Ιστότοποι πολλών δεκάδων μεγάλων ομίλων, μεταξύ των οποίων αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες και τεχνολογικές εταιρείες, αντιμετώπισαν για σύντομο χρονικό διάστημα χθες, Πέμπτη, μια παγκόσμια διακοπή των διαδικτυακών υπηρεσιών τους, από τον αμερικανικό πάροχο υπηρεσιών Akamai, που ανέφερε, αργότερα, ότι η βλάβη αποκαταστάθηκε.
Περίπου στις 19.30 (σ.σ. της Πέμπτης) ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε στο Twitter ότι παρατήρησε «διαταράξεις» στην εξυπηρέτηση πελατών της, χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Ταυτόχρονα, αρκετές μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών Southwest, Delta Air Lines, και των εταιρειών Costco Wholesale Corp, American Express, Airbnb ανέφεραν δυσκολίες σύνδεσης στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους.
Σημειώνεται πως η Akamai παρέχει διάφορες υπηρεσίες πληροφορικής, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και υπηρεσιών βελτιστοποίησης της πρόσβασης σε ιστότοπους, οι οποίες, θεωρητικά, επιτρέπουν τη διατήρηση της πρόσβασης χάρη, εν μέρει, στο cloud (υπολογιστικό νέφος).
Λίγο πριν τις 20:00 ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε ότι επιδιόρθωσε τις αιτίες αυτής της διακοπής. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή δεν είναι αποτέλεσμα επίθεσης στον κυβερνοχώρο στην πλατφόρμα Akamai», διαβεβαίωσε η εταιρεία.
Η μετοχή Akamai Technologies κατέγραφε απώλειες 0,50% φτάνοντας σε τιμή μετοχής 117 δολάρια στο δείκτη Nasdaq.
Υπενθυμίζεται πως στα μέσα Ιουνίου μια βλάβη σε παγκόσμιο επίπεδο επηρέασε τις διαδικτυακές υπηρεσίες περίπου 500 πελατών της Akamai, που στερήθηκαν για ώρες σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Η εταιρεία, με έδρα το Κέιμπριτζ (Μασαχουσέτη, βορειοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες), στη συνέχεια διαβεβαίωσε ότι η βλάβη, που διήρκεσε τέσσερις ώρες και επηρέασε αρκετές αεροπορικές εταιρείες και μεγάλες τράπεζες, δεν έγινε από επίθεση στον κυβερνοχώρο.
Στις αρχές Ιουνίου, η Fastly, ένας άλλος πάροχος της οποίας το όνομα, όπως της Akamai, είναι σχεδόν άγνωστο στο ευρύ κοινό, αλλά απαραίτητο για την προσβασιμότητα και τη λειτουργία πολλών ιστότοπων μεγάλης επισκεψιμότητας, αντιμετώπισε επίσης διακοπές στη λειτουργία της.
Η εταιρεία, εξειδικευμένη στο «cloud», εξήγησε ότι το περιστατικό, επιλύθηκε σε λιγότερο από μία ώρα και το οποίο επηρέασε κυρίως τους ιστότοπους της Amazon και των New York Times, οφειλόταν σε σφάλμα ενός λογισμικού της.