Η Camila Vallejo είναι μια νεαρή φοιτήτρια Γεωγραφίας, η οποία όμως ηγείται της Ομοσπονδίας των Φοιτητών του Πανεπιστημίου της Χιλής (FECh). Χάρη στη διαύγεια και την ευγλωττία της έχει εξελιχθεί σε μια χαρισματική αρχηγό του αναγεννημένου φοιτητικού ακτιβισμού στη χώρα της.
Η προσπάθεια των φοιτητών στη Χιλή να μην περάσει ο νόμος για τη μεταρρύθμιση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.
Η εξέγερση των φοιτητών έχει στηριχτεί και κρατηθεί κατά πολύ λόγω της συμμετοχής των κοριτσιών, τα οποία όχι μόνο πρωτοστατούν αλλά βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των διαδηλώσεων και πολλές φορές και των συγκρούσεων.
Τα «τρομερά κορίτσια», όπως τα έχουν ονομάσει, με αρχηγό τους την «Comandate Camila», γράφουν μια εντελώς διαφορετική ιστορία στο κίνημα.
Κομβικό ρόλο στον αγώνα των φοιτητών παίζει το κολέγιο Carmela Carvajal το οποίο και είναι εκτός από το ακριβότερο, το πιο διάσημο σχολείο θηλέων στη Χιλή.
Εκεί, οι μαθήτριες έχουν κάνει κατάληψη διαφορετική όμως από αυτές που έχουμε συνηθίζει εδώ στην Ελλάδα.
Έχουν, για παράδειγμα στήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας μέσω ίντερνετ και κάθε φορά που η αστυνομία πλησιάζει στο χώρο τους, κινητοποιούν τον κόσμο για να τους μπλοκάρει και να τους βοηθήσει.
Δεν καταστρέφουν, φροντίζουν το χώρο τους ενώ το τρίπτυχο μότο τους απαγορεύει τρία πράγματα: αγόρια, αλκοόλ και σεξ!
Παράλληλα, συνεχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους με καθηγητές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν ενώ τα σαββατοκύριακα διοργανώνουν συναυλίες με συμβολικό εισιτήριο για να μπορέσουν να καλύψουν τα έξοδά τους.
Οι χιλιανοί φοιτητές στις 20 Οκτωβρίου μαζί με γονείς και μέλη μαθητικών, φοιτητικών και λαϊκών οργανώσεων της Χιλής κατέβαλαν την παλιά Βουλή, όπου συνεδρίαζε επιτροπή με επικεφαλής τον υπουργό Παιδείας, ζητώντας να διεξαχθεί δημοψήφισμα για δημόσια δωρεάν παιδεία.
Ταυτόχρονα, σχεδόν, σε αντίστοιχη κίνηση προχωρούσαν διαδηλωτές με στόχο το κτίριο της χιλιανής Γερουσίας όπου τελικά μετά από πολύωρες συζητήσεις οι γερουσιαστές αποδέχτηκαν το αίτημα των καταληψιών να συνταχθεί επειγόντως νομοσχέδιο που θα ανοίγει το δρόμο για διεξαγωγή δημοψηφίσματος με κύριο ερώτημα το αν ο χιλιανός λαός επιθυμεί τη δημόσια δωρεάν παιδεία.