Με ευρεία συναίνεση (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ) ψηφίστηκε επί της αρχής του το νομοσχέδιο για τον εξορθολογισμό και την βελτίωση στην απονομή της πολιτικής Δικαιοσύνης, ενώ ο νέος υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Παπαϊωάννου τόνισε ότι το νομοσχέδιο αυτό – το οποίο κατατέθηκε από τον προκάτοχό του Χάρη Καστανίδη – δεν φιλοδοξεί να δώσει μία συνολική απάντηση στο χρόνιο πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων της ελληνικής Δικαιοσύνης δίνει, όμως, μία μερική απάντηση στο αίτημα για ορθότερη, ταχύτερη και ουσιαστική απονομή στο πολιτικό κομμάτι.
Ο κ. Παπαϊωάννου σημείωσε ότι είναι ένα έργο δύο νομοπαρασκευαστικών επιτροπών, οι οποίες έλαβαν υπ’ όψιν και αδυναμίες που παρατηρήθηκαν στο παρελθόν και προανήγγειλε την συγκρότηση Επιτροπής στο πλαίσια του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η οποία θα προβεί σε συνολική αποτίμηση όλων των νομοθετημάτων που στο παρελθόν είχαν τον ευγενή στόχο, ώστε – όπως τόνισε – «να έχουμε μία ευέλικτη και γρήγορη σε χρόνους απονομής Δικαιοσύνη, να δούμε πού εστιάζεται το πρόβλημα και να μπούμε όχι μόνο σε διορθωτικές παρεμβάσεις, αλλά σε ριζικές τομές».
Στις ριζικές τομές ο υπουργός κατέγραψε, την «αποδικαστηριοποίηση» της δικαστικής ύλης ώστε μια σειρά από υποθέσεις να μπορούν να φύγουν από τα δικαστήρια, να πάνε σε συμβολαιογράφους, στην εξώδικη επίλυση διαφορών στα ζητήματα της διαμεσολάβησης, της διαιτησίας κ.α. και τόνισε πως σε αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο εργάζεται με γρήγορους ρυθμούς.
Ακόμη ο κ. Παπαϊωάννου έκανε λόγο για την ψηφιοποίηση της ελληνικής Δικαιοσύνης και τόνισε ότι θα φέρει μεγάλες αλλαγές στο χώρο της Δικαιοσύνης, κυρίως με την ηλεκτρονική κατάρτιση δικογράφων και όχι μόνο.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης ενημέρωσε επίσης το Σώμα για το νέο νομοσχέδιο που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο και αφορά στο ξεκαθάρισμα παλαιών και νέων υποθέσεων που αφορούν κρατικούς αξιωματούχους και υπουργούς, όταν δεν εμπίπτουν στο άρθρο 86 του Συντάγματος, για ταχεία εκδίκαση αυτών των υποθέσεων.
Αυτό αφορά υπουργούς ή υφυπουργούς που δεν είναι κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, αφορά γενικούς γραμματείς, διοικητές οργανισμών, μονοπρόσωπα όργανα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως είναι οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες, αφορά όμως και υποθέσεις γενικότερου κοινωνικού ενδιαφέροντος και δημοσίου συμφέροντος, οι οποίες πρέπει να τελειώνουν, να διεκπεραιώνονται με ταχείς ρυθμούς.