Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 14 αεροδρομίων αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που υλοποιήθηκαν μέχρι σήμερα Ελλάδα.
Με τεράστια οφέλη για τον τουρισμό και την ελληνική οικονομία, η επένδυση λειτουργεί ως όχημα πολυεπίπεδης ανάπτυξης τόσο σε εθνικό και όσο και τοπικό επίπεδο. Το έργο ολοκληρώθηκε στις αρχές του χρόνου οπότε πλέον μπορούμε να μιλάμε για 14 σύγχρονες και ασφαλείς αεροδρομικές υποδομές, έτοιμες να υποδεχτούν ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο.
Ξεκινώντας μια σειρά σημαντικών επενδύσεων κατά την περίοδο 2017 – 2021 με το πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους 440 εκατ. ευρώ όσο και μετέπειτα, η εταιρία διαχείρισης στοχεύει μέσα από την υιοθέτηση των κορυφαίων διεθνών προτύπων και πρακτικών να καταστήσει τα 14 ελληνικά αεροδρόμια διεθνώς αναγνωρίσιμα και ανταγωνιστικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα τρία αεροδρόμια του Ιονίου έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Με την Κέρκυρα, την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο να αποτελούν πόλο έλξης εκατομμυρίων τουριστών κάθε χρόνο, τα απαράμιλλης ομορφιάς νησιά του Ιονίου πελάγους διαθέτουν πλέον εκτός των άλλων και πλήρως εκσυγχρονισμένα και ανακαινισμένα αεροδρόμια που κερδίζουν την ψήφο εμπιστοσύνης των τουριστών.
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν πάρει «φωτιά» καθώς οι ταξιδιώτες επιθυμούν τα επισκεφθούν φέτος της χώρα μας, με την Κέρκυρα την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων και όχι άδικα. Η παραλία με το Ναυάγιο, το Ποντικονήσι και η παλιά ενετικής αρχιτεκτονικής πόλη στην Κέρκυρα, τα μοναδικά γαλαζοπράσινα νερά και εναλλαγή ορεινού και θαλάσσιου τοπίου συνθέτουν εικόνες μαγικές που καλούν τους επισκέπτες να τις εξερευνήσουν.
Σήμερα, τα τρία αυτά νησιά έχουν έναν επιπλέον λόγο να θεωρούνται ελκυστικοί προορισμοί και δεν είναι άλλος, από τα αεροδρόμιά τους. Πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από το μεγαλύτερο νησί στο σύμπλεγμα τον Επτανήσων, την Κεφαλονιά, το πλήρως ανακαινισμένο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» θα αποτελεί το πιο ευχάριστο καλωσόρισμα για τους ταξιδιώτες.
Το νέο αεροδρόμιο έχει αλλάξει ριζικά και πλέον μπορούμε να μιλάμε για μια εκσυγχρονισμένη και πλήρως αναβαθμισμένη υποδομή διεθνώς προδιαγραφών. Κατασκευάστηκε εκ βάθρων νέος αεροσταθμός επιφάνειας 10.700 τ.μ.,.
Η αρχιτεκτονική του νέου αυτού κτηρίου αποδίδει μεγαλύτερο ύψος στους χώρους του κοινού και μια αίσθηση ανοίγματος προς τις δυο κατευθύνσεις του ορίζοντα κυρίως προς τη περιοχή κίνησης των αεροσκαφών. Για τη προστασία του εσωτερικού μικροκλίματος, ένα σύστημα σταθερών περσίδων εγκαταστάθηκε επί του υαλοπετάσματος, το αεροδυναμικό σχήμα των οποίων συμβαδίζει με την αεροναυπηγική φιλοσοφία σχεδιασμού.
Οι σταθερές περσίδες επίσης, τοποθετούνται με έναν ρυθμικό τρόπο παράλληλα των επίμηκων όψεων και οι κυματισμοί τους διαλογίζονται με τον θαλασσινό ορίζοντα. Από πλευράς λειτουργικότητας, τα check-in αυξήθηκαν κατά 70% ενώ τα σημεία ασφάλειας και ελέγχου και οι πύλες αναχώρησης διπλασιάστηκαν. Επίσης, κατασκευάστηκε νέος πυροσβεστικός σταθμός και ανακαινίστηκε ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Στη Ζάκυνθο, το νησί της καρέτα-καρέτα που κατακλύζεται κάθε καλοκαίρι από τουρίστες, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού. Έτσι, ευνοήθηκε η βελτίωση των ροών επιβατών (εισερχόμενων και απερχόμενων, κυρίως στους θερινούς μήνες λειτουργίας) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το φαινόμενο συμφόρησης στην περίοδο αιχμής.
Ακόμη, από την ανακαίνιση, αυξήθηκαν σημαντικά οι εμπορικοί χώροι εντός του αεροδρομίου. Τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Αναδιοργανώθηκαν και ανακαινίστηκαν οι χώροι προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών ενώ χτίστηκε και νέος πυροσβεστικός σταθμός.
Στην Κέρκυρα και το αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» η γενική ιδέα των εξωτερικών χώρων είναι η διατήρηση της μορφολογίας των υφιστάμενων κτηρίων χωρίς αλλοίωση των υπάρχοντών υψομέτρων, και σεβόμενη την ιστορική τους αξία. Το νέο κτήριο – επέκταση 10.230,57 τ.μ εντάσσεται στην υπάρχουσα μορφολογία, καθώς τα νέα υαλοστάσια και η επένδυση αλουμινίου ακολουθεί το βήμα των υφιστάμενων υαλοστασίων, όπως φαίνονται στις όψεις του. Ως εκ τούτου προκύπτει 35% αύξηση των σημείων check-in, 60% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου και 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων.
Και τα τρία αεροδρόμια, διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.
Τα ολοκαίνουργια αεροδρόμια φέρνουν στο επίκεντρο της ανάπτυξης την περιφέρεια της Ελλάδας, τους πανέμορφους προορισμούς της, στηρίζοντας ουσιαστικά σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο για την εθνική οικονομία και την «βαριά» της βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, που την κράτησε «όρθια» στα δέκα χρόνια της κρίσης.
Τα παραπάνω έργα δημιουργούν νέες προοπτικές για το μέλλον των τοπικών κοινωνιών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ενισχύσουν όχι μόνο το τουριστικό τους προϊόν, αλλά και τομείς ευρύτερης οικονομικής δραστηριότητας όπως το λιανεμπόριο, η εστίαση, οι κατασκευές, η αξιοποίηση ακινήτων κ.ά.
Διαμορφώνεται λοιπόν, μια νέα εμπειρία εντός του αερολιμένα η οποία τοποθετεί στο επίκεντρο τον επιβάτη, λαμβάνοντας όλα εκείνα τα μέτρα τα οποία ως δίχτυ προστασίας, παρέχουν την αίσθηση ασφάλειας και ηρεμίας.