Με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να τονίζει ότι δημιουργείται το πλαίσιο που θα αντιστρέψει την αρνητική κατάσταση της Ελλάδας στον χώρο των τουριστικών πλοίων, το σχετικό νομοσχέδιο εισήχθη προς συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, αποσπώντας τη θετική δήλωση ψήφου και της ΔΗΜΑΡ, πλην της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Δεδομένου ότι η Ελλάδα κατατάσσεται σε μία από τις χαμηλότερες θέσεις όσον αφορά τις δομές και τον αριθμό σε σκάφη και μαρίνες, ο κ. Βαρβιτσιώτης διαμήνυσε ότι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες. Ο υπουργός Ναυτιλίας εξειδίκευσε πως με το νομοθέτημα αυτό επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, η αύξηση των θέσεων εργασίας, ενώ τόνισε πως εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλεπιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Εισηγούμενος, εκ μέρους της ΝΔ, το νομοσχέδιο, ο Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε παγκόσμιο κέντρο του γιότινγκ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική και την τοπική οικονομία.
Στην αντίθετη πλευρά, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος επισήμανε 12 σημεία διαφωνίας του κόμματός του (μεταξύ άλλων ανέφερε πως το νομοσχέδιο καταργεί το καμποτάζ, αυξάνοντας έτσι την ανεργία, ευνοεί τη φοροδιαφυγή, ενώ θεσμοθετεί τις πλωτές εξέδρες, προκαλείται υποβάθμιση του περιβάλλοντος) και δήλωσε ότι καταψηφίζει. Θετική, ωστόσο, άποψη εξέφρασε για την δημιουργία μητρώου σκαφών, εκφράζοντας κι εδώ όμως επιμέρους αντιρρήσεις.
Από το ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας Τριαντάφυλλος επισήμανε πως γίνεται πια μια προσπάθεια ανάπτυξης και απλούστευσης των διαδικασιών μετά από τέλμα ετών, στο οποίο έχει περιέλθει ο κλάδος, ζήτησε, ωστόσο, να υπάρξουν βελτιώσεις σε ορισμένες ρυθμίσεις.
Η Μίκα Ιατρίδη (ΑΝΕΛ) υποστήριξε ότι το σχέδιο νόμου είναι μονοδιάστατο αφού θέτει στο στόχαστρο τους ναυτικούς, δημιουργώντας έτσι μια αλλοπρόσαλλη ανταγωνιστικότητα.
Εκ μέρους της Χρυσής Αυγής, ο Νίκος Κούζηλος ανέφερε ότι όχι μόνο δεν λύνονται προβλήματα, αλλά αντιθέτως θα κατακλυσθεί η χώρα με σκάφη υπό ξένη σημαία και η ανεργία στη ναυτιλία θα αυξηθεί.
Η Μαρία Ρεπούση, ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, δήλωσε ότι υπερψηφίζει το νομοσχέδιο, καθώς εισάγει πολλές θετικές ρυθμίσεις με βάση τις οποίες επέρχεται ανάπτυξη του κλάδου και διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των ελληνικών πληρωμάτων.
Ο Χρήστος Κατσώτης (ΚΚΕ) έκανε λόγο για νομοσχέδιο που καταρτίστηκε κατά παραγγελία των εφοπλιστών, οξύνει τα προβλήματα στον χώρο της ναυτιλίας, αυξάνει την ανεργία και στρέφεται κατά των ναυτικών.
Από τους «Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές», ο Πάρις Μουτσινάς, μίλησε για σχέδιο νόμου που περιέχει θετικές ρυθμίσεις, έχει όμως και αντιφάσεις.