Κατά τη χειμερινή διακοπή του πρωταθλήματος MotoGP λίγα πράγματα συμβαίνουν, οπότε επαναφέρουμε τη δράση και την ένταση της χρονιάς που πέρασε μέσα από τα επίσημα video της διοργανώτριας εταιρείας.
Μία από τις πιο συναρπαστικές και ενδιαφέρουσες αγωνιστικά χρονιές εδώ και πολλά χρόνια αξίζει σίγουρα μια «δεύτερη» ματιά. Μαζί επαναφέρουμε και τον σχολιασμό του αγώνα από το newsbeast.gr ώστε να έχουμε τα δεδομένα και τις εξελίξεις, όπως είχαν διαμορφωθεί εκείνη τη χρονική στιγμή.
Πρώτος αγώνας – Losail / Doha / Qatar – 7 Απριλίου 2013-12-13
O Lorenzo ο πρώτος νικητής του motoGP για το 2013
Την παράσταση όμως έκλεψε η μονομαχία Rossi και Marquez
Με έναν συγκλονιστικό αγώνα, έναν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα του Qatar. Κάτω από το φως 3.000 προβολέων ο Jorge Lorenzo ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος.
Απόλυτα αλάνθαστος όπως τον έχουμε μάθει, ξεκίνησε πρώτος και τερμάτισε πρώτος, μακριά από τους άλλους (6 δευτερόλεπτα μπροστά) και από τις κάμερες. Οι χορηγοί του πρωταθλητή ευτυχώς φιγουράρουν και στη μοτοσυκλέτα του Rossi, αλλιώς δεν θα έμεναν ικανοποιημένοι με την προβολή τους στον αγώνα. Οι κάμερες της Dorna ήταν ως επί το πλείστον στραμμένες στον Rossi και τον Marquez –όχι άδικα πάντως.
Η απόδοση του Lorenzo ήταν υπεράνθρωπη αλλά και …βαρετή. Η μονομαχία για τη δεύτερη θέση, του Rossi με τον πιτσιρικά -που κράτησε ψηλά τη σημαία των Honda- ήταν το χάιλαϊτ της βραδυάς και η εκπλήρωση του ονείρου της Dorna για επιστροφή των θεατών στις οθόνες.
Μπορεί ο Jorge να μοιάζει ημίθεος, όμως θεός είναι ακόμα ο «Γιατρός», που έκανε τη Μεγάλη Επιστροφή. Βλέπετε, ο Rossi αναγκάστηκε να προσπερνάει σε όλον τον αγώνα, όταν ένα λάθος πολύ νωρίς, τον έρριξε στην 7η θέση. Η ιδιαίτερη λάμψη του πολεμιστή Rossi φωτοβόλησε από την εκκίνηση, καθώς πετάχτηκε μπροστά για να κερδίσει 2 θέσεις από την 7η.
Προσπαθώντας όμως στην Κ1 να περάσει τον αντικαταστάτη του στην Ducati, Andrea Dovizioso, έχασε τα φρένα και τη γραμμή του, πέφτοντας πάλι εκεί που είχε ξεκινήσει, χάνοντας όσες θέσεις είχε κερδίσει. Έπειτα κόλλησε πίσω από την LCR του Stefan Bradl, δίνοντας το περιθώριο στους Pedrosa, Marquez και Crutchlow να απομακρυνθούν, ενώ πάλευαν μεταξύ τους για τη δεύτερη θέση. Τελικά ο Vale πέρασε τον Γερμανό στον 8ο από τους 22 γύρους.
Μετά από αυτή την προσπέραση ήταν σαν να τον είχαν βγάλει από το κλουβί. Αρχισε να ροκανίζει τη διαφορά των 3 δευτερολέπτων από τους τρεις προπορευόμενους, μπαίνοντας στη μάχη για τη 2η θέση του βάθρου. Στη μεγάλη ευθεία προσπέρασε τον Crutchlow και ανέβηκε στην 4η θέση, ενώ έμεναν 4 γεμάτοι γύροι. Ο Άγγλος προσπάθησε να απαντήσει αλλά έχασε τη γραμμή του στο τέλος της ευθείας και έμεινε εκτός μάχης για το βάθρο.
Την ίδια στιγμή ο Rossi ήταν έτοιμος να δαγκώσει τους αναβάτες της Honda. Ο Marquez είχε μόλις περάσει τον Νο1 στην ομάδα Dani Pedrosa που πάλευε να βρει πρόσφυση πίσω και γι’ αυτό δυσκολευόταν να στρίψει την RC213V. Ο Rossi κατάπιε τον Dani με μια επιθετική προσπέραση και αμέσως πέρασε τσαμπουκαλίδικα και τον Marquez, ενώ έμεναν μόλις 2 γύροι.
Όμως ο πρωταθλητής της Moto2 δεν μασάει ούτε από θεούς ούτε από δαίμονες. Έβαλε το κεφάλι κάτω και τρύπησε τον Rossi στο ξεκίνημα του προτελευταίου γύρου –που ωστόσο απάντησε αμέσως, καταφέρνοντας μόλις και μετά βίας να μείνει μπροστά από τον δαιμονικό πρωτάρη ως τη γραμμή τερματισμού –2/10 του δευτ. ήταν η διαφορά τους.
Την πρώτη δεκάδα πίσω από τη συγκλονιστική μάχη συμπλήρωσαν οι Pedrosa, Crutchlow, Alvaro Bautista, Dovizioso και Hayden. Ακολούθησε το ντουέτο της Pramac Ducati, Andrea Iannone και Ben Spies.
Ο Bradl έπεσε λίγο μετά την προσπέραση από τον Rossi. Την ίδια τύχη είχε και ο νέος συναθλητής του Crutchlow στην Tech 3, ο Bradley Smith.
Ο Aleix Espargaro συνέχισε στον ρόλο του ταχύτερου των CRT, καταφέρνοντας να μείνει μπροστά από τον συναθλητή του στην Aspar Aprilia, Γάλλο Randy de Puniet.
Οι δύο αναβάτες της Avinitia Blusens, ο Ισπανός Hector Barbera (13ος) και ο Ιάπωνας Hiroshi Aoyama (15ος) είδαν τον Yonny Hernandez της PBM να στριμώχνεται ανάμεσά τους για να βαθμολογηθεί κι αυτός. Οι Claudio Corti (Forward), Michael Lavertty (PBM) και Lukas Pesek (Ioda) ήταν οι μόνοι από τους υπόλοιπους που είδαν την καρό σημαία.
Όλοι οι αναβάτες (24) επέλεξαν το μαλακό πίσω λάστιχο και εκτός δύο –των Bautista και Pesek- επίσης το σκληρό μπροστινό.
Ο επόμενος αγώνας MotoGP διεξάγεται για πρώτη φορά στη νέα πίστα Circuit of the Americas -COTA, στο Ώστιν του Τέξας, από 19-21 Απριλίου.
Αποτελέσματα αγώνα Κατάρ
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 42m 39.802
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 42m 45.792
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 46.003s
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 49.275s
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 58.566s
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 43m 1.950s
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 43m 4.157s
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 43m 4.722s
9. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 43m 16.926s
10. Ben Spies USA Ignite Pramac Racing (GP13) 43m 24.710s
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 43m 29.611s
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 43m 36.297s
13. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 43m 49.401s
14. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 43m 50.544s
15. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 43m 53.402s
16. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 44m 9.246s
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)* 44m 14.143s
18. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 44m 14.485s
Δεν τερμάτισαν:
Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*
Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)*
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT)