Προϊόν συνεργασίας της ισπανικής εταιρείας σχεδιασμού Dragon TT και την μικρής κατασκευάστριας MotoYE, θα την έλεγες ίσως υπερβολική, ίσως αποκρουστική, σίγουρα όμως είναι από τις πιο εντυπωσιακές κατασκευές που έχουν περάσει από τις διεθνείς εκθέσεις.
Μέσα από τα φέρινγκ φιλοξενεί έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1000 κ.εκ. από Yamaha R1 που αποδίδει 160 ίππους στον τροχό.
Το πλαίσιο ξεκίνησε την καριέρα του σε ένα Yamaha GTS1000 του 1990, μία από τις ελάχιστες μοτοσυκλέτες παραγωγής που φόρεσε μονόμπρατσο ψαλίδι αντί για συμβατικό σύστημα στον εμπρός τροχό. Επαναστατική για την εποχή της εγκαταλείφθηκε ωστόσο γρήγορα καθώς το κόστος έκανε ασύμφορη τη χρήση του. Με την κατάλληλη δίαιτα, το πλαίσιο έχει χάσει 12 κιλά από το βάρος του για τον νέο του ρόλο.
Το Atila 1000 R χρησιμοποιεί μερικά ακόμη τμήματα από τα ράφια ανταλλακτικών της Yamaha. Τα σώματα των προβολέων προέρχονται από R6, όπως και τα χειριστήρια. Πέραν αυτών, aftermarket τμήματα συμπληρώνουν τη μοτοσυκλέτα. Φρένα από την Brembo, αναρτήσεις Öhlins και ειδικά εξαρτήματα κατασκευασμένα από την Moriwaki.
Η υπερυψωμένη ουρά εντείνει το αιχμηρό look της μοτοσυκλέτας και της προσδίδει στοιχεία από την κατηγορία των πρώτων χειροποίητων streetfighter. Επάνω της συναντώνται η παλιά σχολή της υπερβολής με την σύγχρονη, τεχνολογικά προηγμένη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σημερινή τάση.
Μια μοτοσυκλέτα «Concept», η Dragon TT Atila 1000 R σχεδιάστηκε περισσότερο για να προκαλέσει παρά για να κυκλοφορήσει σε μεγάλες ποσότητες. Η τιμή παραμένει διαστημική στις 39.000 ευρώ όπως και το χρονοδιάγραμμα για τη διαθεσιμότητά της που είναι πάντα κατόπιν παραγγελίας.
Οι ανεξάρτητοι κατασκευαστές στην Ισπανία δείχνουν να περνούν μια ενδιαφέρουσα όσο και ακραία φάση «καυτών ιδιοκατασκευών» καθώς λίγο νωρίτερα, μία ανάλογη μοτοσυκλέτα είχε εμφανιστεί από την Sbay, η Flying 1800 Custom Café Racer.
Προφανώς δεν απευθύνονται στον απλό μοτοσυκλετιστή, όμως μπορούν να σταθούν με περισσή αυτοπεποίθηση τόσο ως κινούμενα εκθέματα σε καθημερινές βόλτες όσο και ως ξεχωριστές παρουσίες σε εκθέσεις. Ειδικά η Atila και σε κάποιο track day, χωρίς να έχει πρόθεση βέβαια να σπάσει τα χρονόμετρα. Δεν κάνει τίποτε πολύ καλά, όμως καταφέρνει να εξάρει την φαντασία ακόμη και ακίνητη.