Το καινοτόμο 4ροδο σκούτερ της Quadro, το πρώτο παγκοσμίως scooter με 4 τροχούς, βρίσκεται πλέον στην παραγωγή. Το νέο όχημα έρχεται και φέρνει την επανάσταση στην καθημερινή μετακίνηση.
Αν πρέπει να ενταχθεί σε μια κατηγορία, θα το αποκαλούσαμε scooter, λόγω του σχεδιασμού και τη χρήσης του. Όμως το Quadro4 είναι κάτι περισσότερο απ’ αυτό.
Αποτελεί ουσιαστικά τη γέφυρα, μεταξύ μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου, διατηρώντας τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά από κάθε ένα: έχει 4 τροχούς αλλά γέρνει σα μοτοσυκλέτα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που εξασφαλίζει τη σταθερότητα και την ασφάλεια στη μετακίνηση ενός αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει και την ευελιξία μιας μοτοσυκλέτας.
Θα μπορούσε να εκληφθεί ως μετάλλαξη ενός από τα δύο είδη, γονιδιακή παρέμβαση με σκοπό την παραγωγή ενός νέου «είδους», ωστόσο αποτελεί μια αυτόνομη όσο και καινοτόμα έκφραση στις επιλογές της μετακίνησης. Ωστόσο αν έπρεπε να το τοποθετήσουμε σε μία κατηγορία, αυτή θα ήταν περισσότερο εκείνη των mega scooter παρά των αυτοκινήτων.
Το Quadro4 απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, από έμπειρους αναβάτες μέχρι αρχάριους, που μέχρι σήμερα δεν είχαν σκεφτεί ποτέ να ανέβουν πάνω σε δίτροχο όχημα, αποφεύγοντας την έκθεση στις απαιτήσεις της οδήγησης και χρήσης μιας μοτοσυκλέτας ή scooter.
Χάρη στους 4 τροχούς 14″, τις συμπαγείς διαστάσεις, το χαμηλό κέντρο βάρους και την ευκινησία του, το Quadro4 είναι κατάλληλο για άνδρες και γυναίκες, για νέους και ενήλικες, για έμπειρους και αρχάριους οδηγούς.
Διαθέτει σύγχρονο, κομψό και αεροδυναμικό σχήμα ενώ κάθε στοιχείο του είναι προσεκτικά σχεδιασμένο με στόχο την ασφάλεια αλλά και τη μοντέρνα εμφάνιση, με σπορ πινελιές.
Αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο εξέλιξης, βγαλμένο από τη φαντασία και τη δημιουργικότητα μιας ομάδας σχεδιαστών, που είχαν την ευρηματικότητα να προβλέψουν μία σημαντική εξέλιξη στο χώρο της μετακίνησης.
Είναι εξοπλισμένο με ένα νέο 4-βάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα 346cc, με αυτόματη μετάδοση (CVT) και διαφορικό για την ανεξάρτητη κίνηση των 2 πίσω τροχών την οποία αναλαμβάνουν ιμάντες και όχι αλυσίδα. Διαθέτει δε δύο αντικραδασμικούς άξονες στο στρόφαλο για ελαχιστοποίηση των κραδασμών, ενώ η τροφοδοσία γίνεται με σύστημα ψεκασμού.
Ο κινητήρας είναι κεντρικά τοποθετημένος στο πλαίσιο του scooter, ώστε να επιτύχει την ιδανική κατανομή βάρους. Σχεδιασμένος με στόχο να συνδυάσει επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και αξιοπιστία, αλλά και την ευκολία στη χρήση με το αυτόματη μετάδοση. Αποδίδει 30 HP στις 7.500 σαλ και 2,5 kgm ροπής στις 5.000 σαλ, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 15 λίτρα, δίνοντας στο Quadro4 αυτονομία που φτάνει τα 300 χιλιόμετρα.
Το βάρος του (κενό) φτάνει τα 257 κιλά δείχνοντας ότι έχει γίνει προσπάθεια να παραμείνει χαμηλά, καθώς παρά τα πρόσθετα στοιχεία και τους 4 τροχούς, δεν ξεπερνά αισθητά το βάρος ενός συμβατικού mega scooter 2 τροχών.
Η καινοτομία του Quadro4 είναι ασφαλώς το σύστημα ανάρτησης με ψαλίδια και ανεξάρτητη ανάρτηση για τους 4 τροχούς του. Το διπλό υδροπνευματικό σύστημα HTS (Hydraulic Tilting System), αποτελεί παγκόσμια καινοτομία που προσδίδει στο όχημα σταθερότητα, ικανότητα ελιγμών, ασφάλεια αλλά και οδηγική απόλαυση. Η μέγιστη γωνία κλίσης που μπορεί να πετύχει είναι 45°.
Επιτρέπει και στους 4 τροχούς να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία, εξασφαλίζοντας έτσι μια σταθερή και άνετη οδήγηση ακόμα και σε καταστάσεις που θα έθεταν ένα όχημα εκτός ισορροπίας (π.χ. σαμαράκια δρόμου και λακκούβες, ράγες, ξαφνικά εμπόδια κτλ.).
O μηχανισμός κλίσης επιτρέπει στο όχημα να αποδίδει τα μέγιστα σε απόδοση και άνεση, να παρέχει τη βέλτιστη κατανομή βάρους κάτω από όλες τις συνθήκες και να προσφέρει ευχαρίστηση και ασφάλεια.
Το Quadro4 διαθέτει τέσσερα συνδυασμένης λειτουργίας δισκόφρενα, διαμέτρου 240mm, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικό και ασφαλές φρενάρισμα. Σε στάση μπορεί να σταματήσει υπό γωνία ακόμη και σε ανισόπεδες επιφάνειες χωρίς να επηρεάζεται η ισορροπία του σκούτερ.
Χρησιμοποιώντας το μοχλό κλειδώματος που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι, το μπορεί να σταθμεύει σε κάθε επιφάνεια. Ο μοχλός κλειδώνει τον μηχανισμό κλίσης (HTS), αφήνοντας τα φρένα του σκούτερ ελεύθερα.
Με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατή η μετακίνηση μέσα σε μικρούς χώρους στάθμευσης, π.χ. ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα σε ένα μικρό γκαράζ. Ένα χειρόφρενο, στη δεξιά πλευρά του Quadro4, μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν το σκούτερ έχει τελικά σταθμεύσει.
Η διπλή σέλα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σε αναβάτη και συνεπιβάτη άνετη θέση για πολύωρη χρήση, προσθέτοντας και τις ταξιδιωτικές εξορμήσεις στη λίστα των δυνατοτήτων του. Χάρη στον ευρύ χώρο μεταξύ του πλαισίου και της σέλας, αναβάτες όλων των αναστημάτων θα μπορέσουν να βρουν τη δική τους θέση οδήγησης.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος, ενώ υπάρχει και μια παροχή ρεύματος 12-volt, για τη σύνδεση ηλεκτρονικών συσκευών. Μια ακόμη παροχή 12-volt βρίσκεται στο εσωτερικό του μπροστινού αποθηκευτικού χώρου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύνδεση συσκευών όπως GPS ή τη φόρτιση κινητού. Ένας επιπλέον χώρος αποθήκευσης στο μπροστινό τμήμα του, μπορεί να δεχθεί μικρά αντικείμενα.
Το Quadro4 ανήκει στην κλάση L5e και μπορεί στη χώρα μας να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου εκδοθέν έως 18/01/2013. Προσφέρεται σε 4 χρωματισμούς, Swiss Red, Titanium Grey, Snow White, and Raw Black.
Δείτε το promo video του Quadro4…
Θανάσης Χούντρας