Με αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, για το θέμα των κόκκινων δανείων, του μισθολογίου στο Δημόσιο και των συμβάσεων για τα δημόσια έργα, εξελίσσεται η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, της Βουλής για το σχέδιο νόμου με τα προαπαιτούμενα.
«Κάθε φορά που συζητάμε κάποιο νομοσχέδιο δεν θα μπαίνουμε στην ουσία του νομοθετήματος αλλά στην “ανακολουθία του ΣΥΡΙΖΑ”, αντλώντας επιλεκτικά στοιχεία» είπε απευθυνόμενος στη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και τόνισε, ότι, η αξιωματική αντιπολίτευση «πρέπει να μπει στην ουσία, γιατί η δημαγωγία έχει το όριό της».
Προηγουμένως στην τοποθέτησή του ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είχε κάνει λόγο για «παγκόσμιο ρεκόρ ανακολουθίας ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ τους τελευταίους δέκα μήνες» αναφερόμενος στις θέσεις που έχουν εκφράσει κυβερνητικά στελέχη στο θέμα των κόκκινων δανείων.
Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε επίσης, ότι υπήρξε το τελευταίο διάστημα, σημαντική αύξηση των κόκκινων δανείων, για τα οποία είπε ότι, από 14,33% στο τέλος του 2014 έφθασαν το 52% στο τέλος του 2015.
Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για το μισθολογικό του Δημοσίου, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε ότι οι διατάξεις είναι οι ίδιες με εκείνες,«που εμείς είχαμε διαπραγματευτεί» αλλά «χωρίς πρόβλεψη αξιολόγησης» και υποστήριξε ότι με τα ειδικά επιδόματα, αυξάνεται η δημοσιονομική δαπάνη κατά 145 εκατ. ευρώ ετησίως.
Έθεσε επίσης το θέμα της ουσιαστικής κατάργησης, όπως υποστήριξε, της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ανάρτησης των συμβάσεων του δημοσίου, ενώ αναφερόμενος στις συμβάσεις έργων για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, είπε ότι η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση τις ίδιες συμβάσεις που είχαν καταρτίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Απαντώντας ο υπουργός Οικονομικών αμφισβήτησε τις εκτιμήσεις του κ. Χατζηδάκη για το ύψος των κόκκινων δανείων το 2015, και τόνισε ότι, «δεν είναι 52% αλλά 43%». Σημείωσε επίσης, ότι οι προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών είχαν γίνει χωρίς διαχείριση κόκκινων δανείων και τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που το επιχειρεί μια κυβέρνηση».
Η κυβέρνηση, κατέληξε ο κ. Σταθάκης, «είναι αποφασισμένη να επιλύσει το πρόβλημα της απομείωσης των 90 δισ. ευρώ κόκκινων δανείων, παρέχοντας τον ύψιστο βαθμό κοινωνικής προστασίας».
«Δεν θα ψηφίζαμε ούτε σήμερα την παραχώρηση των έργων με τη διαπραγμάτευση που έκανε η Νέα Δημοκρατία» ανέφερε απαντώντας στον κ. Χατζηδάκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Συνεχίζοντας ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπονται για πρώτη φορά, υποχρεώσεις παραχωρησιούχου και κλιμακωτές εκπτώσεις που «θα φθάσουν έως 70% για τους συχνούς χρήστες και προβλέπεται ελεύθερη πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία». Ανέφερε επίσης ότι θα προβλέπεται ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους περιοχών όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα παράπλευρης μετακίνησης και εκπτώσεις για κατοίκους όμορων δήμων.
«Ως προς τη σύμβαση του “Μορέα” όλη η αγορά γνωρίζει, ότι πρόκεται για την ίδια σύμβαση» είπε παρεμβαίνοντας ο Κωστής Χατζηδάκης και υποστήριξε, ότι οι ρυθμίσεις για τις εκπτώσεις υπήρχαν ήδη στο νομοσχέδιο του κ. Χρυσοχοίδη. Παράλληλα, καταλόγισε ευθύνες στο υπουργείο Μεταφορών για καθυστερήσεις των έργων εξαιτίας της καθυστέρησης της υπογραφής των συμβάσεων.
«Για απόλυτο ψεύδος» έκανε λόγο απαντώντας στον κ. Χατζηδάκη ο υπουργός Μεταφορών και καταλόγισε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι, επί υπουργίας του κ. Σουφλιά, έδωσε επιπλέον 70 εκατ. ευρώ «γιατί άργησε έξι μήνες να υπογράψει τη σύμβαση».