H ελβετική εφημερίδα Neue Zuercher Zeitung εξετάζει τον ρόλο του κράτους κατά τη διάρκεια της πανδημίας: «Ακόμη και στις σταθερές δημοκρατίες επικρατεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ο στόχος των αυστηρών περιορισμών είναι να ξεπεραστεί η επιδημία και να επιστρέψουμε σε μια κανονική κατάσταση με τις εγγυημένες ελευθερίες.
Αλλά η έκταση ελέγχου του κράτους αυξάνεται. Πόσοι πολίτες είχαν συνειδητοποιήσει μέχρι τώρα ότι οι αρχές μπορούν ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουν πού βρίσκονται; Τώρα προστέθηκαν σε αυτήν την παρακολούθηση εφαρμογές που αποσκοπούν στο να μας προστατεύσουν από μολύνσεις και ασθένειες. Η κρίση του κορονοϊού μας φέρνει ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στο οργουελιανό κράτος. Στην μετά κορονοϊό εποχή θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία μεταξύ ελευθερίας και ασφάλειας», υποστηρίζει η εφημερίδα της Ζυρίχης.
Η αυστριακή εφημερίδα Die Presse γράφει: «Όπως σωστά παρατήρησε ο πρόεδρος της γερμανικής ομοσπονδιακής βουλής Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, τα κρατικά χρήματα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα κέρδη των επιχειρήσεων μακροπρόθεσμα.
Όσο περισσότερο διαρκεί το κλείσιμό τους, τόσο λιγότερες εταιρείες θα επιβιώσουν από την τεχνητή αναπνοή του κράτους. Θα είναι τώρα πολύ σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ των απαραίτητων μέτρων για την υγεία και της επίσης απαραίτητη αναζωογόνηση της οικονομίας. Και θα εξαρτηθεί από το αν σκορπίζονται χρήματα αλόγιστα χωρίς έλεγχο. Εν τω μεταξύ, ομάδες λόμπι έχουν βρει την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν αδικαιολόγητα το κράτος υπό το πρόσχημα της κρίσης», σημειώνει η εφημερίδα της Βιέννης.
Η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel υποστηρίζει μεν την κρατική βοήθεια για τη Lufthansa, αλλά χωρίς να ασκείται πολιτική επιρροή στις αποφάσεις της εταιρίας.
«Οι πολιτικοί θα πρέπει να δώσουν μεν χρήματα, αλλά θα πρέπει να βρίσκονται μακριά από την εταιρεία. Τα θέματα των εργαζομένων και οι τρόποι περικοπής θέσεων εργασίας, η οποία είναι αναπόφευκτη, βρίσκονται στα καλά χέρια των συμβουλίων των εργαζομένων, των συνδικάτων και του Ομίλου της Lufthansa, που συνδιαμορφώνουν τις αποφάσεις. Αυτός είναι ένας σοβαρός λόγος για τον οποίο η Lufthansa είναι ένας αξιοπρεπής εργοδότης σε σύγκριση με την Ryanair, η οποία πετά με συνθήκες εργασίας του προτελευταίου αιώνα», παρατηρεί η εφημερίδα του Βερολίνου.