Ξεχωριστή επιτυχία χαρακτηρίζεται για το μεγάλο και φημισμένο φεστιβάλ οπερέτας του Μέρμπις η πρώτη σεζόν της «νέας εποχής» του, υπό τη νέα διευθύντριά του, τη γνωστή Γερμανίδα υψίφωνο Ντάγκμαρ Σέλενμπεργκερ, καθώς υποδέχθηκε συνολικά 119.700 επισκέπτες στις 27 παραστάσεις του.
Η γραφική κωμόπολη Μέρμπις στις όχθες της λίμνης Νόιζιντλερζεε, της μεγαλύτερης στεπώδους λίμνης της Ευρώπης στην επαρχία Μπούργκενλαντ, μερικές δεκάδες χιλιόμετρα νοτιανατολικά της Βιέννης στα σύνορα με την Ουγγαρία, με το ομώνυμο Φεστιβάλ της, θεωρείται διεθνώς, εδώ και χρόνια, η «Μέκκα της οπερέτας».
Και αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή, αφού αυτό το ελαφρύ λυρικό θέατρο με τις βιεννέζικες ρίζες, γνωρίζει εδώ μια πραγματική αναγέννηση και τις μεγαλύτερες ανά τον κόσμο δόξες του, προσελκύοντας τους λάτρεις του, όχι μόνον από την Αυστρία αλλά και από τις γειτονικές της χώρες. Γιατί το Μέρμπις, με το φεστιβάλ του, που φέτος συμπλήρωσε 56 χρόνια ζωής, είναι για την οπερέτα αυτό που είναι για τις όπερες του Μότσαρτ το αυστριακό Ζάλτσμπουργκ ή για εκείνες του Ρίχαρντ Βάγκνερ, το Μπάιροϊτ της Γερμανίας.
Με τα 3.600 τετραγωνικά μέτρα της, η σκηνή του Φεστιβάλ δεν είναι μόνον η μεγαλύτερη σκηνή οπερέτας στον κόσμο, αλλά ξεχωρίζει συγχρόνως με την πρωτοτυπία της μια και επιπλέει πάνω στα νερά της λίμνης, η οποία αποτελεί μέρος του σκηνικού πολλών παραστάσεων, ενώ ο τεράστιος αμφιθεατρικός χώρος των θεατών προσφέρει 6.200 θέσεις που γεμίζουν κάθε βράδυ των παραστάσεων, μέχρι την τελευταία
Ιδιαίτερα ικανοποιημένη με την πρώτη της σεζόν και την πρώτη παραγωγή της «Ο φοιτητής επαίτης» του Καρλ Μιλέκερ, δήλωσε η νέα διευθύντρια τονίζοντας πως η θερμή ανταπόκριση του κοινού από την Αυστρία και το εξωτερικό τη γεμίζει αισιοδοξία για το επόμενο εγχείρημά της την ερχόμενη σεζόν, το καλοκαίρι του 2014, με το πασίγνωστο διεθνώς , κλασικό μιούζικαλ «Ανατέβκα» («Ο βιολιστής στη στέγη»).
Κατά την άποψή της, δεν ήταν μόνον η παράσταση επί σκηνής που γινόταν δεκτή με πρωτοφανή ενθουσιασμό κάθε βραδιά από τους σχεδόν 6.000 επισκέπτες της, αλλά και η τεράστια ταράτσα με τη μοναδική θέα στη λίμνη Νόιζιντλερζεε και τα μαγευτικά δειλινά, οι δύο νέες κτιριακές εγκαταστάσεις για τις γαστρονομικές επιχειρήσεις με την παραδοσιακή όσο και υψηλή κουζίνα, όπως και η επιστέγαση επιφάνειας 5.000 τετραγωνικών μέτρων για να αντιμετωπίζονται οι ξαφνικές βροχοπτώσεις.
Η ίδια στοχεύει στη διατήρηση αυτής της μοναδικότητας του Φεστιβάλ του Μέρμπις ως Μέκκα της Οπερέτας και τη συμπλήρωσή της με μια σειρά καινοτομίες, όπως δήλωσε και σε συνομιλία της με το ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Βιέννη, επισημαίνοντας πως για την φετινή, πρώτη της παραγωγή, είχε καλέσει ειδικά από την Αθήνα για τη χορογραφία, το διευθυντή μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και πρώην διευθυντή μπαλέτου της Κρατικής Όπερας Βιέννης, Ρενάτο Τζανέλα.
Η επιλογή της Ντάγκμαρ Σέλενμπεργκερ από την επιτροπή, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, το Μάιο του 2011, για να αναλάβει τη διεύθυνση του Φεστιβάλ, από το τέλος του 2012 με ένα δεκαετές συμβόλαιο, υπήρξε έκπληξη καθώς στους υποψήφιους συγκαταλέγονταν γνωστοί διευθυντές θεάτρων ανά τον κόσμο με ολοκληρωμένα σχέδια για το μέλλον του Μέρμπις, όμως τα δικά της σχέδια και οι προτάσεις, ιδιαίτερα καινοτομικές, φαίνεται να έπεισαν περισσότερο.
Με τη φετινή πρώτη σεζόν της «νέας εποχής» του, το Φεστιβάλ αποχωρίστηκε οριστικά από τον προκάτοχο της νέας διευθύντριάς του, τον διάσημο πρώην πρωταγωνιστή της Λαϊκής Όπερας της Βιέννης, Χάραλντ Σεραφίν, έπειτα από μια επιτυχημένη εικοσαετή θητεία του, καθώς, αναλαμβάνοντας τον Οκτώβριο του 1992 τη διεύθυνσή του, στα πρόθυρα του κλεισίματός του και με τότε μόλις 50.000 συνολικά επισκέπτες στη δίμηνη διάρκειά του, το έφθασε να είναι το πλέον επιτυχημένο θερινό φεστιβάλ θεάτρου στην Ευρώπη, συγκεντρώνοντας πολλαπλάσιο αριθμό θεατών, που έφθανε μερικές χρονιές τις 200.000.