Ο κατασκευαστής του superyacht, που βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας, προκαλώντας τον θάνατο του βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας, Μάικ Λιντς, και τουλάχιστον πέντε άλλων, δήλωσε ότι το σκάφος ήταν «απολύτως ασφαλές» και ότι το πλήρωμα θα έπρεπε να είχε προλάβει να απομακρύνει με ασφάλεια τους επιβάτες.
Ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της «The Italian Sea Group», δήλωσε στην εφημερίδα Financial Times ότι «το Bayesian σχεδιάστηκε για να είναι απολύτως σταθερό και να μεταφέρει… το δεύτερο υψηλότερο κατάρτι στον κόσμο».
«Το σκάφος βυθίστηκε επειδή πήρε νερό», ανέφερε, υπονοώντας ότι δεν ακολουθήθηκαν οι κατάλληλες διαδικασίες.
Υποστήριξε ότι το μεγάλο άνοιγμα ακριβώς πάνω από την ίσαλο γραμμή στην πρύμνη, μπορεί να ήταν ανοιχτό και να πλημμύρισε, και το ίδιο μπορεί να ίσχυε και για ένα άλλο άνοιγμα στην ίσαλο γραμμή στο πλάι.
Οι ιταλικές και βρετανικές αρχές, οι οποίες ερευνούν τις συνθήκες του περιστατικού, δεν έχουν ακόμη πει πότε άρχισε να γεμίζει με νερό το σκάφος, αν οι καταπακτές ήταν ανοιχτές ή αν το πλήρωμα έβαλε μπροστά τη μηχανή και προσπάθησε να κάνει ελιγμούς, για να αποφύγει τον κίνδυνο.
Η ιταλική ακτοφυλακή δήλωσε ότι οι δύτες δεν βρήκαν κανένα ρήγμα στο κύτος και ότι το κατάρτι ήταν άθικτο.
Ο Costantino δήλωσε ότι χρειάστηκαν 16 λεπτά μέχρι να βυθιστεί το γιοτ, γεγονός που θα έπρεπε να δώσει χρόνο στο πλήρωμα να σώσει τους επιβάτες.
«Το μαρτύριο διήρκεσε 16 λεπτά. Βυθίστηκε όχι σε ένα λεπτό, όπως είπαν κάποιοι επιστήμονες. Βυθίστηκε σε 16 λεπτά», δήλωσε ο Costantino. «Μπορείτε να το δείτε από τους χάρτες, από τον χάρτη εντοπισμού του AIS (Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης)».
Οι ρεπόρτερ της Financial Times επαλήθευσαν ότι τα δεδομένα του AIS συμφωνούν με τους χρόνους του Costantino, αλλά δεν είναι δυνατόν σε αυτό το στάδιο να επιβεβαιωθεί η πεποίθησή του για το τι μπορεί να συνέβη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.