Τη δική της απάντηση έδωσε η Google στις κατηγορίες της Κομισιόν για παραβίαση του ανταγωνισμού και κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στο πεδίο των αναζητήσεων στο διαδίκτυο.
«Ανυπομονούμε να συζητήσουμε λεπτομερώς με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός των επόμενων μηνών», σημειώνει η Google, δίνοντας απαντήσεις όσον αφορά τη χρήση του Android, αλλά και την παροχή πληροφοριών για πτήσεις, μετά την εξαγορά του παρόχου αναζήτησης πτήσεων, ΙΤΑ.
Όσον αφορά την εξαγορά του ΙΤΑ, η Google επισημαίνει πως όταν αυτή έγινε, πολλές διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες «πίεσαν ανεπιτυχώς τις ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να μπλοκάρουν τη συμφωνία, υποστηρίζοντας ότι η ικανότητά μας να δείχνουμε άμεσα τις επιλογές πτήσεων θα μείωνε σταδιακά την επισκεψιμότητα στις δικές τους σελίδες και θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό στο διαδίκτυο».
Ωστόσο, σύμφωνα με την Google, «τέσσερα χρόνια αργότερα, είναι σαφές ότι οι ισχυρισμοί περί ζημίας αποδείχθηκαν αναληθείς».
Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της ΙΤΑ, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι παρόμοιοι ισχυρισμοί έχουν υπάρξει και από ανταγωνιστές από άλλες περιοχές. «Ενώ η Google μπορεί να είναι η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης, οι χρήστες μπορούν τώρα να βρίσκουν και να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες με πολλούς διαφορετικούς τρόπους – και οι ισχυρισμοί περί ζημίας για τους καταναλωτές και τους ανταγωνιστές, έχουν αποδειχθεί ότι είναι αβάσιμοι», επισημαίνει η Google και παραθέτει παραδείγματα επ αυτού:
– Υπάρχουν πολλές άλλες μηχανές αναζήτησης όπως οι: Bing, Yahoo, Quora, DuckDuckGo και ένα νέο κύμα των βοηθών αναζήτησης όπως το Siri της Apple και Cortana της Microsoft.
– Επιπλέον, υπάρχει ένα τεράστιο εύρος εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως το Amazon, Idealo, Le Guide, Expedia και το eBay. Για παράδειγμα, οι Amazon, eBay, και η Idealo της Axel Springer είναι οι τρεις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες για αγορές στη Γερμανία.
– Χρήστες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Twitter και το Pinterest για να βρουν προτάσεις για το που να φάνε, ποιες ταινίες να παρακολουθήσουν ή πώς να διακοσμήσουν τα σπίτια τους.
– Όταν πρόκειται για ειδήσεις, οι χρήστες συχνά πηγαίνουν κατευθείαν στην αγαπημένη τους ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, οι εφημερίδες Bild και η The Guardian συγκεντρώνουν μέχρι και 85% της κυκλοφορίας τους απευθείας. Λιγότερο από το 10% των επισκεπτών προέρχεται από την Google.
Από την άλλη, όσον αφορά το Android, η Google πλέκει το εγκώμιο του λογισμικού επισημαίνοντας ότι έκανε εφικτή τη δημιουργία εφαρμογών και συνεπώς την παρακίνηση του ανταγωνισμού, στη μείωση των τιμών και στην αύξηση των επιλογών για όλους.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ερωτήματα σχετικά με τις συμφωνίες με τους συνεργάτες μας. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι συμφωνίες αυτές είναι εθελοντικές – μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Android χωρίς την Google- αλλά παρέχουν πραγματικά οφέλη στους χρήστες του Android, στους προγραμματιστές και στο ευρύτερο οικοσύστημα», επισημαίνει η εταιρεία και καταλήγει:
«Είμαστε ευγνώμονες για την επιτυχία του Android και καταλαβαίνουμε ότι με την επιτυχία έρχεται λεπτομερής εξέταση. Αλλά δεν είναι μόνο η Google που έχει επωφεληθεί από την επιτυχία του Android. Το μοντέλο του Android έχει επιτρέψει στους κατασκευαστές να ανταγωνίζονται πάνω στις δικές τους μοναδικές καινοτομίες. Οι προγραμματιστές μπορούν να φτάσουν τεράστια κοινά και να δημιουργήσουν ισχυρές επιχειρήσεις. Οι καταναλωτές έχουν πλέον πρωτοφανείς επιλογές σε ακόμα χαμηλότερες τιμές. Ανυπομονούμε να συζητήσουμε λεπτομερώς αυτά τα θέματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός των επόμενων μηνών».