Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο σύνδεσμος ευρωπαίων κατασκευαστών ACEM, οι πωλήσεις δικύκλων στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν τον κατήφορο της τελευταίας τετραετίας. Αντίθετα από τις ΗΠΑ, στη Γηραιά Ήπειρο τα σημάδια ανάκαμψης είναι απλά ανύπαρκτα.

Συνολικά οι πωλήσεις μηχανοκίνητων δικύκλων (ΜΚΔ) ως και τα τέλη Οκτωβρίου 2012 ήταν μειωμένες κατά 12,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Ωστόσο η ανάλυση ανά μήνα δείχνει ότι η καθοδική πορεία έχει μάλλον σταθεροποιηθεί.

Όσον αφορά τις πωλήσεις ανά χώρα, αύξηση σημειώθηκε στην Αυστρία (+9,00%), τη Νορβηγία (+5,8%), το Ηνωμ. Βασίλειο (+1,8%) και τη Γερμανία (+0,5%). Οι μειώσεις όμως είναι πολύ πιο σημαντικές σε ποσοστό και αφορούν μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής αγοράς, γι’ αυτό και το τελικό πρόσημο είναι αρνητικό.

Κάθετη ήταν για παράδειγμα η πτώση σε Ιταλία (-18,6%) και Ισπανία (-19%), ενώ σημαντική στην Γαλλία (-8%) και τη μικρότερη σε μέγεθος Ολλανδία (-9,8%).

Ο τομέας των σκούτερ συνεχίζει κι αυτός να υποφέρει σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, εκτός της Νορβηγίας όπου σημείωσε αύξηση κατά 7,9%. Στη Γαλλία οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 12,4%, στη Γερμανία κατά 10,9%, στο Ηνωμ. Βασίλειο κατά 7,2%, στην Ελλάδα κατά 46%, στην Ιταλία κατά 31%, την Ισπανία κατά 19,4% και την Ολλανδία κατά 16,4%.

Λίγο «καλύτερα» ή μάλλον «λιγότερο χειρότερα» είναι για κάποιες αγορές τα στοιχεία μίας άλλης μέτρησης, αυτής των 10 πρώτων μηνών του 2012. Στο διάστημα αυτό λοιπόν, οι πωλήσεις δικύκλων πάνω από 50 κ.εκ. μειώθηκαν κατά 10,2%, ενώ των μοτοποδηλάτων κατά 16,4%, πάντα σε σύγκριση με το πρώτο δεκάμηνο του 2011.

Η Γαλλία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, ανέφερε μείωση 9,9% σε ετήσια βάση. Την ίδια περίοδο στη Γερμανία οι πωλήσεις έχασαν μόνον 2,9%, λίγο καλύτερα από ό,τι ως το Σεπτέμβριο, οπότε έτρεχαν με μείωση 3,4%.
Αναμενόμενα οι αγορές των νότιων χωρών έχουν χτυπηθεί πολύ πιο σκληρά. Στην Ιταλία οι πωλήσεις δεκαμήνου ήταν στο -21,4%, στην Ισπανία στο -18,9% και στην Ελλάδα στο -34,0%.

Η αύξηση των πωλήσεων κατά 0,3% στο Ηνωμ. Βασίλειο αποτελεί επανάληψη της ίδιας τάσης του Σεπτεμβρίου, δίνοντας για πρώτη φορά μιαν ανάσα μετά τις άσχημες πωλήσεις του καλοκαιριού.

Από την αρχή της χρονιάς στις χώρες που παρακολουθεί στατιστικά ο ACEM (δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα), πουλήθηκαν 1.230.459 «ΜΚΔ» κάθε τύπου, ενώ το 2011 είχαν πουληθεί 1.406.592.

Συγκριτικά ότι το 2003 είχαν πουληθεί 1.989.048 «ΜΚΔ», ενώ το 2006, καλύτερη χρονιά ever, είχαν πουληθεί 2.757.253.

Ο συνολικός στόλος «ΜΚΔ» στους ευρωπαϊκούς δρόμους αποτελούνταν το 2012 από 33.768.274 οχήματα. Το 2003 ο αριθμός τους ήταν 30.350.983, ενώ το 2010, χρονιά κορυφής, 37.286.490.

Η παραγωγή της Ευρώπης μειώθηκε το 2012 στις 767.593 μονάδες, όταν το 2001 ήταν 1.556.836 και το 2008, πρώτη χρονιά της κρίσης, 1.149.615. Δηλαδή μέσα σε 11 χρόνια η ευρωπαϊκή παραγωγή έπεσε κατά 50%.

Πλέον δημοφιλή οχήματα κατά το 2012 στις χώρες που παρακολουθεί ο ACEM ήταν τα εξής:

1. Yamaha T-MAX με 15.899 μονάδες
2. Piaggio Liberty 125 PTT (15.686)
3. Vespa LX 50 (14.459)
4. Yamaha XMAX 125 (14.140)
5. BMW R1200GS (14.093)
6. Honda WW125 EX2 (14.052)
7. Honda SH 300A (11.097)
8. Honda SH125i (10.514)
9. Piaggio ZIP 50 2T (10.505)
10. Honda Vision 110 (10.003)