Τις χρονοβόρες και περίπλοκες κρατικές γραφειοκρατικές διαδικασίες επικαλέστηκε ο Κινέζος επενδυτής Yang Qi για τον τερματισμό του ενδιαφέροντός του για τη μεγάλη επένδυση που πρότεινε στο παλιό αεροδρόμιο Λάρνακας, σύμφωνα με τον υπουργό Συγκοινωνιών Ευθύμιο Φλουρέντζου.
Ο υπουργός δήλωσε ότι παρέλαβε σχετική επιστολή από τον ίδιο τον Κινέζο επενδυτή στις 14 Αυγούστου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με χθεσινές δηλώσεις του μέμφθηκε την αντιπολίτευση για τη ματαίωση της επένδυσης.
Η πρόταση του Κινέζου έγινε προς την εταιρεία Hermes Airports, που έχει τη διαχείριση του χώρου του αεροδρομίου Λάρνακας για 19 χρόνια και η εμπλοκή της κυβέρνησης αφορούσε την παράταση της ενοικίασης για συνολικά 50 χρόνια, προκειμένου να προχωρήσει στη δημιουργία κέντρου προώθησης κινεζικών προϊόντων προς την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Ο Ευθύμιος Φλουρέντζου είπε ότι θα προσπαθήσει να μεταπείσει τον Yang Qi, όταν θα συναντηθεί μαζί του μεθαύριο στη Λευκωσία. Πρόσθεσε δε, ότι δεν μπορεί να είναι τυχαία η αποστολή της επιστολής το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δηλαδή μετά τον σάλο για το έργο, με αφορμή την εμπλοκή του τέως διευθυντή του διπλωματικού γραφείου του προέδρου Μάριου Ιερωνυμίδη. Είπε επίσης, πως είναι αδιανόητη η συμμετοχή της συζύγου του Μάριου Ιερωνυμίδη στην εταιρεία Far Eastern Phoenix.
Ανέφερε ακόμη ότι σε πόρισμα λειτουργών αρμόδιων υπουργείων διευκρινίζεται ότι ο Μάριος Ιερωνυμίδης είχε παρακαθίσει σε συσκέψεις με την επιτροπή των τεχνοκρατών με την ιδιότητά του ως διευθυντή του διπλωματικού γραφείου του Προέδρου Χριστόφια.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Προώθησης Επενδύσεων Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης δήλωσε ότι όντως οι κρατικές διαδικασίες είναι χρονοβόρες και πολύπλοκες.
«Δεν κινούμαστε με τους ρυθμούς που θα έπρεπε όσον αφορά την αξιολόγηση και την ενημέρωση των πιθανών επενδυτών», δήλωσε ο Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης και διατύπωσε παράπονο ότι ο Σύνδεσμος, ως ο αρμόδιος οργανισμός, δεν είχε προσκληθεί να μετάσχει στη διαδικασία αξιολόγησης γης, της πρότασης για την επένδυση.
Είπε επίσης ότι ο Υang Qi έχει δώσει στο υπουργείο Συγκοινωνιών εγγυητική για το κόστος του έργου, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ και επιστολή από την κρατική Εταιρεία Κατασκευών της Κίνας ότι θα αναλάβει το 70% του κόστους κατασκευής του έργου.