Κάθε ένα από τα παρακάτω παιχνίδια κατάφερε να πουλήσει εκατομμύρια κομμάτια και να μπει στη λίστα με τα κορυφαία παιχνίδια στον κόσμο. Όλα όμως ξεκίνησαν από μια απλή ιδέα, στην οποία χορυγήθηκε το πολυπόθητο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Τα παρακάτω έγγραφα αποτελούν τα επίσημα σχέδια που κατοχυρώθηκαν και αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες αλλά και κάποια μυστικά κάθε παιχνιδιού.

Πρώτη έχουμε την περίφημη Monopoly, την οποία πολλοί έχουν χαρακτηρίσει ως μικρογραφία του καπιταλιστικού συστήματος, αφού ως παιχνίδι απεικονίζει με ξεκάθαρο τρόπο τη συγκέντρωση του πλούτου σε μερικούς παίκτες και την ανάγκη να δανεισμού των υπολοίπων. Αυτό το παιχνίδι, του οποίου η πατέντα χορηγήθηκε το 1904, σημείωσε πωλήσεις (μαζί με τις επόμενες εκδόσεις του) που αγγίζουν τα 200 εκατομμύρια κομμάτια σε περισσότερες από 100 χώρες.


Τι να πει κανείς για τα πασίγνωστα τουβλάκια Lego, των οποίων το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκε από το γιό του δημιουργού. Ο γιός του Ole Kirk Christiansen κατέθεσε αίτηση για την πατέντα το 1958. Τα Lego πλέον πωλούνται σε περισσότερες από 130 χώρες και έχουν εμπνεύσει πολλούς κατασκευαστές να δημιουργήσουν τεράστια κτίρια αλλά και οχήματα από τα διάσημα τουβλάκια.

Παιχνίδια ή εκπαιδευτικές συσκευές, στα Meccano χορηγήθηκε η πατέντα το 1906. Πρόκειται για επιτυχία του Franck Hornby, ο οποίος είναι ο άντρας που βρίσκεται και πίσω από τα παιχνίδια Dinky και Hornby Model Railways.


Το 1947 κατοχυρώθηκε η σούστα του Richard James. Είναι γνωστή για την ικανότητά της να κατεβαίνει πολλά σκαλιά.


Σε ένα άλλο σχέδιο διπλώματος ευρεσιτεχνίας απεικονίζονται οι λεπτομέρειες του «Etch-a-Sketch», το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να ζωγραφίζουν στην επιφάνεια του παιχνιδιού.


Στα 60s, την εμφάνισή τους έκαναν οι στρατιώτες GI Joe αλλά και οι κούκλες Barbie. Στην Ευρώπη, αργότερα, τη θέση των GI Joe πήρε ο Action Man.

Τέλος, έχουμε το Game Boy της Nintendo, τη φορητή παιχνιδοκονσόλα που σημείωσε πωλήσεις που ξεπερνούν τα 118 εκατομμύρια κομμάτια. Η πατέντα χορηγήθηκε το Φεβρουάριο του 1993.


Οι κατασκευαστές αυτών των παιχνιδιών κατοχύρωσαν τις πρωτότυπες ιδέες τους με αυτά τα απλά σχέδια. Σήμερα το τοπίο είναι θολό με τις εταιρείες για διάφορα video games να επιδίδονται σε ένα πόλεμο για τη χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Επιπλέον, στις εφαρμογές για πολλά smartphones αρκετές είναι οι δικαστικές «μάχες» ανάμεσα στις εταιρείες.