Τη δεύτερη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα, της Croatia Airlines, εγκαινίασε η κροατική κυβέρνηση, αναμένοντας την εκδήλωση ενδιαφέροντος στρατηγικών επενδυτών από τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και από τρίτες χώρες.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, Μεταφορών και Υποδομών της Κροατίας, ο διαγωνισμός αναμένεται να διεξαχθεί στις αρχές του 2015.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή που θα διαθέσει οικονομικούς πόρους για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της εταιρείας, την επέκταση του μεριδίου αγοράς και του δικτύου πτήσεων, καθώς και της περαιτέρω ανάπτυξής της.
Πέρυσι, η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα ήταν άκαρπη και η κυβέρνηση ανοίγει και πάλι αυτό το κεφάλαιο, με στόχο την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή.
Στη λίστα των στρατηγικών επενδυτών που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία περιλαμβάνονται εταιρείες, όπως η China Southern Airlines και Garuda Indonesia, καθώς και οι δύο -μέσω διευθυντικών στελεχών τους- εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην κεντρική Ευρώπη και την ενίσχυση της σύνδεσής τους με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Garuda Indonesia Εμιρσιαχ Σάταρ είχε δηλώσει -στη διάρκεια της πρώτης διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της κροατικής εταιρείας- ότι ο σχεδιασμός της εταιρείας για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη υποδεικνύει ως καλή επιλογή την Croatia Airlines. Όμως παρά τις θετικές δηλώσεις του επικεφαλής της Garuda Indonesia, η εταιρεία δεν κατέθεσε προσφορά (στην προηγούμενη διαδικασία).
Στη διάρκεια του περασμένου έτους, η κροατική πλευρά είχε συνομιλίες με την China Southern Airlines, οι οποίες, όμως, δεν μεταφράστηκαν σε κατάθεση προσφοράς εκ μέρους της κινέζικης εταιρείας.
Το 2013, η Croatia Airlines έκλεισε το έτος με κερδοφορία, για πρώτη φορά από το 2007, γεγονός που σχολιάστηκε και από τον κροάτη πρωθυπουργό Ζόραν Μιλάνοβιτς, ο οποίος δήλωσε ότι «για πρώτη φορά, έπειτα από μια μακρά περίοδο, οι λειτουργίες της Croatia Airlines είναι σταθερές».
Ο θετικός ρυθμός αύξησης των εσόδων αναμένεται να συνεχιστεί και το τρέχον έτος. Επίσης, το 2014 εκτιμάται ότι θα κλείσει με αύξηση στον αριθμό των επιβατών, έναντι του 2013.