Δυναμικές επιδόσεις, υψηλή αισθητική και ευφυής λειτουργικότητα είναι αρετές που έχουν κάνει διάσημη τη Σειρά 5 Touring της BMW. Τώρα, η νέα γενιά του μοντέλου προάγει αυτό το συνδυασμό σε ένα νέο επίπεδο.

Όπως η πρόσφατα λανσαρισμένη, νέα Σειρά 5 Sedan, η δεύτερη έκδοση αμαξώματος αυτού του ιστορικού μοντέλου εντυπωσιάζει επίσης με την εξαιρετική φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου λειτουργιών, πρωτοποριακά συστήματα υποστήριξης και προηγμένες λειτουργίες ψηφιακής συνδεσιμότητας.

«Η Σειρά 5 Touring εξελίχθηκε ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά όπου γνωρίζει μεγάλη επιτυχία τα τελευταία 25 χρόνια. Είμαι σίγουρος ότι η ευελιξία της νέας, 5ης γενιάς θα την κάνει ακόμα πιο δημοφιλή σε όσους εκτιμούν τον πλούσιο, προσαρμοζόμενο χώρο φόρτωσης σε συνδυασμό με τη χαρακτηριστική της εμφάνιση και -ασφαλώς- τη δυναμική συμπεριφορά BMW», δήλωσε ο Dr Ian Robertson, μέλος Δ.Σ. της BMW.

Η νέα Σειρά 5 Touring θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της το Μάρτιο του 2017 στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Τέσσερις κινητήρες από την τελευταία γενιά μηχανικών συνόλων του BMW Group θα διατίθενται όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις τον Ιούνιο του 2017, ενώ το σύστημα AWD BMW xDrive θα τοποθετείται σε δύο μοντέλα από την πρώτη μέρα. Πρόσθετες εκδόσεις με κλασική πίσω κίνηση και τετρακίνηση θα πλαισιώσουν τη γκάμα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

bmw1

Μειωμένο βάρος, αυξημένη ευελιξία, καλύτερη απόδοση

Τα σπορ χαρακτηριστικά της νέας Σειρά 5 Touring απορρέουν από τη νέα τεχνολογία πλαισίου και τη συνεχή προσπάθεια μείωσης βάρους. Η πίσω αερανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Στη λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνονται Dynamic Damper Control, σύστημα Adaptive Drive με ενεργό έλεγχο κλίσεων αμαξώματος, Integral Active Steering (τώρα σε συνδυασμό με xDrive) και ανάρτηση M Sport χαμηλότερη κατά 10 mm.

bmw2

Τα πλαϊνά στοιχεία της ανάρτησης και η πίσω πόρτα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται μαζί με ατσάλια υψηλής αντοχής σε πολλά ακόμα εξαρτήματα του πλαισίου και το υψηλής στρεπτικής ακαμψίας αμάξωμα. Η χρήση τέτοιων υλικών μαζί με την αποδοτική τεχνολογία των κινητήρων και τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, έχει σαν αποτέλεσμα 11% μείωση κατανάλωσης και ρύπων σε σχέση με την προκάτοχο της νέας Σειράς 5 Touring.

bmw6

Σπορ σχεδίαση

Με επιφάνειες που δημιουργούν σπορ γραμμή, η εξωτερική σχεδίαση της νέας Σειράς 5 Touring εκφράζει καθαρά το μείγμα σπορτίφ στυλ και ευελιξίας για το οποίο φημίζεται το μοντέλο. Ακριβείς καμπύλες διαμορφώνουν το εμπρός άκρο της νέας Touring, και οι στάνταρ προβολείς LED εκτείνονται μέχρι τα «νεφρά» της μάσκας.

bmw3

Τα πλευρά συνδυάζουν τη χαρακτηριστική γεωμετρία του αυτοκινήτου με αρμονικές αναλογίες. Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στη σπορ αύρα την οποία αποπνέει η νέα Σειρά 5 Touring είναι η μακριά γραμμή οροφής που ρέει μέσα στις έντονα κεκλιμένες κολόνες D.

bmw4

Το πίσω παρμπρίζ πλαισιώνεται από μία αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο ένα βοηθητικό φως στοπ και διαχύτες αέρα στο πλάι. Πιο κάτω, μία σειρά έντονων, οριζόντιων γραμμών και τα πίσω φώτα σχήματος L που φτάνουν βαθιά στα πλευρά του αυτοκινήτου τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος.

bmw5

Ευρυχωρία και λειτουργικότητα

Στο εσωτερικό, η οδηγοκεντρική σχεδίαση του cockpit συνδυάζεται με ένα premium περιβάλλον, με κύρια συστατικά την κομψότητα, την ποιότητα των υλικών και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ταμπλό ανασηκώνεται πιο διακριτικά σε σχέση με της απερχόμενης Σειρά 5 Touring, συμβάλλοντας σε μία αίσθηση ευρυχωρίας. Το Control Display έχει τώρα τη μορφή ανεξάρτητης, επίπεδης οθόνης.

bmw10

Στα καθίσματα, οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι, τους ώμους και τα πόδια, ενώ το βελτιστοποιημένο σχήμα των πλατών, οι μακρύτερες επιφάνειες των καθισμάτων και ο πλούσιος χώρος για τα γόνατα ανεβάζουν τα επίπεδα άνεσης για τους πίσω επιβάτες. Η χρήση αναβαθμισμένων ηχοαπορροφητικών υλικών στο παρμπρίζ, την επένδυση οροφής και το χώρο αποσκευών αυξάνουν την ακουστική άνεση στο εσωτερικό, σε επίπεδα μοντέλου sedan. Επιπλέον η αύξηση του πλάτους στο εσωτερικό επιτρέπει την ασφαλή τοποθέτηση μέχρι τριών παιδικών καθισμάτων πίσω.

bmw13

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί στα 570 – 1.700 λτ ενώ το επιτρεπόμενο φορτίο είναι μέχρι 120 κιλά, ανάλογα με την έκδοση (έως 720 – 730 κιλά). Εξίσου εντυπωσιακό είναι το υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας που πηγάζει από πρακτικές λεπτομέρειες όπως η διαιρούμενη 40 : 20 : 40 αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων, το ηλεκτρικό σύστημα απασφάλισης πλάτης (λειτουργεί από ένα μπουτόν στο χώρο αποσκευών), το ανεξάρτητα ανοιγόμενο πίσω παρμπίζ και η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας που προαιρετικά διατίθεται και με hands-free λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος.

bmw12

Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και το διαχωριστικό δίχτυ περιέχονται τώρα σε ανεξάρτητες θήκες που αποθηκεύονται σε ειδικά σχεδιασμένες υποδοχές κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης.

bmw18

Κινητήρες/μετάδοση

Οι κινητήρες που θα διατίθενται με το λανσάρισμα της νέας Σειράς 5 Touring υιοθετούν τεχνολογία TwinPower Turbo και συνδυάζουν αυξημένες επιδόσεις με μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων. Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας της 530i Touring αποδίδει μέγιστη ισχύ 252 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm. Η 530i Touring συνδυάζεται στάνταρ με έναν 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic και έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 6,5″. Η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι 6,3 – 5,8 λτ / 100 χλμ και οι εκπομπές CO2 143 – 133 γρ/χλμ.

Ένας 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας 3.0 λτ, το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic και το σύστημα AWD συνδυάζονται στη νέα 540i xDrive Touring. Η ισχύς που φτάνει τους 340 ίππους και η μέγιστη ροπή των 450 Nm προσφέρουν επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 5,1″. Η 540i xDrive Touring έχει κατανάλωση μικτού κύκλου 7,7 – 7,3 λτ / 100 χλμ και εκπομπές CO2 177 – 167 γρ/χλμ.

bmw17

Ο 4κύλινδρος κινητήρας της νέας 520d Touring αποδίδει 190 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm από 2000 κ. εκ. Αυτός ο diesel συνδυάζεται στάνταρ με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά προαιρετικά διατίθεται και με ένα 8τάχυτο Steptronic. Η 520d Touring επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 8,0″ (αυτόματο: 7.8″), αλλά η εξαιρετική απόδοση του κινητήρα μεταφράζεται σε κατανάλωση μικτού κύκλου 4,9 – 4,5 λτ (αυτ: 4,7 – 4,3)/100 χλμ και εκπομπές CO2 129 – 119 γρ (124 – 114 g) /χλμ.

Ολοκληρώνοντας τη γκάμα κινητήρων που διατίθενται με το λανσάρισμα, ένας straight-six diesel 3.0 λτ αποδίδει μέγιστη ισχύ 265 ίππων και μέγιστη ροπή 620 Nm. Ο κινητήρας αυτός κατανέμει την ισχύ του είτε στους πίσω τροχούς ή μέσω xDrive all-wheel drive, και συνδυάζεται με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Η 530d Touring έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 5,8″, ενώ η 530d xDrive Touring 5,6″. Η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι στα 5,1 – 4,7 λτ/100 χλμ / 5,7 – 5,3 λτ/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 στα 134 – 124 ή 149 – 139 γρ/χλμ.

Λειτουργικό σύστημα

Η υψηλής ανάλυσης οθόνη ελέγχου (Control Display) έως 10,25 ιντσών που χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα iDrive διατίθεται σε μορφή οθόνης αφής (touchscreen) στη νέα Σειρά 5 Touring. Όπως και πριν, οι λειτουργίες συστημάτων του οχήματος, πλοήγησης, επικοινωνίας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας μπορούν να ελέγχονται μέσω του Touch Controller, εάν το επιθυμεί ο οδηγός.

bmw15

 

Η νέα απεικόνιση του μενού με εικονίδια είναι φιλική προς το χρήστη και ελαχιστοποιεί τη διάσπαση της προσοχής από τα όσα συμβαίνουν στο δρόμο. Μία εξελιγμένη τεχνολογία φωνητικών εντολών και το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών αυξάνουν την ποικιλία διαθέσιμων επιλογών για τον έλεγχο των λειτουργιών της Σειράς 5. Με 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολείς, η τελευταία γενιά του συστήματος BMW Head-Up Display αντιπροσωπεύει ένα ακόμα βήμα προόδου στη φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου του οχήματος.

bmw21

Εξέλιξη αυτοματοποιημένης οδήγησης

Η νέα Σειρά 5 Touring είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που παραπέμπει στην αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσω νέων συστημάτων υποστήριξης και εκτεταμένης λειτουργικότητας. Συντελεστές αυτής της προσόδου είναι συστήματα όπως προειδοποίηση Διέλευσης κυκλοφορίας (Crossing traffic warning), προειδοποίηση Προτεραιότητας (Priority warning), Lane Change Assistant και Lane keeping assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, και υποστήριξη ελιγμού αποφυγής εμποδίου.

bmw16

Τα νέα συστήματα παρέχουν υποστήριξη στους ελιγμούς διεύθυνσης και ελέγχου λωρίδας κυκλοφορίας από ταχύτητα βαδίσματος μέχρι 210 χλμ/ώρα, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας σε απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Με ενεργοποιημένο το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, ο οδηγός μπορεί τώρα να περιλαμβάνει στον υπολογισμό τα όρια ταχύτητας που ανιχνεύονται από το σύστημα Speed Limit Info πιέζοντας απλά ένα μπουτόν.

Συνδεσιμότητα και αναζήτηση χώρων στάθμευσης

Η νέα Σειρά 5 Touring διαθέτει επίσης BMW Connected, που αποτελεί μία γέφυρα μεταξύ αυτοκινήτου και smartphone του οδηγού. Αυτή η τεχνολογία βοηθά τους οδηγούς να προγραμματίσουν τα ραντεβού και τις μετακινήσεις τους στο δρόμο αλλά και στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας τους.

Για παράδειγμα, οι προορισμοί πλοήγησης μπορούν να αποστέλλονται στο αυτοκίνητο από το smartphone του χρήστη και ο ιδανικός χρόνος αναχώρησης να υπολογίζεται χρησιμοποιώντας το Real Time Traffic Information. Εξάλλου, με το Remote 3D View, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εικόνες της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο στο smartphone τους. Επίσης, οι χρήστες μπορούν να διαχειρίζονται το ημερολόγιο, τα e-mail και τις λεπτομέρειες επαφών τους μέσω του Microsoft Exchange. Η ασύρματη ενσωμάτωση smartphone επιτρέπει τη χρήση του Apple CarPlay και ολοκληρώνεται με μία λειτουργία επαγωγικής φόρτισης.

bmw9

Τα νέα και ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου στάθμευσης ανεβάζουν τον πήχη στον τομέα της άνεσης. Επιπλέον του Parking Assistant, διατίθεται τώρα και η λειτουργία Remote Control Parking. Επίσης, με την υπηρεσία ParkNow μπορούν να κάνουν online κράτηση χώρων στάθμευσης και να πληρώνουν χωρίς χρήση μετρητών. Τέλος, η καινοτόμος υπηρεσία On-Street Parking Information βοηθά τους χρήστες να βρίσκουν ελεύθερους χώρους στάθμευσης στο δρόμο.

bmw14

Εκδόσεις μοντέλου

– 530i Touring: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, Κυβισμός: 1.998 cc, Ισχύς: 252 hp στις 5.200 – 6.500 rpm, Μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm, Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,5 δευτ., Τελική ταχύτητα: 250 km/h, Κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,3 – 5,8 l/100 km, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 143 – 133 g/km.

– 540i xDrive Touring: 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2,998 cc, Ισχύς: 340 hp στις 5.500 – 6.500 rpm, Μέγιστη ροπή: 450 Nm στις 1.380 – 5.200 rpm, Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,1 δευτ., Τελική ταχύτητα: 250 km/h, Κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,7 – 7,3 l/100 km, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 177 – 167 g/km.

– 520d Touring: 4κύλινδρος diesel, 6άρι μηχανικό κιβώτιο (προαιρετικό: οκτατάχυτο Steptronic), Κυβισμός: 1,995 cc, Ισχύς:190 hp στις 4.000 rpm, Μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm, Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8,0 δευτ. (7,8 δευτ.), Τελική ταχύτητα: 230 km/h (225 km/h), Κατανάλωση μικτού κύκλου: 4,9 – 4.5 l/100 km (4,7 – 4,3 l/100 km), Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 129 – 119 g/km (124 – 114 g/km).

– 530 d Touring / BMW 530 d xDrive Touring: 6κύλινδρος εν σειρά diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2.993 cc, Ισχύς: 265 hp στις 4.000 rpm, Μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm, Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτ. / 5,6 δευτ., Τελική ταχύτητα: 250 km/h / 250 km/h, Κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,1 – 4,7 l/100 km / 5.7 – 5.3 l/100 km, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 134 – 124 g/km / 149 – 139 g/km. bmw11 bmw19 bmw20bmw7

Νίκος Τσάδαρης