Το Aprilia Tuono ήταν πάντα ένα δυνατό γυμνό ή streetfighter με κλασικά στυλάτη εμφάνιση και ισχυρό κινητήρα. Το μοντέλο 2014 έρχεται προικισμένο με αναβαθμισμένο εξοπλισμό και περισσότερους ίππους.
Τους 167 πλέον ίππους οι μηχανικοί του Noale τους συνταιριάζουν πλέον με ένα υπερσύγχρονο ABS και πρόσθετα συστήματα ευστάθειας και ελέγχου της πρόσφυσης.
Το νέο Tuono V4 R φοράει το τελευταίο σπορ μοντέλο ABS της Bosch, γνωστό με τον κωδικό Bosch 9MP. Είναι ένα σύστημα δύο δρόμων το οποίο συνεργάζεται μπροστά με τις δαγκάνες Μ432 της Brembo. Το 9MP προσφέρει αυξημένη ευστάθεια κατά την επιβράδυνση σε ανώμαλα οδοστρώματα, φέρνοντας το Tuono σε ισάξιο επίπεδο απόδοσης με τους καλύτερους ανταγωνιστές του.
Ωστόσο το ανανεωμένο naked φέρει αρκετές ακόμη αλλαγές εναρμονισμένες με το χαρακτήρα του. Οι εισαγωγές του αέρα είναι μακρύτερες κατά 20χιλ, η αδράνεια του στροφάλου είναι αυξημένη για πιο βελούδινη λειτουργία. Οι 3 πρώτες σχέσεις του κιβωτίου είναι κοντύτερες ενώ η μέγιστη ιπποδύναμη τώρα αποδίδεται σε λιγότερες στροφές (11.500σαλ).
Πέρα από την πρόσθετη ιπποδύναμη από το V4 κινητήρα των 999,6cc, η μοτοσυκλέτα επιδεικνύει περήφανα και τη δεύτερη γενιά του συστήματος APRC.
Πρόκειται για ένα από τα κορυφαία πακέτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αφού συνδυάζει ένα shifter κιβωτίου με πολυρυθμιζόμενα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης control (ATC), σούζας (AWC) και εκκίνησης (ALC). Με αυτήν την τεχνολογική προίκα το Tuono περνά στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας, ως προς τον εξοπλισμό σε ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Τα λίγο ως πολύ γνωστά τρία προγράμματα απόδοσης στον κινητήρα -T (Track), S (Sport) και R (Road)- συνδυάζονται πλέον με άλλα τρία προγράμματα απόδοσης του ABS. Κάθε ένα από αυτά τα ηλεκτρονικά αλλά και το ABS δίνουν τη δυνατότητα απενεργοποίησής τους.
Πρακτικά χρήσιμη είναι και η αύξηση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ στα 18,5 λίτρα αλλά και η νέα σέλα που υπόσχεται καλύτερη εργονομία και άνεση.