Ο Pedraita είναι ένας Ελβετός αναβάτης αγώνων αντοχής που διέσχισε τις 5 ηπείρους οδηγώντας κατά μήκος του μακρύτερου άξονα κάθε μίας από αυτές. Και χρειάστηκε μόλις 119 ημέρες και 21 ώρες γι’ αυτό.
Το χρονικό αυτό διάστημα περιλαμβάνει και τον χρόνο που απαιτήθηκε για τη μεταφορά της μοτοσυκλέτας από ήπειρο σε ήπειρο. Αν αφαιρεθεί ο χρόνος αυτός, τότε ο Pedraita χρειάστηκε μόλις 72 ημέρες και 13 ώρες οδήγησης για να καλύψει την εδαφική απόσταση των 76.250 χλμ και 51 μέτρων.
Εντυπωσιακό; Υπάρχει κι άλλο… γιατί ο Ελβετός έκανε το επικό του ταξίδι πάνω σε μια βελτιωμένη Victory Cross Country Tour, επιλογή κάθε άλλο παρά αναμενόμενη για μια τέτοια περιπέτεια.
Φυσικά η Victory που στήριξε τον γύρο του μοντέρνου εποχούμενου Φιλέα Φονγκ, πανηγυρίζει. Ο Νέιτ Σέκορ, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας δήλωσε: «Το ρεκόρ αυτό αποδεικνύει την αντοχή, τις ικανότητες και την αξιοπιστία της σειράς Cross Country Touring. Οι ιδιοκτήτες των Victory Touring λατρεύουν να γράφουν χιλιόμετρα. Αν τους ρωτήσετε σχετικά, το πιθανότερο είναι πως θα ανακαλύπτατε στον καθένα τους και από λίγον ‘Grizzly’ όταν ταξιδεύουν».
Ο Pedraita ξεκίνησε την προσπάθειά του από την Daytona στις 11 Μαρτίου και έφτασε στην Πόλη του Παναμά μετά από 6 ημέρες και 14 ώρες, έχοντας οδηγήσει 6.389 χλμ και 339 μέτρα.
Από εκεί οδήγησε ως την Ουσουαΐα της Παταγωνίας και επέστρεψε μετά από 3.359 χλμ και 592 μέτρα στο Σαντιάγο της Χιλής όπου φόρτωσε την Victory στο αεροπλάνο και πέταξε στην Αυστραλία. Στην Χιλή έχασε πολύ χρόνο με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Χρειάστηκε 6 ημέρες και 5 ώρες για να καλύψει τα 7.407 χλμ και 836 μέτρα από το Σίδνεϋ ως το Πέρθ. Από εκεί πέταξε στο Κέιπ Τάουν της νότιας Αφρική, από όπου ξεκίνησε προς Κάιρο. Για τη διαδρομή αυτή των 12.081 χλμ και 981 μέτρων χρειάστηκε 13 ημέρες και 23 ώρες. Με φέρυ πέρασε τη Μεσόγειο και αποβιβάστηκε στην ισπανική Ταραγόνα, κατέβηκε ως το Γιβραλτάρ και από εκεί ανέβηκε στο Βόρειο Ακρωτήρι της Νορβηγίας. Έφτασε μετά από 6 ημέρες και 23 ώρες, καλύπτοντας 8.764 χλμ και 223 μέτρα.
Στη συνέχεια ο Pedraita στράφηκε ανατολικά και μέσω Αγίας Πετρούπολης, Μόσχας, Ιρκούτσκ έφτασε στο Βλαδιβοστόκ, διασχίζοντας τη Ρωσία (11.713 χλμ και 52 μέτρα) σε 11 ημέρες και 7 ώρες. Χρειάστηκε μόλις 4 ώρες για τα 400,641 χλμ της Νότιας Κορέας και 5 ημέρας 11 ώρες για τα 4.809 χλμ και 301 μέτρα οδήγησης μέσω Ταϋλάνδης και Μαλαισίας.
Το τελευταίο σκέλος ξεκίνησε στην Κουάλα Λουμπούρ, πρωτεύουσα της Μαλαισίας, όπου η μοτοσυκλέτα φορτώθηκε σε ένα ακόμη αεροπλάνο, με προορισμό το Ανκορέιτζ της Αλάσκας.
Από εκεί ως τη Ντεϊτόνα Μπιτς της Φλώριδας απέμειναν 11.092 χλμ και 446 μέτρα. Τα κάλυψε σε 9 ημέρες και 1 ώρα και έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από φίλους, οικογένεια και θαυμαστές με άνοιγμα σαμπάνιας. Ο Pedraita έκανε όλο το ταξίδι μόνος, χωρίς συντροφιά ή πλήρωμα βοηθείας.
Δήλωσε ο τυπάρας στον τερματισμό: «Με το ταξίδι αυτό αναβίωσε το πνεύμα των πιονιέρων του παρελθόντος. Σε μια προσπάθεια σαν κι αυτή δεν υπάρχει χρόνος για διαλείμματα (εννοώντας πως προτιμά να αφαιρεθεί ο νεκρός χρόνος για τη μεταφορά της μοτοσυκλέτας από ήπειρο σε ήπειρο, καθώς και των γραφειοκρατικών διαδικασιών). Η νίκη αυτή ανήκει στην ομάδα και αφιερώνεται στον αδερφό μου και τον φύλακα άγγελό μου την Εμελί από το Περού».
Αξίζει να αναφερθούμε στις βελτιώσεις της μοτοσυκλέτας.
Η Victory Cross Country Tour με ιμάντα αντί αλυσίδας φορά έναν V2 1.700 κυβικών με απόδοση 100 ίππων. Κινητήρας και πλαίσιο δεν αγγίχτηκαν, αλλά έγιναν στον εξοπλισμό πολλές προσαρμογές, όλες στην Ελβετία από τους σπεσιαλίστες Dani και Roli Bachmann.
Καταρχάς μειώθηκε το μήκος της κατά 30 εκ. για να χωρά και σε μικρά αεροπλάνα. Έπειτα φόρεσε θηριώδη προστατευτικά κάγκελα κινητήρα, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, μια πιο άνετη θερμαινόμενη σέλα, ένα σωρό σακκίδια, δίχτυα και παραδιχτάκια, κάμποσες συσκευές GPS, φωτογραφικές μηχανές και μερικά σετ ελαστικών.
Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονταν πιστόλι κρότου-λάμψης για εκφοβισμό, μια ιδιοκατασκευή που έσπερνε καρφιά στον δρόμο για να αποφεύγει κάθε είδους ανεπιθύμητους «ακόλουθους» και ακόμη ειδικές σφυρίχτρες (wildwarner) για να τρομάζει τα άγρια ζώα στους ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους.
Παρόλα αυτά μια σύγκρουση με τάρανδο στην Φινλανδία λίγο έλειψε να βάλει τέλος στην προσπάθεια. Ο θρύλος λέει πάντως πως στο τέλος του ταξιδιού η Victory δεν είχε κανένα πρόβλημα!
Θανάσης Χούντρας