Μια θέση στο πανεπιστήμιο διεκδικούν σήμερα σχεδόν 11 εκατομμύρια Κινέζοι τελειόφοιτοι Λυκείου, που τις ετήσιες δύσκολες εξετάσεις με καθυστέρηση ενός μήνα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και με τους επιτηρητές, ειδικά αυτή την χρονιά, να ελέγχουν όχι μόνο όσους αντιγράφουν, αλλά και τυχόν εμπύρετους μαθητές.
Οι διήμερες εξετάσεις -γνωστές στα κινεζικά με την ονομασία «gaokaο»– αποτελούν πάντα μια πηγή άγχους για τους μαθητές και τους γονείς που ονειρεύονται να στείλουν τα παιδιά τους στα πανεπιστήμια, αλλά ο κορονοϊός συνιστά έναν ακόμη παράγοντα πίεσης με τα σχολεία να έχουν παραμείνει κλειστά επί μήνες.
Περισσότερα από 7.000 εξεταστικά κέντρα έχουν στηθεί σε όλη την Κίνα και σχεδόν ένα εκατομμύριο επιτηρητές θα εποπτεύουν τους μαθητές, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Οι επιτηρητές φέτος θα πρέπει να ελέγχουν και για μαθητές που μπορεί να παρουσιάζουν ύποπτα συμπτώματα, όπως πυρετό και βήχα.
Όσοι δίνουν εξετάσεις και εμφανίζουν συμπτώματα θα μεταφέρονται σε ένα δωμάτιο απομόνωσης που θα απολυμαίνεται, όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ επικαλούμενο το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Οι μαθητές αλλά και οι επιτηρητές τους χρειάστηκε να παρακολουθήσουν την κατάσταση της υγείας τους επί δύο εβδομάδες πριν από τις εξετάσεις. Όσοι μαθητές προέρχονται από περιοχές υψηλού κινδύνου πρέπει να φοράνε μάσκα στην διάρκεια των εξετάσεων.
Τον περασμένο μήνα, ένα νέο ξέσπασμα του ιού στο Πεκίνο προκάλεσε ανησυχία για τυχόν δεύτερο κύμα της πανδημίας, αλλά οι αρχές φαίνεται ότι το έθεσαν υπό έλεγχο καθώς έβαλαν σε καραντίνα τους κατοίκους δεκάδων συνοικιών της πρωτεύουσας.
Ένα υψηλό σκορ παραμένει για πολλούς μαθητές ο μοναδικός τρόπος εισαγωγής τους στα καλύτερα πανεπιστήμια της Κίνας, γεγονός που τους ασκεί μεγάλη πίεση.
«Το στρες δεν προέρχεται μόνο από τον φόβο των μαθητών ότι δεν θα γράψουν καλά στις εξετάσεις, αλλά και από την οικογένεια και την κοινωνία» λέει η Γε Μινσιέ, ένα μέλος της Κινεζικής Ψυχιατρικής Ένωσης. «Η υπόθεση ότι τα gaokao είναι το πεδίο μάχης της ζωής κάποιου ορισμένες φορές υπερισχύει κάνοντας νευρικούς τους μαθητές. Αυτή τη χρονιά είναι αρκετά διαφορετικά. Η πανδημία έχει αυξήσει την πίεση που αισθάνονται οι μαθητές καθώς εκατομμύρια από αυτούς υποφέρουν αφού ήταν περιορισμένοι στο σπίτι τους εδώ και πολύ καιρό προτού επιστρέψουν στα κανονικά τους μαθήματα» συνεχίζει.
Κάποιοι μαθητές φοβούνται ότι η τηλεκπαίδευση τούς θέτει σε μειονεκτική θέση, σημείωσε η ίδια. Ένας άλλος στρεσογόνος παράγοντας είναι το γεγονός ότι την περίοδο της καραντίνας κάποιοι μαθητές δεν τα πήγαιναν καλά περιορισμένοι με τους γονείς τους στο σπίτι.