Η 7η γενιά του Mitsubishi Colt επέστρεψε στην αρχή της χρονιάς στην Ευρωπαϊκή και Ελληνική αγορά, έντεκα χρόνια μετά την εξαφάνισή του δημοφιλούς μοντέλου. Το νέο Colt με κληρονομιά την παραδειγματική αξιοπιστία των προγόνων του, είναι προϊόν της συμμαχίας Mitsubishi, Renault, Nissan και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Τουρκία. Όντας πανομοιότυπο με το Clio, ανήκει στην κατηγορία Β (σούπερ μίνι), βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και είναι ένα όχημα σχεδιασμένο κυρίως για την πόλη, συνδυάζοντας κομψή σχεδίαση και μία σειρά από σύγχρονα συστήματα κίνησης συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως υβριδικού. Επιπλέον, ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Λίγες εβδομάδες μετά την πρώτη γνωριμία, εξασφαλίσαμε για δοκιμή διαρκείας την έκδοση Invite Plus με τον 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο κινητήρα και στις γραμμές που ακολουθούν θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε το μοντέλο που βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας του, αλλά έχει ήδη «εσωτερικό» ανταγωνισμό από το διαχρονικό και δημοφιλές Renault Clio, μαζί με το οποίο αποτελούν τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας τους στην αγορά.

Με μια ματιά

Εξωτερικά, η oμοιότητα με το Clio αφορά κυρίως τα λογότυπα, τις μικρές διαφορές στη μάσκα και τους κάθετους προβολείς. Το εμπρός τμήμα, πλαισιώνεται από φώτα τεχνολογίας LED ενώ οι αναλογίες του φανερώνουν ένα όχημα ιδανικό για άνετες μετακινήσεις στην πόλη. Στο πίσω μέρος εμφανίζεται η νέα ταυτότητα της εταιρίας με την αναγραφή του πλήρους ονόματός της, κάτι που θα βλέπουμε πλέον σε όλα τα Mitsubishi.

Στο εσωτερικό, η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει διαστάσεις 7 ιντσών στη βασική έκδοση και φτάνει μέχρι τις 9,3 ίντσες στις πλούσιες εκδόσεις (όπως σε αυτή της δοκιμής μας) ενώ το ψηφιακό καντράν εμπρός από τον οδηγό παρέχει σωρεία πληροφοριών. Επίσης, με Apple CarPlay και Android Auto, οδηγός και επιβάτες μεταφέρουν την ψηφιακή ζωή τους στην καμπίνα με πρόσβαση μέσω μιας multi-touch οθόνης 7 ή 9,3 ιντσών.

Η ευρύχωρη καμπίνα επιβατών χωρίς να εντυπωσιάζει δείχνει καλοκατασκευασμένη, με συντηρητική σχεδίαση, καλή εργονομία, καθώς και πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι χώροι για τους επιβάτες χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων είναι στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ μεγάλο (340 λίτρα) είναι και το πορτ-μπαγκάζ, που διαθέτει διπλό δάπεδο και εκμεταλλεύσιμους χώρους, αλλά δεν διαθέτει ρεζέρβα.

Η ασφάλεια βασίζεται σε μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που δίνουν αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Μεταξύ αυτών είναι: Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Around View Monitor, Automatic High Beam, Blind Spot Warning, Forward Collision Mitigation system, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Easy Park Assist, Rear Cross Traffic Alert και Traffic Sign Recognition.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η βασική έκδοση περιλαμβάνει Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), προειδοποίηση απόστασης (Distance Warning), σύστημα Forward Collision Mitigation, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist) και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), ενώ οι εκδόσεις Instyle επωφελούνται από ένα πακέτο 14 τεχνολογιών ασφαλείας.

Τέλος, η ανάρτηση είναι συνδυασμός ψευδο-MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, ενώ οι τροχοί στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχαν διαστάσεις 205/45/17.

Κινητήρας – Μετάδοση

Κάτω από το κεκλιμένο καπό του Colt της δοκιμής μας υπάρχει ο 3κύλινδρος με τούρμπο βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου με απόδοση 91 ίππων και ροπή 160 Nm. Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και η θεωρητική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,1 έως 5,5 λτ/100 χλμ.

Η απόδοση του κινητήρα είναι σχεδόν επαρκής για τα περίπου 1.100 κιλά βάρους του οχήματος, επιτρέποντάς να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 12.2΄΄, φθάνοντας σε τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.

Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με ένα ζωηρό σύνολο (δείχνει διακριτικά την 3κύλινδρη υπόστασή του) που κινεί σβέλτα το Colt σε κάθε είδους διαδρομή εντός ή εκτός πόλης, με αίσθηση πολύ καλύτερων επιδόσεων από αυτή που δείχνουν οι ηλεκτρονικές μετρήσεις. Αυτό οφείλεται και στην σχεδόν επίπεδη καμπύλη της ροπής από τις 2.000 έως τις 3.750 στροφές, που τελικά ωφελεί την κατανάλωση. Στα πολλά χιλιόμετρα που διανύσαμε η μέση κατανάλωση στάθηκε στα 5,9 λίτρα/100 χλμ, ενώ με λίγη προσπάθεια μπορεί να πλησιάσει ακόμα και την ανακοίνωση του κατασκευαστή. Η επίδοση αυτή δίνει αυτονομία 700+ χιλιομέτρων και βρείτε μου μετά ένα ηλεκτρικό (με έστω την διπλάσια τιμή) να πλησιάζει -έστω- αυτό το όριο.

Από την θέση του οδηγού

Αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη επαφή του οδηγού με το νέο Colt, είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής και τα ιδιάιτερα προσεγμένα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα επιβατών. Αμέσως μετά, αυτό που δυσαρεστεί είναι η σχεδόν οριζόντια θέση του πάγκου της θέσης του οδηγού, η οποία αδυνατεί να στηρίξει σωστά τους μηρούς και κουράζει, ενώ δεν συγκρατεί το σώμα όσο καλά θα μπορούσε αν είχε λίγο ακόμα μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω, ή ρυθμιζόταν.

Πέραν αυτού και για όσους νομίζουν πως έχουμε να κάνουμε με ένα «καμουφλαρισμένο» Clio, αυτό δεν ισχύει. Οι Ιάπωνες έχουν βάλει τις δικές τους «πινελιές» και έτσι το Colt δείχνει πιο γεροδεμένο και είναι πιο σπορτίφ στην οδήγηση. Με σφιχτή αλλά όχι κουραστική ανάρτηση, είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, υποστρέφει ελάχιστα στην πίεση, κρατάει ουδέτερη τροχιά στις στροφές και διευκολύνει την σβέλτη οδήγηση. Την ίδια ώρα, η ιπποδύναμη είναι όση χρειάζεται για την περίσταση και η γενική αίσθηση του άθραυστου που αποπνέει, θυμίζει (παρά την τούρκικη προέλευση) τα made in Japan μοντέλα της μάρκας που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν.

Επιπλέον, επιβεβαιώσαμε και την αρχική μας εντύπωση (στην πρώτη σύντομη γνωριμία με το μοντέλο) για την υποδειγματική συμπεριφορά του επιλογέα ταχυτήτων η οποία είναι αυτό που στην οδηγική αργκό λέμε «μαχαίρι στο βούτυρο». Ο γρήγορος και σαφής επιλογέας θυμίζει διάταξη κινητήρα – κιβωτίου κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ επιτρέπει και τις αλλαγές χωρίς συμπλέκτη (μια τεχνική που ενδεχομένως να χρειαστεί σε μια βλάβη του συμπλέκτη).

Αντίθετα, διαψευστήκαμε στην αρχική μας εκτίμηση για την κατανάλωση, που στην δοκιμή διαρκείας έπεσε κατά 1 λτ/100 χλμ (στα 5,9 λτ) από την αρχική μας δοκιμή, που βέβαια ήταν με κινητήρα εντελώς καινούριο.

Αυτό που όμως αξίζει να αναφέρουμε είναι η άνεση σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης και το στιβαρό πλαίσιο που δεν κάνει «τσικ» ακόμα και στους άθλιους ελληνικούς δρόμους. Ταυτόχρονα, η ευελιξία και η άνεση μέσα στην πόλη, μαζί με την ευκολία χρήσης, συνθέτουν ένα ξεκούραστο, ποιοτικό όχημα που αν δεν είναι στην κορυφή σίγουρα ανεβαίνει στο βάθρο της κατηγορίας του. Στην καλή εικόνα βοηθά και η έξυπνη κλιμάκωση των σχέσεων στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα.
Όσον αφορά τα όποια μειονεκτήματα, να προσθέσουμε την περιορισμένη ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω που επιβαρύνεται από τις μεγάλες κολώνες C και την εν είδη σταγόνας σχεδίαση των πίσω πλευρικών παραθύρων.

Δια ταύτα

Το Mitsubishi Colt επιστρέφει «δόξη και τιμή» για να πάρει πίσω την εκτίμηση του Έλληνα οδηγού που κατείχε στο παρελθόν επί σειρά ετών, σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε το όνομα του μοντέλου να υποκαθιστά την μάρκα.

Το Colt της εποχής μας μοιάζει πολύ με το Clio αλλά διαφέρει σημαντικά στην χρήση, όντας μια πιο νεανική – οδηγικά – επιλογή και με αίσθηση πιο γεροδεμένης κατασκευής.

Η έκδοση InvitePlus που δοκιμάσαμε κοστίζει 21.920 ευρώ, αλλά έχει τα πάντα, ενώ συνοδεύεται και από Εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών (ή 100.000 χλμ), Εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας 12 ετών και Οδική βοήθεια 5 ετών (Mitsubishi Motors Assistance Package).

Υπέρ

  • Ποιότητα υλικών – κατασκευής
  • Χώροι επιβατών – αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης – Ηχομόνωση
  • Ευκολία χρήσης – Ευελιξία
  • Κατανάλωση – Αυτονομία

Κατά

  • Κάθισμα οδηγού
  • Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, Επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.053Χ1.798Χ1.439 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.583 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 110/142 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 391/1069 λίτρα
  • Βάρος: 1.097 – 1.120 κιλά
  • Ρεζερβουάρ: 42 λίτρα
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 999κ.εκ.
  • Ισχύς: 91 ίπποι/4.500 – 5.000 στροφές
  • Ροπή (Nm @ rpm): 160/2.000 – 3.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 205/45/17
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω δίσκοι
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 12,2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,9 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 118,0 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 21.920 ευρώ