Κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, εγκαινιάζεται αύριο στο Παρίσι, η διεθνής έκθεση τέχνης, «Art en Capital» (Τέχνη με Κεφαλαίο), στην οποία συμμετέχουν και Έλληνες καλλιτέχνες.
Με δεδομένο ότι το πρόγραμμα Vigipirate κατά της τρομοκρατίας λειτουργεί στον υπέρτατο βαθμό, για την αυριανή μέρα των εγκαινίων δεν θα πωληθούν εισιτήρια και θα επιτραπεί μόνο η είσοδος στους εκθέτες και στους κατέχοντες ειδική πρόσκληση, ενώ δίνονται και οι ανώτατες διαστάσεις των τσαντών (30χ42) που επιτρέπεται να φέρουν.
Η έκθεση, που οργανώνεται για ένατη χρονιά στο Γκραν Παλέ (Grand Palais) και θα διαρκέσει έως τις 29 Νοεμβρίου, συγκεντρώνει πέντε ιστορικά σαλόνια: Ανεξάρτητοι, Γάλλοι καλλιτέχνες, Συγκρίσεις, Σχέδιο, Ακουαρέλα και Εθνική Καλών Τεχνών.
Οι Έλληνες καλλιτέχνες συμμετέχουν για έβδομη συνεχή χρονιά στη διεθνή αυτή έκθεση Τέχνης, χάρη στην πρωτοβουλία και την όλη διοργάνωση της ιστορικού τέχνης Έμμυς Βαρουξάκη.
Αρχικά τα ελληνικά έργα φιλοξενούνταν μόνο στο σαλόνι των Ανεξάρτητων, για δεύτερη χρονιά φέτος όμως, έχουμε και Έλληνες καλλιτέχνες στο σαλόνι των Γάλλων καλλιτεχνών.
Συγκεκριμένα, με τους Ανεξάρτητους εκθέτουν οι Γεωργία Κοκκίνη, Νίκη Μιχαηλίδου, Γιώργος Εσκιάδης, Λίζα Βασιλάτου-Μέρλιν και Αγγέλω Χατζησωτηρίου.
«Πρόκειται για έργα με έντονο συμβολικό και μεταφυσικό χαρακτήρα, επηρεασμένα από τα πρόσφατα γεγονότα στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο» εξηγεί η κ. Βαρουξάκη.
Με ανάλογο πνεύμα, επιλέχθηκαν και για το σαλόνι των Γάλλων, τα έργα της Κατερίνας Μαρούδα και του Χρήστου Κονταρούδη, που έχει ιδιαίτερα επηρεασθεί από το θέμα της μετανάστευσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Για τη συμμετοχή στο σαλόνι των Γάλλων καλλιτεχνών, τα έργα περνούν από την έγκριση μιας κριτικής επιτροπής. Σύμφωνα με την κ. Βαρουξάκη, το κριτήριο που μοιάζει να υπερισχύει στις επιλογές της επιτροπής αυτής, είναι το να δίνουν τα έργα το ελληνικό ή μεσογειακό στίγμα, ή ακόμη την ελληνική ματιά στη διεθνή επικαιρότητα.
Το σαλόνι των Ανεξάρτητων, όπου η συμμετοχή είναι ελεύθερη, γεννήθηκε ως θεσμός το 1884 και στην αρχή ήταν γνωστό ως «Σαλόνι των Άστεγων». Επρόκειτο για το σαλόνι των καλλιτεχνών που διεκδικούσαν ένα είδος ανεξαρτησίας στην τέχνη τους, διερευνώντας νέες τάσεις, όπως τον φοβισμό ή τον ιμπρεσιονισμό, και δεν είχαν δυνατότητα να εκθέσουν στις παραδοσιακές εκθέσεις των κλασικών ζωγράφων.
Με τα χρόνια, όμως, καθιερώθηκε ως το καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου, και στους Ανεξάρτητους παρουσίασαν τα πρώτα τους έργα μετέπειτα διάσημοι, όπως Μοντιλιάνι, Σεζάν, Σερά, Βαν Γκογκ, Τουλούζ-Λωτρέκ κ.ά.