Όταν η Microsoft παρουσίασε τους νέους φορητούς υπολογιστές Surface την Πέμπτη, κάποιες νέες εκδόσεις γνωστών προϊόντων της έλειπαν. Σύμφωνα με στελέχη του χώρου της τεχνολογίας που έχουν γνώση των στρατηγικών των εταιρειών, αυτή η ακύρωση προϊόντων οφείλεται στο γεγονός πως η Microsoft επιθυμεί να επικεντρωθεί στην επένδυσή της στην τεχνητή νοημοσύνη και όχι σε νέες πειραματικές συσκευές, gadgets κλπ.
Για παράδειγμα η νέα έκδοση των ακουστικών Surface, που κυκλοφόρησαν αρχικά το 2018 και επανακυκλοφόρησαν σε βελτιωμένη έκδοση το 2020, έχει μπει στον «πάγο», παρότι το προϊόν είχε λάβει πολύ καλές κριτικές.
Η απόφαση της Microsoft, όπως αναφέρει το Insider, δεν οφείλεται σε κάποια εμπορική αξιολόγηση των προϊόντων της, αλλά αντανακλά τη νέα ευρύτερη στρατηγική της εταιρείας. Πολλά τμήματα του τεχνολογικού κολοσσού βλέπουν τους προϋπολογισμούς τους αλλά και το προσωπικό τους να περιορίζονται σημαντικά. Σε αυτά συγκαταλέγονται ακόμη και ιδιαίτερα επιτυχημένα τμήματα, των οποίων ηγούνται ανώτερα στελέχη της εταιρείας.
Ο λόγος είναι η στροφή των επενδύσεων στην τεχνητή νοημοσύνη. Ακόμη και η εξέλιξη των Microsoft Windows, τα οποία δεν έχουν εκπληρώσει τους στόχους εσωτερικής ανάπτυξης κατά τις τρέχουσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες, φαίνεται να υποβαθμίζεται.
Σύμφωνα με το Insider, μετά από τις εν λόγω περικοπές και τις ακυρώσεις προϊόντων της Surface, ο Ελληνοκύπριος Πάνος Παναή, επι μακρόν στέλεχος της Microsoft και επικεφαλής της μονάδας, εγκατέλειψε την εταιρεία για να διευθύνει την επιχείρηση καταναλωτικού υλικού της Amazon.
Ο Πάνος Παναή ήταν στη Microsoft σχεδόν 20 χρόνια και ήταν ένας από τους δημιουργούς της επιχείρησης Surface tablet. Η αποχώρησή του είχε παρουσιαστεί ως έκπληξη, καθώς έγινε λίγες μέρες πριν από την εκδήλωση παρουσίασης υλικού της Πέμπτης στη Νέα Υόρκη, ωστόσο όπως φαίνεται είχε βαθύτερα αίτια.