Δείχνει τουλάχιστον 30 ετών. Μια ηλικία που για τη μοτοσυκλέτα ισοδυναμεί με έναν αιώνα ανθρώπινης ζωής. Θα θεωρούσατε έναν αιωνόβιο άνθρωπο γοητευτικό;
Στην Ιαπωνία τουλάχιστον, υπάρχουν αρκετοί που βρίσκουν αυτήν την ηλικία εξαιρετικά γοητευτική και παθιάζονται με τις μοτοσυκλέτες που την επιδεικνύουν.
Οι περισσότεροι από τούς επιτυχημένους βελτιωτές/σχεδιαστές μοτοσυκλετών έχουν καταφέρει να βρουν μια «φόρμουλα» που απηχεί στον κόσμο. Την εφαρμόζουν λοιπόν σε κάθε τους δημιουργία, εξασφαλίζοντας την αποδοχή των μοτοσυκλετιστών και την εμπορική επιτυχία.
Η επιτυχημένη «φόρμουλα» αποτελείται από το «σωστό» συνδυασμό αισθητικής, μηχανικών μερών και συναρμολογητικής/κατασκευαστικής δεινότητας που σε διαφορετικές δόσεις κάθε φορά, εγγυάται το σεξ-απίλ των ιδιοκατασκευών.
Η μέθοδος αυτή ακολουθείται αυστηρά από την AC Sanctuary, έναν από τους πιο γνωστούς βελτιωτές στην Ιαπωνία. Οι μοτοσυκλέτες που φέρνει στον κόσμο η AC αποτελούν μοναδικές δημιουργίες, χάρη στην εξωτερική τους εικόνα, τις εξαιρετικές τους αναλογίες αλλά και τις επιδόσεις τους.
Το νέο σχέδιο της AC Sanctuary ονομάζεται «Real Complete Machine» και υλοποιείται γύρω από ένα muscle-bike της δεκαετίας του ’70.
Η μοτοσυκλέτα, στην προκειμένη περίπτωση ένα Kawasaki Z1, αρχικά αποσυναρμολογείται στα εξ ων συνετέθη.
Έπειτα κάθε κομμάτι -και η παραμικρή βίδα- τρίβεται, γυαλίζεται, χρωμιώνεται, βάφεται και τελικά φινίρεται, ώστε να έρθει στην τέλεια οπτική κατάσταση. Τέλος η μοτοσυκλέτα επανασυναρμολογείται και το αποτέλεσμα είναι ένα Z1 όπως εμφανιζόταν «τότε» στις βιτρίνες των ιαπωνικών αντιπροσωπειών.
Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα blue printing της εμφάνισης, της συναρμολόγησης και τού φινιρίσματος που δεν έχει ταίρι σε τίποτα από ό,τι βγαίνει από ένα εργοστάσιο μαζικής παραγωγής. Αυτό το Ζ1 τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο όσο και μια εξωτική MV Agusta ή μια Desmosedici.
Η φόρμουλα όμως της AC Sanctuary δεν σταματάει στην εμφάνιση. Πίσω από την λουσάτη θωριά, κρύβονται βαθύτερες επεμβάσεις. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά ενισχυμένο, ο λαιμός, το ψαλίδι και το τιμόνι είναι εξτρά κατασκευές της ACS, ενώ η βελτίωση της συμπεριφοράς επιβάλλει την τοποθέτηση ενός πιρουνιού από το «σύγχρονο ρετρό» ZRX1200, και πανάλαφρων 17ρηδων ζαντών της Marchesini.
Σε blue-printing έχει υποβληθεί και το μοτέρ που τώρα ανασαίνει βαθύτερα από μια τετράδα καρμπυρατέρ TMR 36 της Mikuni. Η βελτιωμένη αναπνοή συνδυάζεται με την καλύτερη εκπνοή, μέσω μιας υπέροχης ατσάλινης εξάτμισης της Nitro Racing, με τις κούρμπες της σχηματισμένες στο χέρι. Απόλυτα σύγχρονα είναι τα φρένα, χρησιμοποιώντας τον ιδανικό κατά πολλούς συνδυασμό από δαγκάνες της Brembo, τρόμπες της Nissin και δίσκους της Sunstar.
Η RCM-242 κοστολογείται στον κατάλογο της AC στα 3,28 εκατομμύρια γιεν. Μην χλωμιάζετε, αντιστοιχούν σε «μόλις» 26.000 ευρώ. Και αν αναρωτιέστε για το κατά πόσον μετά τις βελτιώσεις μπορεί να τα βάλει στην πίστα με ένα σύγχρονο superbike, η απάντηση είναι δύο απαντήσεις: «όχι» και «είστε τελείως εκτός θέματος»…
Όμως οι επιδόσεις είναι υπεραρκετές για τις «καθημερινές» ανάγκες και στο κάτω-κάτω η «Real Complete Machine» δεν αναζητεί αγοραστές, αναζητεί ανθρώπους που τη χρειάζονται όπως το καλό φαγητό, την καλή μουσική, την καλή συντροφιά.