«Επείγουσα συνάντηση» με το γενικό διευθυντή της FIAT Σέρτζο Μαρκιόνε ζήτησε η ιταλίδα υπουργός Εργασίας Έλσα Φορνέρο, μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ότι μπορεί να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις δραστηριότητές της στη χώρα.
Την Πέμπτη ο όμιλος ανακοίνωσε ότι να εγκαταλείψει τη στρατηγική του «Fabbrica Italia» και να παρουσιάσει μια νέα στρατηγική στα τέλη Οκτωβρίου.
«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει τις επιλογές της σε μια ιδιωτική επιχείρηση. Δεν μπορούμε να καλούμε τον γενικό διευθυντή στο υπουργείο. Αλλά του ζητήσαμε μια συγκεκριμένη δέσμευση: να μας πει τι σκοπεύει να τροποποιήσει στο περιεχόμενο του σχεδίου Fabbrica Italia», εξήγησε η Φορνέρο σε συνέντευξή της προς την εφημερίδα La Republica.
«Ο Μαρκιόνε δεν μπορεί να αποφύγει τις ευθύνες του. Το οφείλει όχι μόνο στην κυβέρνηση και στους μετόχους του, αλλά κυρίως στους εργαζόμενους της FIAT και στις χιλιάδες των οικογενειών που ζουν χάρη στη Fiat. Και το οφείλει επίσης στην Ιταλία. Θέλουμε η FIAT να υπερασπιστεί και να ανανεώσει την παραγωγή της και τις επενδύσεις της στην Ευρώπη», επιμένει η υπουργός.
Η FIAT δέχθηκε έντονες κριτικές και αιτήματα για διευκρινίσεις αφού ανακοίνωσε την Πέμπτη πως αποστασιοποιείται από τη «Fabbrica Italia» λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει την αγορά του αυτοκινήτου.
Η ιδέα αυτή, η οποία διατυπώθηκε τον Απρίλιο του 2010, προέβλεπε 20 δισεκ. ευρώ επενδύσεις και την παραγωγή 1,4 εκατ. οχημάτων το 2014 στην Ιταλία. Ο όμιλος είχε ήδη ανακοινώσει πως εγκαταλείπει την ιδέα αυτή τον Οκτώβριο του 2011.
«Τα πράγματα έχουν αλλάξει βαθιά από τον Απρίλιο του 2010. Η ευρωπαϊκή αγορά του αυτοκινήτου μπήκε σε μια σοβαρή κρίση και αυτή της Ιταλίας κατέρρευσε στο επίπεδο της δεκαετίας του 1970. Είναι συνεπώς αδύνατο να αναφερθούμε σε ένα σχέδιο που χρονολογείται εδώ και δυόμισι χρόνια», εξήγησε η FIAT σε ανακοινωσή της.
Η FIAT υπογράμμισε πως προτεραιότητά της είναι να αναπτυχθεί και να γίνει πιο ανταγωνιστική” προσθέτοντας πάντως πως δεν υπάρχει θέμα να ξεχάσει τη σημασία της Ιταλίας και της Ευρώπης.