Όλες οι σήραγγες σε αυτοκινητόδρομους οι οποίες έχουν χτιστεί με τον ίδιο τρόπο όπως αυτή που κατέρρευσε χθες δυτικά του Τόκιο θα ελεγχθούν σήμερα μετά από εντολή του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών.
Η κυβέρνηση του Τόκιο δεσμεύτηκε ότι θα πραγματοποιήσει εξονυχιστικό έλεγχο και ότι θα επενδύσει στις υποδομές των αυτοκινητόδρομων, πολλοί από τους οποίους, όπως και η σήραγγα που κατέρρευσε και σκότωσε 9 ανθρώπους, χρονολογούνται από την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης της Ιαπωνίας από το 1950 ως το 1970.
«Υποπτευόμαστε πως η παλαιότητα είναι μια από τις πρώτες αιτίες του δυστυχήματος», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας Nexco που διαχειρίζεται το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου στο οποίο συνέβη το δυστύχημα.
Μηχανικοί άρχισαν σήμερα να επιθεωρούν άλλες σήραγγες (υπολογίζονται στις 20 σε όλη τη χώρα) που ανήκουν στο ίδιο μοντέλο με αυτήν που κατέρρευσε.
Εικόνες από το εσωτερικό της σήραγγας δείχνουν σπασμένες πλάκες τσιμέντου, που μπορεί να σημαίνει πως υπάρχει αδυναμία στο κεντρικό οικοδόμημα.
Σύμφωνα με την Nexco, στις επιθεωρήσεις που πραγματοποιούνται πέντε φορές το χρόνο ελέγχονται οπτικά πιθανές ρωγμές ή άλλες ανωμαλίες και ακουστικά η αντοχή του τσιμέντου και του χάλυβα. Στην τελευταία τακτική επιθεώρηση τον Σεπτέμβριο, οι ακουστικοί έλεγχοι δεν έγιναν στην μεταλλική κατασκευή.
Η αστυνομία άνοιξε έρευνα για αμέλεια, μετέδωσε το πρακτορείο Jiji. Η σήραγγα Σασάγκο είναι μια από τις μεγαλύτερες της Ιαπωνίας με μήκος 4,7 χιλιόμετρα.