H Nissan είναι γνωστή για τα τετράτροχα δημιουργήματά της, ενώ ποτέ δεν έχει αναμειχθεί στον σχεδιασμό ή την κατασκευή μοτοσυκλέτας.
Έτσι μοιάζει παράταιρη η αναφορά της εταιρείας σε μια στήλη μοτοσυκλέτας, ειδικά όταν δεν υπάρχει κάποια είδηση ότι άλλαξε ρότα και ξεκινά να καλοβλέπει τον δίτροχο κόσμο.
Ωστόσο υπάρχει η σύνδεση που τραβάει την προσοχή. Η Nissan παρουσίασε ενδιαφέροντα αποτελέσματα μετά την διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης του project «DeltaWing». Ένα μοντέλο που απέτυχε να αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα για τους αγώνες IndyCar, ωστόσο ώθησε τα όρια της αεροδυναμικής, της μείωσης του βάρους αλλά και του πρωτοποριακού σχεδιασμού.
Το Project αναζήτησε την τύχη του σε άλλα πεδία μάχης και το 2012 συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα αντοχής του θρυλικού Le Mans. Ωστόσο ούτε εκεί τα κατάφερε καθώς ένας άλλος οδηγός εμβόλισε το όχημα μετά από 75 γύρους και το κατάστρεψε.
Έκτοτε η Nissan και η ομάδα εξέλιξης του DeltaWing χώρισαν τους δρόμους τους, όμως στον Ιάπωνα κατασκευαστή έμειναν στοιχεία από την όλη εξελικτική διαδικασία.
Με στόχο την επιστροφή στο Le Mans για το 2014, η Nissan έχει έτοιμο ένα παραπλήσιο σχέδιο που το έχει ονομάσει Nissan ZEOD RC. Πρόκειται για ένα υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο η Nissan σχεδιάζει να καλύψει τον πρώτο (μόνο) γύρο του αγώνα στο Le Mans κινούμενο αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα του.
Για τον υπόλοιπο αγώνα θα χρησιμοποιήσει έναν ελαχίστων διαστάσεων τρικύλινδρο κινητήρα 1.500 κ.εκ. με υπερτροφοδοσία (τούρμπο), ο οποίος ζυγίζει μόλις 39,6 κιλά –χωρίς την μετάδοση. Το συνολικό του ύψος είναι 50,8 εκατοστά και το πλάτος του μόλις 20,3 εκατοστά. To μήκος εξαρτάται από το σύστημα μετάδοσης που θα επιλεχθεί.
Με τις διαστάσεις αυτές ο κινητήρας του Nissan DIG-T R είναι όσο μικρός χρειάζεται για να τοποθετηθεί άνετα σε μοτοσυκλέτα. Όσο για την απόδοσή του αυτή καθηλώνει ακόμη και στο άκουσμά της: 400 ίππους παράγει αυτή η συμπυκνωμένη συσκευή παραγωγής ισχύος…
Η απόδοσή του κινητήρα του DIG-T R σε αναλογία ίππων ανά λίτρο φτάνει και ξεπερνά τους κινητήρες των MotoGP! Εκεί τα 1.000 κ.εκ με τους 4 κυλίνδρους αποδίδουν κοντά στους 260 ίππους στον στρόφαλο. Αναλογικά της Nissan αποδίδει 266…
Φυσικά έχει το πλεονέκτημα της υπερτροφοδοσίας, όμως και πάλι 400 ίπποι από ένα τόσο δα μεταλλικό κουτάκι, παραμένει κάτι αξιοθαύμαστο.
Είναι εξαιρετικά απίθανο να συμβεί, όμως θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε το αποτέλεσμα της τοποθέτησης του κινητήρα αυτού σε μοτοσυκλέτα. Γιατί όχι από μια εταιρεία που κάνει ακριβώς αυτό: δανείζεται κινητήρες για να τους τοποθετήσει στα περισπούδαστα πλαίσιά της, όπως η Bimota…
Η υπερτροφοδοσία θα επιστρέψει σύντομα στις μοτοσυκλέτες στην αναζήτηση αποδοτικότερων πλην όμως και πιο «καθαρών και ποιο οικονομικών κινητήρων.
Τότε η λύση του κινητήρα της Nissan θα καλύπτει την κορυφή της δίτροχης τροφικής αλυσίδας – τις μοτοσυκλέτες υπερεπιδόσων. Και θα μπορέσει να αξιοποιηθεί κατ’ αναλογία και σε χαμηλότερους κυβισμούς.
Μέχρι τότε απλά παίρνουμε μια ιδέα για τα πράγματα που θα έρθουν στο μέλλον και απολαμβάνουμε το τρικύλινδρο δημιούργημα…