Ο νέος ΚΟΚ δεν αποτελεί ακόμη νόμο του ιταλικού κράτους, καθώς εκκρεμεί η έγκρισή του από την Γερουσίας. Ωστόσο η έγκριση των αλλαγών από την επιτροπή Μεταφορών του Κοινοβουλίου αποτελεί σημαντικό βήμα για τη μεταρρύθμιση του ΚΟΚ της Ιταλίας.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών Ποδηλάτων και Αξεσουάρ, ο νέος ΚΟΚ περιέχει μεταξύ άλλων μια πολύ σημαντική ποιοτική βελτίωση.
Δέχεται ότι οι αναβάτες μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων πρέπει να θεωρούνται και αυτοί «ευάλωτοι χρήστες» των δρόμων. Τους υπάγει δηλαδή στο ίδιο καθεστώς προστασίας με τους ποδηλάτες και τους πεζούς.
Με την παραδοχή αυτή, ο νέος ΚΟΚ καθιερώνει μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας για τους ποδηλάτες και τους δικυκλιστές, μεταξύ άλλων μέσω του περιορισμού των σταθερών εμποδίων στους δρόμους. Όπως για παράδειγμα των διαφημιστικών πινακίδων, των πινακίδων κυκλοφορίας και των μπαριερών.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι η πρόταση για επιβολή προστίμων και ποινών με βάση την ιπποδύναμη του οχήματος.
«Η οδική ασφάλεια στις πόλεις είναι εφικτή τόσο για τους πεζούς όσο και για τους δικυκλιστές», δήλωσε ο εντιμότατος Paolo Gandolfi, ο οποίος παρουσίασε τον νέο ΚΟΚ. «Αυτό έχει αποδειχτεί πλέον σε πολλά μέρη της Ευρώπης».
«Για την επίτευξή της απαιτείται περισσότερη εκπαίδευση, περισσότεροι έλεγχοι, μία εκ βάθρων αναμόρφωση των κανόνων συμπεριφοράς στον δρόμο αλλά και νέα κριτήρια στην κατασκευή τους. Ο αναδιαρθρωμένος ΚΟΚ, όταν εγκριθεί από όλα τα νομοθετικά σώματα, θα αποτελέσει μιαν εξαιρετική αλλαγή.»
Ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει οδηγίες προς τις τοπικές αρχές ώστε να σχεδιάζουν τους δρόμους της δικαιοδοσίας τους σύμφωνα με τα νέα κριτήρια, προκειμένου να είναι ασφαλέστεροι για τους χρήστες δίτροχων.
Ιστορική «ανατροπή» αποτελεί το ελεύθερο της χρήσης των περιφερειακών οδών ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητοδρόμων από scooter και μοτοσυκλέτες με κινητήρες 125 κυβικών. Μέχρι σήμερα η χρήση των δρόμων αυτών επιτρεπόταν σε οχήματα με κινητήρα 250 κυβικών ή μεγαλύτερο.
Το συγκεκριμένο μέτρο εγκρίθηκε ήδη από το Κοινοβούλιο και πλέον τα μικρότερους κυβισμού δίκυκλα μπορούν χρησιμοποιούν τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, εφόσον όμως οδηγούνται από ενήλικες.
Προβλέπεται επίσης η χρήση των λεωφορειολωρίδων από ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές -μέτρο που ισχύει πάντως εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, χωρίς προβλήματα. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται στην πράξη ο διαχωρισμός των δίτροχων και τετράτροχων οχημάτων και βελτιώνεται η ασφάλεια των πρώτων.