Μπορεί η κρίση να έχει οδηγήσει χιλιάδες Έλληνες στον περιορισμό των αγορών τους όμως φαίνεται ότι υπάρχουν κάποια προϊόντα που αντέχουν στην κρίση. Αυτά δεν είναι άλλα από τα προϊόντα τεχνολογίας και συγκεκριμένα τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικοί υπολογιστές.
Τα πιο πάνω δεν είναι αυθαίρετα συμπεράσματα αλλά προέρχονται από την προσεκτική μελέτη των στοιχειών που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία. Πιο αναλυτικά το 2012 αυξήθηκαν κατά 9.262 τα νοικοκυριά που είχαν έγχρωμη τηλεόραση φθάνοντας τα 4.135.851 έναντι των 4.126.589 του προηγούμενου έτους. Με την αύξηση αυτή το 99.5% πλέον των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτει έγχρωμη τηλεόραση.
Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των νοικοκυριών που διαθέτουν προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ υπήρξε αύξηση κατά 4.2 ποσοστιαίες μονάδες αφού αυξήθηκαν κατά 96.813. Πάντως στον τομέα αυτόν υπάρχουν περιθώρια καθώς προσωπικό υπολογιστή διαθέτει το 58% των νοικοκυριών.
Επίσης κατά 45.716 αυξήθηκαν οι οικογένειες που απέκτησαν κινητό μέσα στο 2012 συγκριτικά με το 2011. Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε περαιτέρω φθάνοντας το 89.2%.
Από τις άλλες ηλεκτρικές συσκευές μείωση παρατηρείται στις οικογένειες που διαθέτουν DVD μια μείωση που μπορεί εν μέρει να ερμηνευτεί από το γεγονός ότι οι περισσότερες σύγχρονες τηλεοράσεις μπορούν να «παίξουν» αρχεία ήχου, μουσικής και εικόνας μέσα από φορητές συσκευές αποθήκευσης (εξωτερικοί σκληροί δίσκοι κ.α.). Ο αριθμός των νοικοκυριών που διαθέτουν DVD μειώθηκε κατά 93.793.
Επίσης μείωση παρατηρείται και στον αριθμό των νοικοκυριών που διαθέτουν πλυντήριο πιάτων. Φαίνεται ότι η κρίση τα έχει καταστήσει ως είδος πολυτελείας αφού υπάρχει η εναλλακτική του πλυσίματος στο «χέρι». Ο συνολικός αριθμός των νοικοκυριών σε απόλυτα νούμερα μειώθηκε κατά 15.582 ήτοι κατά 1 ποσοστιαία μονάδα.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι οι διαφημίσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και των αλυσίδων ηλεκτρικών συσκευών που έχουν κατακλύσει τους τηλεοπτικούς σταθμούς έχουν τελικά αντίκτυπο στο καταναλωτικό κοινό που παρά την κρίση δεν φείδεται στην αγορά προϊόντων τεχνολογίας.
Επιμέλεια: Καλόγηρος Βασίλειος