Η Yamaha αντικαθιστά τον μονοκύλινδρο thumper κινητήρα των 660κ.ε. με έναν δικύλινδρο 300κ.ε. αντίστοιχης ιπποδύναμης, σε μια εντελώς νέα εκδοχή του ΜΤ03. Ωστόσο αρκετά γνωστής προέλευσης.
Στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας κυκλοφορεί από το καλοκαίρι το ΜΤ-25. Κατασκευάζεται στην Ινδονησία και αποδίδει 35,5 ίππους από 250 κυβικά.
Η έκδοση που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη και την Αμερική και θα κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, δανείζεται πολλά δομικά στοιχεία και αυτούσιο τον κινητήρα από το νέο R3 που παρουσιάζει αξιόλογες πωλήσεις και στη χώρα μας.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια «ξεγυμνωμένη» έκδοση του R3, η οποία ακριβώς επειδή είναι naked –στη λογική ένα μοτέρ και δύο τροχοί- ζυγίζει περίπου 4 κιλά λιγότερο από το R3.
Το μοτέρ που αποδίδει 41 άλογα αναμένεται να μεταφερθεί χωρίς τροποποιήσεις. Όλα αυτά μαζί σημαίνουν ότι το νέο ΜΤ-03 θα είναι ελαφρύτερο από το μονοκύλινδρο ΜΤ-03 που κυκλοφορούσε μέχρι τώρα με το ψεκαστό μοτέρ της Yamaha Italia (πρώην Motori Minarelli) των 660 κυβικών και απόδοσης 45 ίππων.
Συμπέρασμα: παρόμοια απόδοση λόγω παρόμοιας αναλογίας κιλών ανά ίππο αλλά με πιο εύκολο «στροφάρισμα» και σημαντικά μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.
Η διαδοχή του ονόματος ΜΤ-03 από το παλιό στο νέο μοντέλο, αποτελεί απτή απόδειξη πώς η στρατηγική του downsizing στους κινητήρες μπορεί να εφαρμοστεί και στις μοτοσικλέτες με θεαματικά αποτελέσματα.
Το νέο γυμνό 300αρι που στην Ευρώπη θα εμφανιστεί ως ΜΤ-03, στην αμερικανική αγορά θα διατεθεί ως FZ-03 ακολουθώντας τις προσταγές του marketing στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού.
Θανάσης Χούντρας