Το μεγαλύτερο συνδικάτο των πιλότων της Air France, το SNPL AF Alpha, απέρριψε σήμερα την πρόταση της διοίκησης της εταιρείας να ανασταλεί ως τον Δεκέμβριο το σχέδιο δημιουργίας της χαμηλού κόστους θυγατρικής Transavia, μια ακόμη αποτυχημένη προσπάθεια να τερματιστεί η απεργία των πιλότων που διαρκεί πλέον μία εβδομάδα.
Καταγγέλλοντας μια «τελευταία πρόκληση» της διεύθυνσης, το συνδικάτο εκτιμά σε ανακοίνωσή του ότι η πρόταση αυτή, που έγινε σήμερα το πρωί, «δεν είναι παρά ένα προπέτασμα καπνού που δεν προσφέρει περισσότερες εγγυήσεις από τις προηγούμενες ανακοινώσεις και δεν επιλύει κανένα πρόβλημα».
Λίγο νωρίτερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ ζήτησε από τους πιλότους που απεργούν εδώ και οκτώ ημέρες να δεχθούν την «τελική προσφορά» της γαλλικής αεροπορικής εταιρείας, ώστε να τερματιστεί η κρίση που της προκαλεί ζημίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Περισσότεροι από τους μισούς πιλότους της Air France συμμετέχουν στην απεργία που ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια της διοίκησης να επεκτείνει τη δραστηριότητα της θυγατρικής αεροπορικής της εταιρείας χαμηλού κόστους, την Transavia, προσλαμβάνοντας πιλότους από τη νότια Ευρώπη.
Έπειτα από ημέρες αδιέξοδων συνομιλιών και την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων, η διοίκηση της Air France πρότεινε σήμερα την αναστολή της εφαρμογής του σχεδίου αυτού μέχρι το τέλος του έτους.
Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα έχει χρόνο για να συζητήσει «εις βάθος το σχέδιο και να προσφέρει τις απαραίτητες εγγυήσεις στα συνδικάτα» για τις θέσεις εργασίας, σημείωσε ο ντε Ζουνιάκ.
Ο ίδιος εκτίμησε το κόστος της ακύρωσης περίπου των δύο τρίτων των πτήσεων στα 15 με 20 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως, χαρακτηρίζοντας τη διαμάχη «καταστροφική για την εταιρεία την ώρα που αυτή έχει αρχίσει να στέκεται και πάλι στα πόδια της».
Η Air France έχει αρχίσει να ανακάμπτει έπειτα από χρόνια μεγάλων ζημιών και καταργήσεων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Από την πλευρά του το προσωπικό εδάφους, το οποίο έχει υποστεί τις περισσότερες συνέπειες από τα σχέδια αναδιάρθρωσης της εταιρείας, έχει εκφράσει την αγανάκτησή του για το γεγονός ότι οι πιλότοι αρνούνται να κάνουν και εκείνοι κάποιες θυσίες.
Με τη δημιουργία της Transavia France S.A.S., η Air France επιδίωκε να ανταγωνιστεί την EasyJet, τη Ryanair και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους.