Οριστική λύση για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, προτίθεται να δώσει άμεσα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με νομοθετική ρύθμιση, μετά από συνάντηση και διάλογο που θα έχει τις επόμενες μέρες με δήμους και την περιφέρεια του Μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.
«Η λύση που θα προτείνουμε θα είναι μετά από συζήτηση και διάλογο, πρώτα και κύρια με τους τοπικούς άρχοντες, με την περιφέρεια και τους δήμους. Το γραφείο μου συνεννοείται αν αυτή η συνάντηση θα γίνει αύριο ή μεθαύριο ή την Παρασκευή αλλά είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί κανένας υπουργός, κανείς δήμαρχος να πει “δώστε στον ΟΑΣΘ λεφτά για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων χωρίς εγγυήσεις για το ελληνικό δημόσιο”» έκανε σαφές ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».
Εξέφρασε δε την πεποίθησή του ότι η συνεργασία υπουργείου, δήμων και περιφέρειας, θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα -κατά τη γνώμη του- «σκάνδαλο 60 χρόνων της σύμβασης του ΟΑΣΘ».
«Έχετε ξαναδεί σε ιδιωτικό οργανισμό που μέρος των εργαζόμενων είναι και ιδιοκτήτες, που δίνει εκατομμύρια το Δημόσιο, να εμπεριέχεται σ’ αυτές τις επιδοτήσεις, το κέρδος των μετόχων; Γίνεται να έχουν πληρωθεί τα μερίσματα των μετόχων τον Ιούνιο και να χρωστούνται τα δεδουλευμένα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός προσθέτοντας ότι ο οργανισμός, «από το 2009 έως σήμερα, έχει πάρει 1 δισ. επιδοτήσεις, έχει δώσει τα μερίσματα στους μετόχους και χρωστάει παντού».
«Αυτό που ζει η χώρα από το 1957 (χρονιά υπογραφής της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το κράτος) και η Θεσσαλονίκη, είναι ένας εκβιασμός και μία ομηρεία σε μία ληστρική σύμβαση του ΟΑΣΘ, σε σχέση με το ελληνικό Δημόσιο, επειδή υπάρχει μονοπώλιο. Δεν μπορεί να συνεχισθεί αυτή η κατάσταση και ο εκβιασμός, γιατί ο λαός θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται αν συνεχισθεί η σύμβαση», είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηρίζοντας τη σύμβαση «διεθνή πρωτοτυπία», γιατί από το 1957 χάνει μόνιμα το ελληνικό Δημόσιο.
Αναφερόμενος στην καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, τόνισε ότι αν και το υπουργείο δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ στον Οργανισμό, εντούτοις έχει υποβάλλει τρεις προτάσεις για την επίλυση του ζητήματος που έχουν, όμως, απορριφθεί.
«Όλη η συζήτηση γίνεται για να αποδώσει το υπουργείο τα δύο επόμενα μηνιάτικα για να πληρώσει ο ΟΑΣΘ τις υποχρεώσεις που έχει στους εργαζόμενους. Εμείς, συμφωνούμε να δώσουμε αυτά τα χρήματα στον ΟΑΣΘ, αλλά με την απαραίτητη θεσμική κατοχύρωση του ελληνικού Δημοσίου», είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηρίζοντας «μεθοδευμένες» τις κινήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και το σωματείο εργαζόμενων.
«Πριν 10 ημέρες κάναμε μία πρόταση να μας δώσουν τους λογαριασμούς των εργαζόμενων και να καταβάλλουμε απευθείας τα ποσά και την απέρριψαν, γιατί, πιθανώς, φοβούνται την κατακραυγή, ποιοι άνθρωποι, με ποια προσόντα και τι πληρώνονται. Αρνήθηκαν, επίσης, την πρόταση να δώσουν ισόποσες εγγυητικές επιστολές για να τους δώσουμε την προκαταβολή, καθώς είναι παράνομο να πληρώσουμε χωρίς καμιά εγγύηση για το ελληνικό Δημόσιο, αφού ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικός οργανισμός και δεν προβλέπεται προκαταβολή από τη σύμβαση που υπάρχει», πρόσθεσε.
Επίσης, οι εργαζόμενοι απέρριψαν και την τρίτη πρόταση του κ. Σπίρτζη, να κατατεθεί ο ένας μήνας μέσω των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας.
«Έπρεπε να μας δώσουν πάλι τη λίστα πληρωμών για να ελεγχθεί ότι αυτά πήγαν στους εργαζόμενους και όχι σε άλλες υποχρεώσεις», διευκρίνισε ο υπουργός.