Η κλιματική αλλαγή πλέον είναι μία τεράστιας κλίμακας κρίση. Ο πλανήτης από τη μία άκρη μέχρι την άλλη είτε φλέγεται είτε πνίγεται. Ακραία καιρικά φαινόμενα χτυπούν σχεδόν κάθε μέρα τη Γη. Οι εικόνες από το καυτό ποτάμι λάβας που καίει τα πάντα στο νησί Λα Πάλμα της Ισπανίας και να φτάνει στον ωκεανό είναι χαρακτηριστικές.
Οι κάτοικοι του Μπιλμπάο λοιπόν ξύπνησαν πριν από λίγες ώρες και κοίταξαν κατάματα μία εικόνα που καθηλώνει. Με αινιγματικό βλέμμα και απαθώς κοιτώντας μέσα από τα θολά νερά του ποταμού Νερβιόν του Μπιλμπάο, το τρομακτικά ζωντανό πρόσωπο μιας νεαρής κοπέλας που «πνίγεται» στην παλίρροια, αναστατώνει τους ανθρώπους της ισπανικής πόλης.
Η φιγούρα με τίτλο «Bihar» (σ.σ. «Αύριο» στα Βασκικά) που δημιούργησε ο Μεξικανός καλλιτέχνης Ρούμπεν Ορόσκο έχει ως στόχο να προκαλέσει μία συζήτηση γύρω από το ζήτημα.
Ο Μεξικανός υπερρεαλιστής καλλιτέχνης Ρούμπεν Ορόσκο δημιούργησε την αινιγματική φιγούρα με στόχο να ξεκινήσει η συζήτηση γύρω από τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος. «Οι άνθρωποι οφείλουν να γνωρίζουν ότι οι ενέργειές τους μπορεί είτε να μας κρατήσουν στην επιφάνεια είτε να μας βυθίσουν».
Καθώς με την παλίρροια τα νερά ανεβοκατεβαίνουν, η φιγούρα των 120 κιλών βυθίζεται και αποκαλύπτεται κάθε μέρα. Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη είναι μια αντανάκλαση του τι θα μπορούσε να συμβεί «εάν συνεχίσουμε να ποντάρουμε σε μη βιώσιμα μοντέλα».
Το άγαλμα μεταφέρθηκε με βάρκα και βυθίστηκε στο ποτάμι
Οι κάτοικοι του Μπιλμπάο ξύπνησαν και είδαν το γλυπτό για πρώτη φορά στο ποτάμι πριν από μερικές ημέρες, αφού μεταφέρθηκε με βάρκα και βυθίστηκε στο ποτάμι, κοντά στο κέντρο της πόλης, τη νύχτα.
«Στην αρχή μου προκάλεσε ένα αίσθημα άγχους, περισσότερο από το πρόσωπο που διακρίνεται έξω από το νερό, αλλά τώρα μου φέρνει θλίψη, μεγάλη θλίψη», δήλωσε η Τριάνα Γκιλ που βρέθηκε για τουρισμό στο Μπιλμπάο.
«Δεν φαίνεται καν να ανησυχεί, είναι σαν να αφήνει τον εαυτό της να πνιγεί», συμπληρώνει.
Μία άλλη γυναίκα που συνομίλησε με το πρακτορείο Reuters, με το όνομα Μαρία, αρχικά πίστευε ότι το γλυπτό ήταν μνημείο ενός τραγικού γεγονότος του παρελθόντος. «Έμαθα σήμερα ότι δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο, αλλά νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να δώσει το δικό του νόημα (στο γλυπτό)», είπε.
Το άγαλμα του Ορόσκο ωστόσο δεν δέχτηκε την οργή που έλαβε η δημιουργία ενός Ιταλού για να τιμηθεί ένα ποίημα του 19ου αιώνα και τα αποκαλυπτήρια έκανε ο Τζουζέπε Κόντε.