Η UEFA είχε εδώ και καιρό ανοίξει τα χαρτιά της για την αναδιάρθρωση του Champions League από τη σεζόν 2024-25, σε μια προσπάθεια να ανακόψει την προσπάθεια δημιουργίας της ευρωπαϊκής Super League, την οποία σκέφτονταν έντονα ορισμένες από τις κορυφαίες ομάδες της γηραιάς ηπείρου, ή τουλάχιστον που τη χρησιμοποιούσαν σαν μοχλό πίεσης για να έχουν περισσότερα κέρδη. Πλέον, τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας γίνονται όλο και περισσότερο γνωστά.
Έτσι, από το καλοκαίρι του 2024 η κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση αλλάζει «πρόσωπο», για να μετασχηματιστεί σε ένα πραγματικό ηπειρωτικό πρωτάθλημα. Το πλάνο περιλαμβάνει 36 ομάδες, σε ένα μόνο γκρουπ.
Αφού δημιουργηθεί μια βαθμολογία, βάσει του ranking της UEFA και ύστερα από κλήρωση, κάθε σύλλογος θα αντιμετωπίζει δέκα ομάδες διαφορετικής δυναμικότητας, ενώ θα ακολουθεί η πρώτη φάση των νοκ-άουτ.
Όπως γράφει σε ρεπορτάζ της η ισπανική Marca, η UEFA έχει δώσει σχήμα στις αλλαγές που προτίθεται να πραγματοποιήσει στη διοργάνωση, γι’ αυτό δημιούργησε μια επιτροπή, έχει ακούσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και τώρα. Το μόνο που μένει είναι να πείσει τις ομάδες για το πρότζεκτ της Ευρωπαϊκής Super League.
Όλα πρόκειται να εγκριθούν τον Μάρτιο, αλλά πρώτα ο πρόεδρος της UEFA, Αλεξάντερ Τσέφεριν, θα συναντήσει τον πρόεδρο της Ρεάλ Μαδρίτης, Φλορεντίνο Πέρεθ. Η αλλαγή θα είναι απότομη και θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για το Champions League, ενώ οι σύλλογοι μελετούν ήδη τον τελικό σχεδιασμό, προκειμένου να μπουν οι… τελικές πινελιές.
Το έργο φαίνεται να έχει καλή αποδοχή, τουλάχιστον προς το παρόν και παρόλο που υπάρχουν ακόμη ορισμένες πτυχές που πρέπει να βελτιωθούν, όλα δείχνουν ότι θα εγκριθεί από την εκτελεστική επιτροπή τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, βασική ανησυχία των ομάδων που φιλοδοξούν να συμμετάσχουν στη Λίγκα αυτή παραμένει το οικονομικό.
Η διοργάνωση αυτή δεν θα φτάσει τους αριθμούς που έχουν υποτεθεί με το πολυσυζητημένο νέο τουρνουά, αλλά με την αύξηση του αριθμού των αγώνων και των αναμετρήσεων μεταξύ των ομάδων της «πρώτης ταχύτητας», τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το μάρκετινγκ θα αυξηθούν σε σύγκριση με τα τρέχοντα.