Στην ταινία «Periferic – στις παρυφές» του Ρουμάνου σκηνοθέτη Μπογκτάν Τζόρτζε Απέτρι δόθηκε απόψε το βραβείο καλύτερης ταινίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Χρυσός Αλέξανδρος) που συνοδεύεται από το ποσό των 20.000 ευρώ. Για την ερμηνεία της στην ίδια ταινία βραβεύτηκε και η πρωταγωνίστρια Άννα Ουλάρου.

Τον Αργυρό Αλέξανδρο και 10.000 ευρώ, έλαβε η πολυσυζητημένη ταινία της Αθηνάς -Ραχήλ Τσαγκάρη «Attenberg» ενώ το Χάλκινο Αλέξανδρο (5.000 ευρώ) που απονέμεται για πρώτη φορά έλαβε η ταινία «Ζαν Ζαντί- Ένας καλός άνθρωπος» του των Λάουρα Αμέλια (από τον Αγ. Δομήνικο) και Ισραέλ Κάρδενας (από το Μεξικό)

Από τη Ρουμανία είναι και ο σκηνοθέτης Μαριάν Κρισάν που έλαβε το βραβείο σκηνοθεσία για την ταινία του «Morgen» (Αύριο). Οι πρωταγωνιστές της ίδιας ταινίας Αντράς Χαθάζι και Γιλμάζ Γιαλτσίν μοιράστηκαν το βραβείο Ανδρικής ερμηνείας,

Το βραβείο σεναρίου δόθηκε στον Πολωνό Μάρεκ Λέχκι για την ταινία του με τίτλο «Το Πανόραμα».

Βραβείο καλλιτεχνικής επίτευξης δόθηκε στην ταινία «Ζεφίρ» της Τουρκάλας Μπέλμα Μπάς.

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (FIPRESCI) έδωσε τα δύο βραβεία της (για το Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα και σε ελληνική ταινία) στις ταινίες «Morgen» του Ρουμάνου Μαριάν Κρισάν, και «Άπνοια» του Άρη Μπαφαλούκα.

Η πενταμελής κριτική επιτροπή απαρτιζόταν από τους : Μισέλ Δημόπουλο (πρώην διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) ως πρόεδρο και τους: Μοχάμετ Αλ – Νταράτζι σκηνοθέτη από το Ιράκ, Σκαντάρ Κόπτι σκηνοθέτη από την Παλαιστίνη, Μπεχρούζ Χασέιμιαν παραγωγό από το Ιράν, και Μάρτιν Σβάιγκχοφερ διευθυντή της Αυστριακής Κινηματογραφικής Επιτροπής

Το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες αξίες» (το οποίο συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 7.500 ευρώ) απονεμήθηκε στην ταινία «Τα χείλη» των Ιβάν Φουντ και Σαντιάγο Λόσα από την Αργεντινή.

Το βραβείο που απονέμει για δεύτερη χρονιά φέτος ο Δήμος Θεσσαλονίκης με τίτλο «Το Σινεμά και η Πόλη» (το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ) απονεμήθηκε στην ταινία «Ζο όπως Ζονατάν» του Καναδού Μαζίμ Ζιρού.