«Νιώθω σαν μαϊμού στο κλουβί». Με αυτό τον τρόπο περιγράφει ο Ανιμπάλ Κάμελ Χολτ, ένας από τους 15 συμμετέχοντες στο πρόγραμμα «Πολύ έξυπνος για να καθίσεις σε ένα παράθυρο» που προωθεί η εταιρεία διαφήμισης Reputation στη Δανία.
Στόχος είναι να προβληθούν οι άνεργοι μέσα από μια… βιτρίνα ώστε οι περαστικοί να μάθουν τα πάντα για αυτόν και να βρουν τον εργαζόμενο που ψάχνουν.
Μοιάζει με κίνηση απελπισίας, όμως άνεργοι πτυχιούχοι, σύμβουλοι επιχειρήσεων με πλούσιο βιογραφικό που βρίσκουν κλειστές τις πόρτες, αποφασίζουν να λάβουν μέρος.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η έκθεση των εργαζομένων φαίνεται κατάλληλη ευκαιρία για όσους αναζητούν δουλειά. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να κάθονται ως μανεκέν σε μια βιτρίνα.
Ο Άλεξ Πίτερσεν, διευθυντής διαχείρισης της εταιρείας Reputation ήταν ο άνθρωπος που είχε την ιδέα. Έστησε μια βιτρίνα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας που βρίσκονται σε κεντρικό σημείο της Κοπεγχάγη και στην καρέκλα έβαλε μια ταμπέλα «διαθέσιμος ακαδημαϊκός».
Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να σκανάρει το barcode και να ελέγξει το βιογραφικό του προσώπου που κάθεται πίσω από το τζάμι. Αν θέλει μπορεί να μπει μέσα και να του μιλήσει.
Μέχρι σήμερα 265 έστειλα βιογραφικά για το πρόγραμμα. Σύμφωνα με την εταιρεία τρεις άνθρωποι κατάφεραν αν βρουν δουλειά…