάνατος των οποίων σε τροχαίο το 2009, είχε δώσει το έναυσμα για τις ανακλήσεις περίπου 5,4 εκ. οχημάτων της στις ΗΠΑ.
Σε ανακοίνωση της η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι πρόσφατες αγωγές είναι άνευ αξίας και ότι παρόμοιες διεκδικήσεις «είναι συχνές μεταξύ ασφαλιστών και κατασκευαστών αυτοκινήτων».
«Η Toyota πιστεύει πως κάθε ισχυρισμός ότι ένα ελάττωμα που στηρίζεται στο όχημα είναι η αιτία της μη σκοπούμενης επιτάχυνσης, σε αυτήν ή σε οποιαδήποτε άλλη αγωγή, είναι τελείως αβάσιμος», αναφέρεται στην ανακοίνωση.