Μόνο μια περιορισμένη επιλογή κουρεμάτων και στιλ θεωρούνται «επαγγελματικά κατάλληλα» στους χώρους εργασίας, κάτι που παραείναι πραγματικότητα για τις γυναίκες.
Αυτό αποδεικνύεται εμπειρικά και ερευνητικά σε μια από τις πλέον τραγικές αλήθειες της ζωής.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που η πλειονότητα των αφεντικών γυναικείου φύλου είναι ξανθιές. Ή το γεγονός ότι η πλειονότητα των γυναικών παρουσιαστών ειδήσεων έχουν κοντά προς μέτριου μήκους μαλλιά.
Η Mary Lou Andre, σύμβουλος επαγγελματικής εικόνας και πρόεδρος της Organization By Design, περιέγραψε στο Business Insider μια πελάτισσα που είχε και θεωρούνταν σούπερ σταρ στον οικονομικό κλάδο, όταν την είδε όμως να μιλά σε συνέδριο «με βαρύ μεικ απ και τα μαλλιά πιασμένα αλογοουρά» έμοιαζε με «νεαρή και χωρίς εμπειρία κοπέλα, λες και δεν ήταν καθόλου αυτή που ήταν».
Σε μια ιδανική κοινωνία, λέει, θα κρίναμε τους ανθρώπους από την απόδοση και την παραγωγικότητά τους. Μόνο που το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον μόνο ιδανικό δεν είναι και η πραγματικότητα υποδεικνύει πως η εξωτερική εμφάνιση παίζει τον δικό της ρόλο στην επαγγελματική πορεία κάποιου.
Όπως το λέει εξάλλου χαρακτηριστικά και η αναπληρώτρια καθηγήτρια διοίκησης επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, Traci Sitzmann, «αν μοιάζεις με τον ρόλο, αυτό αυξάνει τις πιθανότητές σου να πάρεις τον ρόλο». Και η τηλεόραση είναι εδώ χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως μας λέει έρευνα της Mary Angela Bock του Πανεπιστημίου του Τέξας, όπου εξέτασε την εξωτερική εμφάνιση 400 παρουσιαστριών ειδήσεων και βρήκε πως οι περισσότερες είχαν παρόμοιο κούρεμα. Οι μισές ήταν ξανθιές και τα 2/3 είχαν κοντά ή μέτριου ύψους μαλλιά.
Την ίδια ώρα, έρευνα που παρουσιάστηκε το 2016 από ομάδα καθηγητών της Σχολής Οικονομικών του University of British Columbia έδειξε ότι οι περισσότερες γυναίκες σε ηγετικές θέσεις είναι ξανθιές. Και μεταξύ των γυναικών γενικών διευθυντών των εταιριών του δείκτη S&P 500, το ποσοστό αγγίζει το 48%.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στους άντρες που σίγουρα έχει να κάνει και με την τρέχουσα μόδα που ολοένα και περισσότεροι αφήνουν μούσι.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Personality and Individual Differences» καταλήγει ότι το μούσι αποκαλύπτει αυτοπεποίθηση και όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο περισσότερο ώριμος και κυριαρχικός φαίνεται ο άντρας.