Οι δράσεις και τα προγράμματα υποστήριξης του ΔΑΑ που σχεδιάστηκαν για να ανταποκρίνονται στο προφίλ και τις αναπτυξιακές ανάγκες των αεροπορικών εταιρειών, όπως προβλήθηκαν φέτος μέσα από την ιδιαίτερα ευρηματική και βραβευμένη καμπάνια «Tailor Made Airline Marketing», αλλά και η συμπλήρωση των πρώτων 15 χρόνων λειτουργίας του αεροδρομίου της Αθήνας, ήταν στο επίκεντρο του 16ου Συνεδρίου Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Το φετινό Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 3 Μαρτίου, προσφέροντας όπως κάθε χρόνο την ιδανική πλατφόρμα για την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του αεροδρομίου και των βασικών συνεργατών του, περιλαμβάνοντας μια πλούσια θεματολογική ατζέντα.

Ενότητες όπως η επισκόπηση του έτους ρεκόρ 2015, οι ενέργειες του αεροδρομίου για την προώθηση του προορισμού «Αθήνα», οι προκλήσεις και τα ζητήματα που προκύπτουν μέσα από την απελευθέρωση του αεροπορικού κλάδου, τα  σχήματα επιβράβευσης των επιβατών των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων, καθώς και η περαιτέρω βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρουσιάστηκαν σε 250 παρευρισκόμενους από τους προσκεκλημένους ομιλητές, Kam Jandu, Director Aviation από το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, Aldo Schmid, Aviation Marketing & Traffic Rights Manager, Milan airports SEA, Μαρία Κουρούπη, Senior Marketing Manager από την Hermes Airports στην Κύπρο και Arkadiusz Mlyniec, Business Solution Manager, COMARCH.

Παράλληλα, για άλλη μια χρονιά, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία και δυναμική κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Αθήνα.

Το φετινό Συνέδριο είχε και μια πολύ ξεχωριστή στιγμή, όταν, επί σκηνής,  παρουσιάστηκαν από υπαλλήλους του αεροδρομίου οι νέες στολές που θα φορά το προσωπικό μας στον τερματικό σταθμό, δημιουργίες της διάσημης Ελληνίδας σχεδιάστριας, Σοφίας Κοκοσαλάκη.

Υπάλληλοι του αεροδρομίου με τις νέες στολές σε πρώτη παρουσίαση
Υπάλληλοι του αεροδρομίου με τις νέες στολές σε πρώτη παρουσίαση
Το φετινό σκηνικό είχε αισθητική «υψηλής ραπτικής», βασισμένο στην ευρηματική καμπάνια του αεροδρομίου «Tailor Made Airline Marketing»
Το φετινό σκηνικό είχε αισθητική «υψηλής ραπτικής», βασισμένο στην ευρηματική καμπάνια του αεροδρομίου «Tailor Made Airline Marketing»

Τα φετινά βραβεία αναλυτικά:

A. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών που κατέγραψαν την υψηλότερη επιβατική κίνηση το 2015

– H Turkish Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών με την υψηλότερη επιβατική κίνηση στην Αθήνα, το 2015.

Β. Βραβείο για την εταιρεία χαμηλής επιβατικής κίνησης με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (Thin Route)

– Το βραβείο κατέκτησε η Sky Express για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησής της μέσα στο 2015. Τιμητική διάκριση έλαβε η Bulgaria Air.

Γ.  Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με εποχικό δρομολόγιο προς ευρωπαϊκό προορισμό  

– Το βραβείο κατέκτησε η Germanwings για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου 2015. Τιμητική διάκριση έλαβε η Brussels Airlines.

Δ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με εποχικό δρομολόγιο προς προορισμό εκτός Ευρώπης

– Το βραβείο κατέκτησε η Air Canada Rouge για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου 2015. Τιμητική διάκριση έλαβε η Delta Airlines.

E. Βραβείο Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού

– Το βραβείο κατέκτησε η easyJet για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη του Λονδίνου ως Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού.

ΣΤ. Βραβείο Κορυφαίου Προορισμού εκτός Ευρώπης

– Το βραβείο κατέκτησε η Qatar Airways για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη της Ντόχα ως Κορυφαίου προορισμού εκτός Ευρώπης.

Ζ. Βραβείο για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ανά γεωγραφική περιοχή (υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση επιβατικής κίνησης 2015 /2014)

– Η Aegean Airlines / Olympic Air βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά εσωτερικού.

– H Turkish Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία για την αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Transavia.

– Η Ukraine International Airlines βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Aegean Airlines.

– Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Τιμητική διάκριση έλαβε η Etihad Airways.

Η. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των νέων εταιρειών

– Η Ryanair βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη νέα εταιρεία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Τιμητική διάκριση έλαβε η Transavia France.

 Θ. Βραβείο για τη συνολικά μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης το 2015

– Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2015.

Επίσης:

– Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2015 μεταξύ των Ευρωπαίων επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).

– Η Emirates τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2015 μεταξύ των υπόλοιπων διεθνών επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).

Ειδικά Βραβεία:

Βραβείο για το έτος ρεκόρ 2015

– Η Ryanair τιμήθηκε για την καθοριστική συμβολή της στην επίτευξη πρόσθετης επιβατικής κίνησης που σημειώθηκε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά το έτος ρεκόρ 2015.

 Βραβείο για την περίοδο 2001-2015

– Η Aegean Airlines τιμήθηκε επιπλέον ως η εταιρεία που μετέφερε το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατά την περίοδο 2001 – 2015. Τιμητική διάκριση έλαβε η Lufthansa.

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, δήλωσε για το Συνέδριο:

«Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε και φέτος στο 16ο Συνέδριο τους βασικούς συνεργάτες μας, σε μια συνάντηση που είναι πλέον θεσμός και απηχεί τη φιλοσοφία μας για μια κοινή πορεία σε μια σχέση αμφίδρομη και αποδοτική. Παρουσιάσαμε τις στρατηγικές, τις δράσεις και τις στοχευμένες πολιτικές που εφαρμόσαμε έτσι ώστε να καταστεί εφικτή τόσο η ενίσχυση του προορισμού «Αθήνα», όσο και η διαμόρφωση των συνθηκών που συνέβαλαν στην περαιτέρω ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών. Τις ευχαριστούμε πολύ και παραμένουμε πιστοί στις αρχές της ουσιαστικής συνεργασίας  και υποστήριξης που έχουμε οικοδομήσει.»