Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, η Τζένεραλ Μότορς δηλαδή, αγόρασε πέρυσι την νεοφυή εταιρεία Cruise, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που εξελίσσει η τελευταία.
Από τότε τα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας οδηγούνται δοκιμαστικά κυρίως στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο για να αποκτήσουν «οδηγική εμπειρία». Αυτό γιατί οι στατιστικές έδειξαν ότι στην πόλη αυτή, τα υπό δοκιμή οχήματα αντιμετωπίζουν δύσκολες (και συχνά παράλογες) συνθήκες κυκλοφορίας με συχνότητα 46 φορές μεγαλύτερη από άλλους «στίβους» δοκιμών.
Αυτό δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Cruise, σύμφωνα με άρθρο της ιστοσελίδας arstechnica.com.
Σε μία τέτοια δοκιμαστική διαδρομή σε αστικό δρόμο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, ένα από τα οχήματα της Cruise ήρθε σε επαφή -πλευρικά- με μία μοτοσυκλέτα. Η μοτοσυκλέτα έχασε την ισορροπία της και έπεσε στο δρόμο με ταχύτητα 27,3 χαω.
Το αυτόνομο όχημα κινούνταν με 19,3 χαω. Ο αναβάτης τη γλίτωσε με ελαφρές κακώσεις στον ώμο αλλά και με την ανάληψη της υπαιτιότητας για το ατύχημα, όπως ανέφερε η Τροχαία του Σαν Φρανσίσκο.
Δεν είναι το πρώτο ατύχημα αυτόνομου οχήματος στην πόλη, μάλλον όμως είναι η πρώτη με μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο που έγραψε το σχετικό άρθρο στην arstechnica.com, ο κατάλογος με τα ατυχήματα αυτόνομων οχημάτων στο Σαν Φρανσίσκο περιλαμβάνει 27 συμβάντα μέσα στο 2017.
Σε κανένα από αυτά δεν διαπιστώθηκε υπαιτιότητα του αυτόνομου οχήματος.
Αντίθετα μάλιστα, σε δυο περιπτώσεις το αυτόνομο όχημα χτυπήθηκε από πίσω όταν επιβράδυνε ή ακινητοποιήθηκε για χάρη ενός πεζού και ενός σκούτερ!
Η ανάλυση των στοιχείων δείχνει επίσης κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών. Σε καμία από τις περιπτώσεις δεν καταγράφηκε αναστροφή ή στροφή αριστερά ή με κάποιο τρόπο μετακίνηση του αυτόνομου οχήματος σε τροχιά που έτεμνε την πορεία του άλλου οχήματος. Και ως γνωστόν αυτό είναι που κυρίως σκοτώνει τους δικυκλιστές στα αστικά τροχαία.