Η Μεγάλη Βρετανία θα μετάνιωνε για πάντα μια έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία και η Βουλή θα πρέπει να καταλήξει σε συμφωνία μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, αναφέρει σε σημερινή του συνέντευξη ο υπουργός Επιχειρήσεων της χώρας, Γκρεγκ Κλαρκ.
Η συνέντευξή του στην εφημερίδα The Times δημοσιεύεται με το έντυπο να γράφει ότι κυβερνητικά έγγραφα προειδοποιούν πως το σύστημα μαζικών μεταφορών της χώρας κινδυνεύει με υπερφόρτωση σε περίπτωση εξόδου από την Ε.Ε. χωρίς συμφωνία, ενώ ο Guardian έγραψε ότι αξιωματούχοι έχουν εκφράσει φόβους ότι θα προκληθούν βουνά από κοπριά και απόβλητα.
Η Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να αποχωρήσει από την Ε.Ε. στις 29 Μαρτίου αλλά τον περασμένο μήνα βουλευτές απέρριψαν συντριπτικά την συμφωνία εξόδου της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι, στην οποία είχε καταλήξει με τις Βρυξέλλες και αυτή την εβδομάδα οι Βρυξέλλες απέρριψαν το αίτημα της Μέι για επαναδιαπραγμάτευση.
Χωρίς μια συμφωνία η χώρα διακινδυνεύει μεγάλη αναταραχή στις εμπορικές της σχέσεις με την Ευρώπη, αφήνοντας τις βρετανικές επιχειρήσεις έξω από τις πανευρωπαϊκές αλυσίδες προμήθειας προϊόντων, προειδοποίησε ο Κλαρκ, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Αν κάνουμε αυτό (την έξοδο χωρίς συμφωνία) που θεωρώ λάθος θα μετανιώναμε για πάντα, θα γραφόταν στα βιβλία της Ιστορίας ακριβώς όπως και τα επιτεύγματα της πρώτης Βιομηχανικής Επανάστασης», τόνισε.
Το κοινοβούλιο χρειάζεται να εγκρίνει μια συμφωνία μέχρι τα μέσα αυτού του μήνα, πρόσθεσε, επικαλούμενος κάποιες επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει διστακτικές στην αποστολή προϊόντων στην Ιαπωνία ή την Νότια Κορέα αν δεν είναι σαφές κατά πόσο θα επιβαρύνονταν με δασμούς όταν θα έφθαναν.
«Ο κόσμος λέει ”τα πράγματα πάντα αποφασίζονται το 59ο λεπτό της 11ης ώρας”. Αλλά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πού είναι το νήμα. Το νήμα δεν είναι η 29η Μαρτίου», είπε ο Κλαρκ.
Η Μέι έχει υποσχεθεί μια ακόμη ψηφοφορία για το Brexit μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου. Το υπουργείο Μεταφορών της χώρας προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο ενός Brexit χωρίς συμφωνία που θα προκαλούσε χάος στο σύστημα Μεταφορών, σύμφωνα με ένα έγγραφο που διέρρευσε στην Times.
Επίσης, έχουν υπάρξει προβλέψεις για κυκλοφοριακό χάος σε κομβικές οδικές αρτηρίες της νοτιοανατολικής Αγγλίας, εξαιτίας των τελωνειακών ελέγχων στα φορτηγά που επιχειρούν να διασχίσουν το κανάλι της Μάγχης από το Ντόβερ, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι για φεριμπότ στην Ευρώπη.
Σε άλλο δημοσίευμα, ο Guardian αναφέρει ότι αξιωματούχοι εκφράζουν ανησυχίες ότι η Βρετανία θα δυσκολευτεί στην εξαγωγή αποβλήτων και ζώων, γεγονός που θα οδηγήσει σε υπερβολικές συγκεντρώσεις απορριμμάτων και κοπριάς.
«Οι οσμές προφανώς θα προκαλέσουν πρόβλημα καθώς θα σήπονται τα συσσωρευμένα απορρίμματα», αναφέρει κυβερνητικό email που επικαλείται η εφημερίδα. Οι κτηνοτρόφοι, οι οποίοι δεν θα μπορούν να εξάγουν τα ζώα τους {πιθανόν να έχουν προβλήματα με την δυνατότητα αποθήκευσης της κοπριάς…}, προειδοποιεί το ίδιο ηλεκτρονικό μήνυμα.
Εκπρόσωπος πάντως της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος δήλωσε ότι έχει ενεργοποιηθεί η διαδικασία διασφάλισης ότι θα εξακολουθήσει να είναι εφικτή η εξαγωγή των αποβλήτων ακόμη και μετά μια πιθανή έξοδο χωρίς συμφωνία.