Μέχρι και 70% μείωση στους παίκτες τους θα πρέπει να περιμένουν οι developers δωρεάν παιχνιδιών σύμφωνα με τον πρώην σχεδιαστή του Empire: Total War, Jan van der Crabben.
Ο Crabben υποστηρίζει πως το κλειδί στην επιτυχία των δωρεάν παιχνιδιών είναι η διατήρηση των παικτών τους. Οι περισσότεροι παίκτες παρατούν ένα δωρεάν παιχνίδι μέσα στα πρώτα λεπτά της εγγραφής τους, όμως ο αριθμός των χρηστών που παραμένει μέχρι την τέταρτη μέρα συνεχίζει και παίζει κανονικά.
Συνέχισε τονίζοντας πως τα δωρεάν παιχνίδια θα πρέπει να βρούν τρόπους να προσεκλύσουν τους χρήστες τους μέσα στα πρώτα τρία λεπτά του παιχνιδιού, ενώ θεωρεί πως επιτυχία θα σημαίνει η διατήρηση άνω του 30% των εγγεγραμμένων παικτών.
Πρόσθεσε ακόμα πως το World of Warcraft πετυχαίνει ακριβώς αυτό που προσπαθούν όλα τα free-to-play παιχνίδια. Το reward system του αποτελεί ένα ιδανικό παράδειγμα για το πως πρέπει να διατηρείται μια βάση χρηστών, αφού όπως λέει το σύστημα προκαλεί τους παίκτες «να σκοτώσουν για να γίνουν καλύτεροι, να αποκτήσουν περισσότερες δυνατότητες και να ξανασκοτώσουν.»
Ο Crabben είναι αυτήν την περίοδο επικεφαλής σχεδιαστής στην Travian Games η οποία αναπτύσσει browser-based δωρεάν παιχνίδια όπως το Imperion και το Travian.