Μετά από επανειλημμένες παρουσιάσεις στα κυβερνητικά και κομματικά όργανα, το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, πήρε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο την τελική έγκριση για κατάθεσή του στη βουλή, αφού επί του αρχικού σχεδίου έγιναν ορισμένες αλλαγές και τροποποιήσεις.
Στο νομοσχέδιο αυτό θα περιλαμβάνονται και οι τροποποιήσεις για τα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης.
Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης προέβη σε κάποιες τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου νόμου, με αποτέλεσμα να καθίσταται ακόμη φθηνότερη τόσο η πρόσβαση στο επάγγελμα των αυτοκινητιστών, όσο και της χρήσης των ταξί από το κοινό.
Στόχος του σχεδίου νόμου, όπως είπε ο υπουργός, είναι η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί και το άνοιγμα της αγοράς των προμισθωμένων ταξί, (9θέσια) και των Μοτοταξί, (δίκυκλα).
Οι βασικές αλλαγές που έγιναν σε σχέση με το προσχέδιο είναι:
– Για τη χορήγηση Άδειας Παροχής Υπηρεσίας για ταξί, το ύψος του παράβολου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.
– Οι άδειες δε μεταβιβάζονται γιατί είναι δημόσιες, αλλά τα παιδιά όσων ήταν εν ενεργεία ιδιοκτήτες ταξί στις 2 Ιουλίου 2011 θα μπορούν να πάρουν μία επιπλέον άδεια όταν ενηλικιωθούν. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.
– Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης των αδειών ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από εκπροσώπους του Ινστιτούτου Οικονομικών Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προταθεί στην τρόικα να υπάρξει εξάμηνη μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα μπορούν να εκδοθούν άδειες που αντιστοιχούν στο 30% των υπαρχόντων, δηλαδή περίπου 10 χιλιάδες άδειες πανελλαδικά. Εάν το αποδεχθεί η τρόικα, προτεραιότητα στην απόκτηση των αδειών θα έχουν οι μακροχρόνια άνεργοι.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι για να μη δημιουργηθούν καρτέλ στον χώρο των ταξί, οι εταιρίες που θα θέλουν να αποκτήσουν πάνω από 10 άδειες θα πρέπει να έχουν την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Τέλος, ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε μείωση του κομίστρου των ταξί κατά περίπου 20%. Η μείωση θα εφαρμοστεί με την ισχύ του νέου νόμου.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι παρά τις αντιρρήσεις που έχουν διατυπωθεί από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ θα ψηφίσει το σχέδιο νόμου.
«Το νομοσχέδιο δεν θα περάσει και ο Ραγκούσης θα σπάσει τα μούτρα του» υποστήριξε ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος είχε σήμερα συνάντηση με τον πρόεδρο της ΝΔ κ. Αντώνη Σαμαρά.
«Αποκορύφωμα μιας πολύμηνης στάσης είναι η συνάντηση Σαμαρά – Λυμπερόπουλου, που μας οδηγεί σε ένα λυπηρό αλλά απλό συμπέρασμα. Μέχρι τώρα ξέραμε τι εστί κίτρινη δημοσιογραφία και αν θυμάμαι καλά ο Μάνος Χατζηδάκης είχε μιλήσει για κίτρινη φυλή. Ο λαϊκισμός απέκτησε χρώμα το κίτρινο και μάθαμε τι είναι η αξιωματική αντιπολίτευση», ήταν η απάντηση του κ. Ραγκούση στις δηλώσεις Λυμπερόπουλου και στη συνάντησή του με τον πρόεδρο της ΝΔ.