Οι μόνιμοι αντιπρόσωποι των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σήμερα σε ένα νέο, πέμπτο κατά σειρά, πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, καθώς θα πρέπει προηγουμένως να αντιμετωπιστούν ορισμένα τεχνικά ζητήματα, όπως αν η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού άνθρακα θα ισχύσει και για τα τρέχοντα συμβόλαια, μετέδωσε το πρακτορείο Reuters το απόγευμα της Τετάρτης, επικαλούμενο μη κατονομαζόμενες πηγές.

Υπενθυμίζεται πως χθες η Κομισιόν πρότεινε να απαγορευτεί η εισαγωγή άνθρακα, όλων των ειδών, από τη Ρωσία, στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό των εμπορικών σχέσεων της ΕΕ με τη Μόσχα.

Στη σημερινή συνεδρίαση των μονίμων αντιπροσώπων ωστόσο, ορισμένες χώρες εξέφρασαν αντιρρήσεις, όπως ανέφεραν πηγές με γνώση του θέματος στο Reuters.

Δεν είναι σαφές πώς θα μπορούσε να επιλυθεί το πρόβλημα, όμως διπλωμάτες εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ότι υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση στην επόμενη συνεδρίαση των μονίμων αντιπροσώπων την Πέμπτη, αναμεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ.

δεξαμενόπλοιο

Το σύνθετο ζήτημα της επιβολής εμπάργκο για τα ρωσικά προϊόντα στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Εξάλλου, ρξαιρετικά σύνθετο εμφανίζεται το ζήτημα της εφαρμογής ενός εμπάργκο σε βάρος της Ρωσίας στα λιμάνια της Ευρώπης.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ, λίγο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τα σουηδικά συνδικάτα Hamnarbetarförbundet και Transportarbetare, ανακοίνωσαν ότι «δεν θα αγγίζουν» πλέον πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία. Πρόκειται για συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στις μεταφορές και τα λιμάνια της χώρας.

Ακολούθησε ανάλογη απόφαση των Βρετανών λιμενεργατών στο Isle of Grain, στις αρχές Μαρτίου, απόφαση που χαιρετίστηκε από το κύριο ολλανδικό σωματείο λιμενεργατών FNV Havens, ενώ ανάλογες αποφάσεις υπήρξαν και στη Νορβηγία.

Από την άλλη, ωστόσο, στη Γαλλία, και ειδικότερα στο λιμάνι της Χάβρης, οι λιμενεργάτες του αριστερού συνδικάτου της CGT δεν ανέστειλαν την εκφόρτωση των ρωσικών σκαφών.

Εκπρόσωπος του συνδικάτου δικαιολόγησε τη στάση, αναφέροντας, ότι το εμπάργκο «δεν μπορεί παρά να είναι μια απόφαση, που λαμβάνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο», καθώς, όπως είπε, οι μεμονωμένες αποφάσεις θα οδηγήσουν τα ρωσικά πλοία σε ανταγωνιστικές πόλεις-λιμάνια στην Ευρώπη.

Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να υπάρξει απόφαση των υπουργών της ΕΕ η οποία λαμβάνεται με ομοφωνία που προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει.