Ζωντανός θρύλος σήμερα του αμερικανικού κινηματογράφου και φτασμένος σκηνοθέτης και παραγωγός, δεν είναι και πολλά αυτά που δεν έχει κάνει στην περιπετειώδη ζωή του ο πολύπειρος καλλιτέχνης. Λίγοι ξέρουν, για παράδειγμα, ότι ήταν ο ιθύνων νους πίσω από το Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Sundance εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1980, του σπουδαιότερου σήμερα φεστιβάλ για ταινίες εκτός επίσημου δικτύου παραγωγής και διανομής. Γέννημα θρέμμα Καλιφορνέζος, ο ξανθομάλλης Ρόμπερτ Ρέντφορντ πρωταγωνίστησε σε κλασικά φιλμ και άφησε γερή παρακαταθήκη αξέχαστες ερμηνείες, πείθοντας και τους πιο κακόπιστους πως δεν ήταν μόνο ο ανεπανάληπτος αντίκτυπός του στο γυναικείο κοινό που τον έφτασε στην κορυφή του παγκόσμιου σινεμά. Ο Ρέντφορντ έχει διανύσει τεράστια διαδρομή στην καριέρα του από κείνες τις πρώτες ταινίες που εμφανιζόταν ως ωραίος και μοιραίος, δικαιώνοντας την προσήλωσή του στην τέχνη και το πάντα ανήσυχο πνεύμα του. Έτσι κάνει και σήμερα, μια ανάσα πριν από τα 80 χρόνια της ζωής του, παραμένοντας δραστήριος και ενεργός τόσο ως δημιουργός όσο και ως ακτιβιστής, που είναι και ο σημαντικότερος ρόλος που έπαιξε ποτέ στη ζωή του…
Πρώτα χρόνια
Μποέμ καλλιτεχνική ζωή στην Ευρώπη και πρώτες δουλειές
Δύο χρόνια μετά, θα γράψει κινηματογραφική ιστορία στο γουέστερν «Butch Cassidy and the Sundance Kid» (1969), δίπλα στον Πολ Νιούμαν, με το δίδυμο να αποδεικνύεται ανεπανάληπτο και να συνδέεται έκτοτε με βαθιά φιλία. Ο ωραίος μπορούσε να παίξει και όλοι το έβλεπαν τώρα αυτό… Στην προσπάθειά του μάλιστα να μην τυποποιηθεί στον ρόλο του ζεν πρεμιέ, απορρίπτει πολλές δουλειές (όπως τον «Πρωτάρη» και το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;»!) και αναζητεί πιο απαιτητικές ερμηνείες, μακριά από το αναντίρρητο σεξαπίλ του. Αφού έπαιξε στο αθλητικό δράμα «Downhill Racer» και το γουέστερν «Tell Them Willie Boy Is Here», αμφότερα του 1969, θα αφήσει άλλη μια αξέχαστη ερμηνεία στον «Υποψήφιο» του 1972, τη σκοτεινή και σατιρική ματιά στο πολιτικό σύστημα των ΗΠΑ.
Όσο η καριέρα του απογειωνόταν, ο ίδιος έψαχνε να αποτραβηχτεί ακόμα περισσότερο από τα φώτα της δημοσιότητας. Αυτό ήταν που τον έφερε στη Γιούτα στη δεκαετία του 1960 αγοράζοντας μια μικρή έκταση, η οποία θα μεγάλωνε προοδευτικά στα επόμενα χρόνια.
Την επόμενη χρονιά θα παίξει άλλον έναν μεγάλο ρόλο δίπλα στη Μία Φάροου στον «Μεγάλο Γκάτσμπι» και το 1975 θα έρθει η σειρά της καλύτερης ίσως ταινίας του, του κατασκοπικού «Τρεις Μέρες του Κόνδορα», έναν ρόλο που θα επαναλάβει το 1976 στο «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου». Τώρα είναι ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές του Χόλιγουντ…
Η ώρα του Όσκαρ και οι επιλεγμένες δουλειές του μέλλοντος
Με τις περγαμηνές στο πλευρό του, ο Ρέντφορντ γίνεται ο κινητήριος μοχλός πίσω από την ίδρυση του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Sundance και του αντίστοιχου ιδρύματος, που διοργανώνεται στο κτήμα του στη Γιούτα. Το σπουδαιότερο σήμερα φεστιβάλ ανεξάρτητων δημιουργών έβγαλε πολλά φιντάνια του χώρου και μεγάλες ταινίες, που όλες χρωστούν στον Ρέντφορντ κάτι από την επιτυχία τους.
Και βέβαια συνεχίζει δυναμικά…
Προσωπική ζωή