Και ποιος δεν έχει ακούσει για τα περίφημα μαύρα κουτιά των αεροπλάνων τα οποία αναφέρονται συχνά κυρίως σε αεροπορικά ατυχήματα ή τραγωδίες.
Ο όρος μαύρο κουτί χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία (RAF) κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Κι αυτό γιατί την περίοδο εκείνη, ραδιόφωνο, ραντάρ και άλλες μυστικές ηλεκτρονικές συσκευές πλοήγησης τοποθετούνταν σε βρετανικά μαχητικά αεροσκάφη. Ωστόσο, αυτό που πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν είναι ότι αυτά τα κουτιά, που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αεροσκάφη λέγονται μαύρα αλλά δεν είναι μαύρα!
Στην πραγματικότητα ο όρος μαύρο κουτί δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια παρωχημένη λανθασμένη ονομασία. Κι αυτό γιατί το χρώμα το οποίο απαιτείται να είναι βαμμένα είναι λαμπερό, φωσφορίζον πορτοκαλί χρώμα. Είναι βαμμένα σε έντονο πορτοκαλί γιατί ξεχωρίζουν και μπορούν να βρεθούν εύκολα μετά από αεροπορικό δυστύχημα.
Τέλος, τα αεροσκάφη είναι εξοπλισμένα με δύο μαύρα κουτιά, ένα που καταγράφει το ιστορικό της πτήσης μέσω ηλεκτρονικών δεδομένων που συλλέγονται πολλές φορές το δευτερόλεπτο και επίσης ένα καταγραφικό φωνητικής πτήσης στο πιλοτήριο το οποίο καταγράφει τον θόρυβο στο πιλοτήριο, συμπεριλαμβανομένων των συνομιλιών και των λέξεων των πιλότων του αεροπλάνου.